Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2009, 14:01
Verwijderd
Hoi allemaal, ik heb een vraagje.

Ik heb de laatste tijd nogal veel last van mijn schouders, ook bij/door het roeien maar ook heb ik het idee dat het erger wordt als ik op een zij slaap. Ik denk dat het beter is om dus op mijn rug te gaan slapen maar omdat ik dat normaal gesproken nooit doe, kan ik dan echt niet in slaap komen. Heeft er iemand wel eens moeten aanleren om in een andere houding te gaan slapen en zo ja, hoe doe je dat?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2009, 14:14
Myuki
Myuki is offline
Ik slaap altijd in verschillende houdingen, dus op mijn zij, buik en rug... Het is toch ook vrij normaal dat je van houding verandert in je slaap? Wanneer je op je rug wil slapen lijkt 't mij een kwestie van op je rug gaan liggen en ontspannen... dus gewoon doen wat je normaal ook doet wanneer je op je zij ligt. De slaap komt uiteindelijk vanzelf wel.
Oud 09-05-2009, 14:19
Verwijderd
Toen ik mijn been had gebroken kon ik alleen maar op m'n rug slapen (ik probeerde wel om te rollen, maar m'n gipsbeen was echt oncomfortabel om op te liggen of om onder te liggen) en toen moest ik dus wel. Als je maar lang genoeg wacht, val je vanzelf wel in slaap... alleen denk ik dat als je op je rug niet zo prettig ligt, je je meteen in je slaap op een zij rolt, en dan heb je er dus weinig aan.
Ik geloof dat het trouwens ook juist de bedoeling is goed om te rollen in je slaap, gemiddeld een keer of 12 was 't geloof ik. Daarom is een goed matras ook belangrijk; je moet je in je slaap goed kunnen omdraaien.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2009, 14:25
Mara
Mara is offline
Volgens mij kan je net zo goed op je zij in slaap vallen, zoals gezegd, je rolt toch wel alle kanten op en dat is ook gewoon gezond.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2009, 17:36
Verwijderd
Ja dat ronddraaien, ik heb het probleem ook vooral als ik met 2 personen in een 1persoonsbed slaap, dat is sowieso niet goed waarschijnlijk Maar ook als ik in mijn eentje ben doet het echt vrij zeer om op een schouder te liggen, ook al is het maar voor even. Maar goed, ik probeer het vannacht wel opnieuw
Met citaat reageren
Oud 10-05-2009, 09:01
Lente
Lente is offline
heb je een goed kussen?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2009, 11:38
marrel
marrel is offline
Ik slaap ook altijd op m'n zij en toen ik last begon te krijgen van m'n schouder heb ik een hoger kussen genomen en dat heeft erg goed geholpen.
Oud 10-05-2009, 13:15
blablatje
blablatje is offline
Op je zij slapen zou geen probleem moeten zijn, maar dan moet je vergeleken met een rugslaper wel een wat hoger kussen moeten hebben, anders kun je inderdaad last krijgen van je nek- en schouderspieren. Het beste kun je in een woonwinkel ofzo een hoop kussens uitproberen, en dan een uitkiezen die ongeveer even hoog is als 1 schouder breed, zodat je nek recht ligt.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten