Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2009, 17:56
TraXarT
TraXarT is offline
gegroet trippers en verder geinterreseerden...
ik vroeg mij zo af, wat is volgens jullie een goede leeftijd om te beginnen met paddos (ik ben nu 16 en wil wel eens proberen)? en hoe oud was jij toen je daar de eerste keer op tripte?

Laatst gewijzigd op 29-05-2009 om 19:12.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2009, 18:16
Verwijderd
waarom is het tripreport topic officieel dood? zo af en toe wordt er nog wel eens een report in gezet hoor...alleen de laatste tijd nou toevallig even niet.

De eerste keer voor mij was, volgens mij, een paar maanden voor ik 17 werd, iets meer dan een jaar geleden dus. Leeftijd om voor de eerste keer te gaan trippen is voor iedereen nogal verschillend, ik vond toen zelf dat het wel kon. Zorg ervoor dat je niet te jong bent, en enige ervaring met waus/van de kaart zijn is zeker wel aan te raden. Als je de eerste keer gelijk goed tript kan dat een flink heftige ervaring zijn en als je bij wijze van spreke nog maar een paar keer aangeschoten bent geweest kan het snel té heftig worden. Nouja en natuurlijk de standaard verhaaltjes als weet waar je mee bezig bent, relaxte omgeving enzo, lekker in je vel zitten blabla.

In de smartshops zijn nu alleen nog maar truffels te koop. Het is sinds kort verboden om de andere soorten nog te verkopen, dus als je daar aan wilt komen zul je in je kennisenkring op zoek moeten gaan naar iemand die een growkitje heeft. Je kan wel de truffels nemen, maar de laatste (en enige) keer dat ik dat deed had ik een vrij heftige trip die ik niet aan een beginner aan kan raden. Het kan wel natuurlijk, maar dan moet je goed oppassen dat je niet teveel neemt.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 16:26
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
triptrip
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 16:33
Verwijderd
Citaat:
triptrip
ja ja heb je nou al een growkit gekocht?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 18:18
HTID
HTID is offline
Als je een beetje doorvraagt bij een smartshop geven ze je nog wel paddo's.

Het was meteen raak bij de eerste die ik binnenliep. Het waren erg goeie ook moet ik zeggen
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 19:15
Wammus
Wammus is offline
Dat er weinig gepost word wil niet zeggen dat het tripreport topic dood is. Vertellen waar je paddo's kan halen mag niet want paddo's zijn illegaal. Dat is dan ook de reden dat ik je openingspost aangepast heb.

Wat betreft de leeftijd om paddo's te gebruiken lijkt 18 mij een prima leeftijd. Ik raad iedereen onder de 18 af om ze te gebruiken omdat een trip absoluut niet onderschat dient te worden (iets wat mensen onder die leeftijd helaas maar al te vaak doen). Ik was 23 toen ik het voor het eerst deed.
Oud 30-05-2009, 13:12
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
ja ja heb je nou al een growkit gekocht?
Heb nog thuis liggen, zin om zondag middag te doen als het weer zo blijft, maja, nog effe kijken of ik iemand zo gek kan krijgen mee te doen

maja, zo'n kitje komt nog wel denk ik, maar, zolang ik ze kan halen is kitje weer zo veel moeite

Drugs of enige andere handeling aan een leeftijd koppelen is begrijpelijk uit beleidsmatig perspectief, maar is kortzichtig omdat leeftijd NIETS zegt. Er zullen mensen van 15 zijn die paddo's prima zullen trekken en mensen van 30 die je het niet aan wilt doen. Sowieso is het altijd verstandig dit soort dingen te doen als je lichaamelijk bent uitontwikkeld en het hoogtepunt van je pubertijd hebt gehad(wat bij iedereen op een ander moment is), verder vooral advies vragen aan mensen die je een beetje kennen. Beetje met leeftijden gaan strooien geeft een verkeerd beeld
Met citaat reageren
Oud 30-05-2009, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Heb nog thuis liggen, zin om zondag middag te doen als het weer zo blijft, maja, nog effe kijken of ik iemand zo gek kan krijgen mee te doen

maja, zo'n kitje komt nog wel denk ik, maar, zolang ik ze kan halen is kitje weer zo veel moeite
't is dat ik niet bij je in de buurt woon en veel moeite tja valt wel mee toch als je er 6x100 gr of nog meer van af kan halen zou ik dat er toch wel voor over hebben. jammer dat ik er zelf geen (thuis) neer kan zetten...
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 23:22
m!ke
m!ke is offline
Ik ga volgende week trippen, ik vond voor mezelf 17 oud genoeg ( op truffels) maar ik spreek uit weinig ervaring
Oud 01-06-2009, 18:09
TraXarT
TraXarT is offline
dank voor al jullie reacties en ik heb zo een vaag gevoel dat ik maar even mijn opmerking over het tripreporttopic terug moet nemen ;P, ik denk dat ik dan nog maar even wacht tot ik nog iets ouder ben.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 19:42
Verwijderd
verstandig maak er geen haast mee, neem er rustig de tijd voor, het komt echt wel eens. Wacht op een goede gelegendheid, misschien volgende week al als je ouders toevallig weg zijn om maar wat te noemen, misschien komt het er steeds niet van en duurt het nog een half jaar, nog beter
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 20:54
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
dank voor al jullie reacties en ik heb zo een vaag gevoel dat ik maar even mijn opmerking over het tripreporttopic terug moet nemen ;P, ik denk dat ik dan nog maar even wacht tot ik nog iets ouder ben.
Dat maakt niet uit. Ik raad je aan als je tijd hebt het een keer door te lezen. Er staan een hoop goede verhalen in die je een beeld geven van wat je ongeveer te wachten staat. Ik vind het sowieso verstandig van je dat je op zoek gaat naar informatie over paddo's voordat je ze gebruikt. Je kunt er beter nu achter komen dat het misschien niet verstandig is ze te gebruiken dan achteraf.

Er komt vanzelf een keer een goed moment om het te doen. Let er vooral op dat je een beetje goed in je vel zit. Dus dat het goed gaat op school/werk, je geen ruzie hebt met ouders en vrienden, dat soort dingen. Ga er vooral geen haast mee maken en dan komt het allemaal goed.
Oud 02-06-2009, 16:11
TraXarT
TraXarT is offline
ja ik houd het hele triptopic altijd in de gaten, vind altijd wel leuk om te lezen (niet alleen de paddodinge(a))... en ik denk dat de zomervakantie aardig wat opties met zich meebrengt.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 09:15
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Het gaat idd een mooie zomer worden
Met citaat reageren
Oud 09-06-2009, 10:24
Xavier88
Xavier88 is offline
Net nu het illegaal is wil je het proberen...
shit is wel meester man!
Je moet die hawaiiaanse checken. veel beter dan die ranzige glibberige bruinekoppen paddo's
Ze noemen ze waarschijnlijk overan anders maar het zijn die dunne witte die er zo onschuldig uitzien!
je word geeeeeeeek!!!!
Oud 09-06-2009, 10:52
Verwijderd
Citaat:
Net nu het illegaal is wil je het proberen...
shit is wel meester man!
Je moet die hawaiiaanse checken. veel beter dan die ranzige glibberige bruinekoppen paddo's
Ze noemen ze waarschijnlijk overan anders maar het zijn die dunne witte die er zo onschuldig uitzien!
je word geeeeeeeek!!!!
...
Met citaat reageren
Oud 09-06-2009, 15:49
Cheryl
Cheryl is offline
Ik raad aan vanaf 18, maar nu al inlezen kan zeker geen kwaad. Zorg wel dat je fatsoenlijk spul hebt want je weet nooit nu ze verboden zijn. Er komt vast ooit een moment langs wat ideaal is om het een keer te proberen. Dat heeft bij mij altijd heel goed gewerkt. Niet bewust naar drugs zoeken en willen proberen, maar wanneer het langs kwam en het moment juist was gewoon proberen mits ik er genoeg over wist.

Ik ga binnenkort ook nog eens een paddotripje doen denk ik, of een hippieflip. Vriend van me kweekt ze zelf en heeft altijd zoveel overschot dat hij ze gewoon op random momenten aan me geeft, volgens mij heb ik nou al genoeg gecrushte paddos liggen om de aankomende winter mee door te komen
Oud 09-06-2009, 17:34
Verwijderd
Ohja en aangezien er nu meer mensen zelf kweken zul je ook eerder gedroogde paddo's tegenkomen, maar pas goed op met de hoeveelheid die je daarvan neemt. Je kan snel denken dat die hoeveelheid wel aan kunt, maar het is heel goed mogelijk dat je er dan al teveel hebt. Ook verschilt de sterkte denk ik wel per kweeksetje, wat bij de fabriek-gekweekte paddo's die je vroeger in de smartshop kocht waarschijnlijk minder is.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 12:40
Pixo!
Pixo! is offline
Vanaf je 21e zou het "aller" beste zijn. Maar als je geen frequente gebruiker bent, waarom niet? Ik herinner me mijn eerste paddo nog op mijn 15e en ik ben er niet slechter van geworden? Ik bedoel. Ik werd er zelfs verstandiger door, mijn keuzes werden volwassener en ik begon meer na te denken ook nog maanden nadien. Dit hangt af van mens tot mens, begin met een halve portie en eet daarna de andere halve portie op als je niet genoeg hebt. Langzaam opbouwen en 1x in de maand zullen je niets van problemen opleveren.

Paddo's waren meestal de Mexicaanse en de Lsd tripjes met zegeltjes of liquid,

let er wel mee op - delirium of black out is snel veroorzaakt bij overvloedig gebruik
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 15:16
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Heeft niet met leeftijd te maken, aaaarrrgggghhhhh

nomnom, hippieflip

en mrboor, hoe zit het met de te in teveel paddo's?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 15:43
Verwijderd
Citaat:
en mrboor, hoe zit het met de te in teveel paddo's?
nou m'n tripmattie waar ik maandag die paddo's mee gedaan heb kon de eerste twee uur niet veel anders dan op een bank/bed liggen....hij ging nogal hard haha, snapte overal geen kut meer van en hij vertelde dat het 10 minuten duurde voordat hij snapte hoe laat het was, nadat hij 17.45 op de magnetron had gelezen. maargoed, niet dat dat kut hoeft te zijn
ik heb er zelf nog nooit last van gehad dat ik het niet meer trok, tot nu toe vond ik alles goed te handelen, terwijl ik vooral de laatste 3x toch wel redelijk hard getript heb. maar ik kan me goed voorstellen dat andere mensen dit te hard gevonden hadden. of dat ze het niet chill vinden om een poos alleen maar op bed te kunnen liggen.

maar in ieder geval, pas goed op met de hoeveelheid die je neemt want het kan, zeker voor beginners, snel te heftig gaan. vooral met gedroogde paddo's is de dosering lastig. ik kan begrijpen dat mensen bad gaan als ze bijvoorbeeld niet meer uit kunnen leggen waar ze zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 15:49
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Wilde net zeggen, klinkt dikke prima, alleen moet je zorgen dat je op een plek bent waar je zo hard kunt trippen

Ik had het trouwens wel een keer tijdens een trip dat ik niet meer zeker wist of ik aan het trippen was, of dat het leven eigenlijk altijd zo was:'D
Met citaat reageren
Oud 04-07-2009, 13:28
Styhn
Styhn is offline
In veel koffie/smart-shops zijn alleen nog maar zgn. "truffels" te krijgen.

Kan iemand me vertellen of dit Philosophers Stones zijn of niet en wat de wetenschappelijke naam is? (Dus: psylocibin blablabla oid)

Alvast bedankt
Oud 05-07-2009, 05:57
Verwijderd
Dan zijn inderdaad de philostophers stones. De wetenschappelijke naam is Psilocybe Tampanensis. Soms zie je ook wel eens sclerotia staan, hier staat wel goed uitgelegd wat dat zijn.

Ze mogen nog steeds wel verkocht worden omdat het dus niet echt paddo's zijn. En omdat de overheid met deze zaak een beetje kortzichtig is.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2009, 11:06
Styhn
Styhn is offline
Citaat:
Dan zijn inderdaad de philostophers stones. De wetenschappelijke naam is Psilocybe Tampanensis. Soms zie je ook wel eens sclerotia staan, hier staat wel goed uitgelegd wat dat zijn.

Ze mogen nog steeds wel verkocht worden omdat het dus niet echt paddo's zijn. En omdat de overheid met deze zaak een beetje kortzichtig is.
Hartstikke bedankt!

Ik ga deze binnenkort proberen en ik wou even kijken hoe het precies verschilt met Mexicaanse en Hawaiiaanse (waar ik wel ervaring mee heb)... Ik hoop dat het half zo tof word als bij de verboden paddosoorten

[edit] Zijn hier mensen die trouwens beide soorten hebben geprobeerd en kunnen zeggen wat voor verschil er tussen de twee is?

Laatst gewijzigd op 05-07-2009 om 11:12.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2009, 12:52
Verwijderd
Ik heb ze alledrie wel eens gedaan. Hawaiaanse zijn een stuk heftiger dan mexicaanse, maar verder werken ze een beetje op dezelfde manier. Het was bij mij niet dat ik een compleet andere trip had met die twee. Gewoon lekker vrolijk, kleurtjes, patroontjes, golvende straat etc etc. Bij de hawaiaanse ook nog wel flink vage gedachtes enzo erbij. Die truffels waren wel een beetje anders. Sowieso vond ik het wel gek dat mijn trip uit twee delen bestond, eerst veel visuals en weinig mindfucks, maar in de tweede helft ongeveer kwamen er flink veel gekke gedachtes. Mja, eigenlijk wel een beetje andere trip dan met die hawaiaanse en mexicaanse, maar ik kan niet echt uitleggen hoe precies....
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 10:21
Styhn
Styhn is offline
Hmm,

Ik vind Mexicaanse paddo's zo fijn omdat ze m'n gedachtengang zo fijn beinvloeden; nadenken vind ik dan supertof. Is een soortgelijk effect met truffels merkbaar?
Oud 20-07-2009, 22:16
Verwijderd
3 dingen:
- iemand ervaring met twee bakjes truffels? wann naamzoek verlengt dat het effect alleen, wordt het heftiger of allebei?
- als ik morgen truffels koop, kan ik die dan zaterdag nog met een gerust hart opeten of zijn ze dan al weggerot? en nee, het is voor mij geen mogelijkheid om ze in een koelkast te bewaren (dit heb ik geprobeerd op te zoeken, maar ik kom bijna alleen maar info tegen over de houdbaarheid van gedroogde paddo's)
- kun je truffels ook drogen? zo ja, ook in een gas/hetelucht oven? en dan gewoon op de warmhoudstand ofzo? of anders onder een 100W-gloeilamp in een fitting, zou dat ook werken? dan moet ik natuurlijk wel zorgen dat ze er niet te dicht onder liggen omdat ze anders te heet worden

ik ga namelijk morgen naar amsterdam dus zou wat mee kunnen nemen
Met citaat reageren
Oud 21-07-2009, 01:41
Styhn
Styhn is offline
Ik geloof dat de trip niet langer duurt maar gewoon heftiger wordt. Afgelopen zaterdag heb ik Philosophers Stones (truffels) gehad en ik was erg blij om te merken dat ik een heel fatsoenlijke trip kan ervaren met deze 'paddo's' (alhoewel het biologisch gezien niet echt paddo's zijn).

Volgens mij kun je paddo's niet zo lang buiten de koelkast bewaren...
Oud 21-07-2009, 02:21
Verwijderd
ja niet zo lang dat lees ik dus overal maar wat is niet zo lang...
Met citaat reageren
Oud 21-07-2009, 09:26
Verwijderd
ik geloof dat een dag buiten de koelkast wel max is.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2009, 09:52
TraXarT
TraXarT is offline
de dag is dan eindelijk daar...
IK GA TRIPPUUH
de setting is met en vriend van me als tripsitter, een vriendin van me die meetript, en een vriendin van haar die ik niet ken, die ook sit. we doen het in het lege huis van haar tante in Amsterdam, bijkomend voordeel ik mag er blijven crashen. we doen het op truffels, en... its on at 3 o'clock
Met citaat reageren
Oud 21-07-2009, 10:09
Verwijderd
nice, enjoy! vind je het niet vervelend dat er iemand bij is die je niet kent?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2009, 10:27
Verwijderd
Die kan je altijd nog halverwege de trip scalperen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2009, 12:17
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Lekker beeld weer van amsterdam, mensen komen er heen om drugs te halen of te gebruiken

en 2 van de 4 die zitten, beetje te Maja, enjoy
Met citaat reageren
Oud 21-07-2009, 20:14
wann
wann is offline
Citaat:
3 dingen:
- iemand ervaring met twee bakjes truffels? wann naamzoek verlengt dat het effect alleen, wordt het heftiger of allebei?
Geen ervaring met twee bakjes truffels, wel met meerbakkige trips (combo 1 bakje truffels + 1 bakje random paddo's en natuurlijk ook gewoon 2 bakjes paddo's). Trip was dan heftiger dan 'normaal,' met name visueel heftiger. Geestelijk ging het niet heel veel harder; gevoelens konden wel wat heftiger zijn maar het ging niet dieper qua gedachten en ideeën (hoewel ik me kan voorstellen dat dat wel gebeurt als je met 1 bakje een wat oppervlakkige trip hebt).

De trip werd er ook langer van, maar dat bleef binnen grenzen. Waar trips op 1 bakje bij mij vaak 4,5-5 uur duurden met uitschieters tot 6 uur, was bij 2 bakjes 6 uur juist de standaard. Die tijden zijn ook met de coming down-fase erbij. En de peak duurde langer bij de trips met 2 bakjes (en enkele heftige trips op 1 bakje), waardoor je toch wel een hele hoop meer trip had.

Over bewaren weet ik niet. Maar kun je ze niet drogen? Heb daar geen verstand van, maar misschien dat het vrij makkelijk en onopvallend te doen is.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 04:06
Verwijderd
Citaat:
Lekker beeld weer van amsterdam, mensen komen er heen om drugs te halen of te gebruiken

en 2 van de 4 die zitten, beetje te Maja, enjoy
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 16:21
Verwijderd
Citaat:
de dag is dan eindelijk daar...
IK GA TRIPPUUH
de setting is met en vriend van me als tripsitter, een vriendin van me die meetript, en een vriendin van haar die ik niet ken, die ook sit. we doen het in het lege huis van haar tante in Amsterdam, bijkomend voordeel ik mag er blijven crashen. we doen het op truffels, en... its on at 3 o'clock
Hoe was het?
Citaat:
Over bewaren weet ik niet. Maar kun je ze niet drogen? Heb daar geen verstand van, maar misschien dat het vrij makkelijk en onopvallend te doen is.
Ok, thx voor je reply. Op een ander forum ben ik een eenvoudige manier om paddo's te drogen tegengekomen. Ik heb een doos genomen, daar aan de onderkant een gat in gemaakt en een simpele fitting doorheen gestoken met een 60W gloeilamp er in. De deksels heb ik omhoog laten staan, en er een tshirt over gelegd. Daarop heb ik op een keukenpapiertje de truffels gelegd.

Ze liggen al een uur of 4 zo en ik merk al wel dat ze een stuk droger zijn geworden, als ik met mijn nagel eentje doormidden probeer te breken lukt dat vrij gemakkelijk. Met een koortsthermometer erbij steeg de temperatuur wel tot ongeveer 41 graden, dus ik hoop maar dat dat net niet te warm is en dat de werkzame stoffen afgebroken zijn... Nu heb ik ze maar even op mijn computerkast gelegd, bovenop een grote ventilator die warme lucht van binnenuit mijn computer naar buiten blaast.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 16:50
Verwijderd
drogen kun je ook gewoon door ze op keukenpapier op de verwarming ofzo te leggen, toch? ;x
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 16:53
Verwijderd
ja dat kan maar dan moet die wel aan staan
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 18:08
TraXarT
TraXarT is offline
ok het was echt heeeel leuk, ik zal wel een tripreportje schrijven op het tripreport forum
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 19:29
Verwijderd
Citaat:
ja dat kan maar dan moet die wel aan staan
dan zet je hem even aan

pffff. als ze maar droog zijn toch
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 20:08
Verwijderd
ja hallo ik zweette nog steeds flink en dan zou ik ook nog eens de verwarming flink op moeten gaan stoken
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 20:43
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Hoe was het?
Ok, thx voor je reply. Op een ander forum ben ik een eenvoudige manier om paddo's te drogen tegengekomen. Ik heb een doos genomen, daar aan de onderkant een gat in gemaakt en een simpele fitting doorheen gestoken met een 60W gloeilamp er in. De deksels heb ik omhoog laten staan, en er een tshirt over gelegd. Daarop heb ik op een keukenpapiertje de truffels gelegd.

.
pics!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten