Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2002, 19:44
Ieke
Ieke is offline
Ik heb sins gisteren een gamecube. Iedere keer als ik de stekker in het stopkomtact (dus van die adapter) steek krijg ik daar bij het stopkontact een vonk. Is dit normaal of kan het kwaat? Mijn Gamecube doet het gewoon nog.
In het boekje stond dat je de stekker eruit moet trekken als je gestopt bent met spelen. Doen jullie dat?
Oud 04-09-2002, 19:52
slipkit
slipkit is offline
ik laat die stekker dur gewoon in zitte veel te veel gedoe telkens dat ding dur uit halen
want bij mij zit het stopkontact onder de tv ong. maar je ken hem er gewoon in late
hoezo zit er anders een aan uit knoppie op ?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 21:04
Retarded
Retarded is offline
Citaat:
slipkit schreef:
ik laat die stekker dur gewoon in zitte veel te veel gedoe telkens dat ding dur uit halen
want bij mij zit het stopkontact onder de tv ong. maar je ken hem er gewoon in late
hoezo zit er anders een aan uit knoppie op ?
ik denk dat het bedoeld is voor het geval de bliksem in slaat ofzo... koop gewoon een verlengsnoer met stekkerkastjes die automatisch uitschakelen zodra en bliksem in staat... (volgens mij moet dit makkelijker te beschrijven zijn)... dan is er nix mis...
Oud 04-09-2002, 22:58
Verwijderd
Klinkt niet gezond.

Is dit bij 1 stopcontact of bij meerderen?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 03:57
MaakUt
MaakUt is offline
Citaat:
Retarded schreef:

ik denk dat het bedoeld is voor het geval de bliksem in slaat ofzo... koop gewoon een verlengsnoer met stekkerkastjes die automatisch uitschakelen zodra en bliksem in staat... (volgens mij moet dit makkelijker te beschrijven zijn)... dan is er nix mis...
naja echt goed helpt dat niet.. wij hadden eerst ook zo'n ding met zo'n zekering erin of wat het dan ook is.. superduur.. sloeg de bliksem in.. (in de buurt of weet niet waar.. iig overspanning ofzo) en toen was dus toch mooi de hele pc kapot.... het was wel een oude pc maargoed.. zo'n ding werkt dus niet
Oud 05-09-2002, 07:56
Retarded
Retarded is offline
Citaat:
MaakUt schreef:

naja echt goed helpt dat niet.. wij hadden eerst ook zo'n ding met zo'n zekering erin of wat het dan ook is.. superduur.. sloeg de bliksem in.. (in de buurt of weet niet waar.. iig overspanning ofzo) en toen was dus toch mooi de hele pc kapot.... het was wel een oude pc maargoed.. zo'n ding werkt dus niet
bij mij heeft ie toch al 3x zijn werk gedaan..
Oud 05-09-2002, 09:12
DP17
DP17 is offline
Je kunt het beste die stekker er in laten zitten! Maar blijfgt hij vonken afgeven dan zou ik toch maar een verlengsnoer kopen. Dan nog je cube gaan ruilen voor een ander of een PS2
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 15:16
Firebolt
Firebolt is offline
Bliksem inslag hebben wij thuis nog nooit gehad (wij hebbe kabel TV, ik d8 dat bijna iedereen dat had )
over die vonken xzou ik me ook maar niet druk maken, alle apparaten met veel spanning hebbe dat (en kan dat ook zien, als je goed oplet). Nx aan de hand dus
Oud 05-09-2002, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Firebolt schreef:
Bliksem inslag hebben wij thuis nog nooit gehad (wij hebbe kabel TV, ik d8 dat bijna iedereen dat had )
over die vonken xzou ik me ook maar niet druk maken, alle apparaten met veel spanning hebbe dat (en kan dat ook zien, als je goed oplet). Nx aan de hand dus
Ja, en een GameCube heeft dat.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 18:41
Firebolt
Firebolt is offline
Citaat:
spawn again schreef:
Ja, en een GameCube heeft dat.

check ook maar bij je PC (anyway bij ons is het bijna alles: PC, GC, op school etc.)
Oud 05-09-2002, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Firebolt schreef:
check ook maar bij je PC (anyway bij ons is het bijna alles: PC, GC, op school etc.)
Volgens mij is jullie huis een beetje fout bedraad. Ik heb nooit zulke flitsen. Een keer gehad en toen was het stopcontact kapot.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 20:43
Ieke
Ieke is offline
Ik heb zo'n stekkerdoos waar de stekker in zit. Ik heb het gewone stopkontact ook geprobeert, maar daar vonkte die ook. Hij doet het niet altijd, maar wel heel regelmatig.
Ik heb wel eens eerder een vonk met iets gehad, maar dat gebeurt eigenlijk maar heel zelden.
Oud 06-09-2002, 19:29
Rareware
Rareware is offline
mischien is de contactdoos wel kapot/draadje los of zo.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 14:47
diamondvoodoo
diamondvoodoo is offline
staat de powerknop niet aan terwijl je de stekker erin/eruit haal???
Of misschien moet je eerst 5 min wachten voordat je de stekker eruit trekt nadat je gestopt bent met spelen op de cube. Kan zijn dat hij nog warm is ofzo en daarom soms vonkt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten