Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2009, 14:29
notreal
notreal is offline
Voor school moet ik een report schrijven in het engels. Dit is de introductie, maar kom er qua vertaling niet uit. Ik had het al wel naar het engels vertaald, maar het zat echt vol fouten dus vandaar nu hier het hele stukje in het Nederlands. Ik denk dat het namelijk beter is dat iemand het in een keer voor mij zou willen vertalen, dan dat ik mijn stukje hier plaats en jullie de fouten er uit halen.

Als je het wilt doen, alvast dank je wel!

-------------
Voor dinsdag 12 mei kregen wij de opdracht om in groepjes van 4 een discussie voor te bereiden. Iedereen moest 2 stellingen bedenken wat over het artikel ging, wat je van te voren had gelezen. Het artikel waar wij over moesten discussiëren en waar twee stellingen over waren bedacht had als titel: ‘French girls expelled over veils”. Om de beurt was iedereen een keer leider of deelde je mee aan de discussie. Bij dit onderwerp waren ….. en ….. de leiders en ……., ……, ……. en ik de deelnemers.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2009, 15:00
notreal
notreal is offline
Kan niemand me helpen? Wil eventueel mijn eigen tekst wat ik er van gemaakt heb wel plaatsen..
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 15:33
RAWRR__
RAWRR__ is offline
plaats die dan is ff.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 15:44
notreal
notreal is offline
For Tuesday 12 May, we got to prepare the task round in groups of 4 a discussion for. Everybody must wanted to consider 2 statements what over the article, what you read had of too in front. The article about which we over had to discuss and where two positions were considered had as title: 'French girls expelled over available". Round the turn was everybody a time leader or divided you with at the discussion. By this subject were ….. and ….. the leaders and ……., ……, ……. and I the participants.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 21:38
Nona
Nona is offline
Je kunt beter je tekst meteen in het Engels schrijven. Dan schrijf je kortere en simpelere zinnen. Als je vanuit het Nederlands gaat vertalen zijn je zinnen vaak al te lang en maak je het jezelf alleen maar moeilijk.
Ik wil het best voor je verbeteren, maar dan ben ik eigenlijk meer bezig het opnieuw voor je te vertalen. Wat je nu hebt geschreven lijkt meer op iets wat uit een vertaalmachine komt en is onbruikbaar en onleesbaar. Dus ik zou voor willen stellen dat je het eerst nog een keer probeert, en dan met korte zinnetjes zonder bijzinnen.

Om je alvast te helpen: "During the class on the 12th of May, we were instructed to prepare discussions in groups of four." (Ik ga ervan uit dat je de opdracht op 12 mei kreeg.)
Oud 15-05-2009, 17:04
mathfreak
mathfreak is offline
Even een aanvullende tip: gebruik bij het samenstellen van je tekst zowel een woordenboek als een overzicht van de Engelse grammatica. In het woordenboek zoek je de juiste vertaling op van de uitdrukkingen die je wilt gebruiken, en via het overzicht van de Engelse grammatica ga je na hoe een bepaalde zin correct opgebouwd wordt. Denk daarbij aan de juiste werkwoordsvormen en dergelijke.
Oud 15-05-2009, 23:56
IdentityX
IdentityX is offline
het is beter om te schrijven...

On Tuesday 12th May, we had to prepare the tassk in groups of around 4 for a discussion. Everyone had to consider 2 statements about the article, which you too have read (? ik snap dit niet). "French girls expelled over Veils" was the title given to the article, and the 2 positions/arguments, which we had to discuss. Everyone had a turn at being a leader or sharing the discussion. The topics were ... and .... and the leaders were.... and I, the participant (of, and us, the participants)
Met citaat reageren
Oud 16-05-2009, 10:45
mathfreak
mathfreak is offline
@notreal: Ik geef hieronder van een aantal uitdrukkingen de juiste vertaling:
-iets voorbereiden-to prepare something
-iets bedenken-to come up with something
-ergens over gaan-to be about something
-van tevoren-beforehand
-discussiëren over-to discuss about
-om de beurt-in turn
-deelnemen aan-to take part in