Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2009, 19:48
Verwijderd
Hoi,,

Ik wil na de zomervakantie in Delft gaan studeren.
Nu weet ik dat de 2 na laatste week van de vakantie OWee is.
Maar daarna...
Ik heb wel eens gehoord dat je daarna of in het eerste week/weekend dingen doet met je studie- of studentenvereniging, als je daar lid van wordt.

Kan iemand mij vertellen welke weekenden of weken ik vrij moet houden (aan het eind van de vakantie en/of het begin van het studiejaar).
Ik wil namelijk iets gaan doen met een paar vrienden, maar ik durf telkens niet met 100% zekerheid te zeggen wanneer ik kan.

Gr
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2009, 13:14
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Het beste kan je denk ik even proberen om te bellen om zo het rooster te pakken te krijgen. Dit verschilt denk ik per studie.
Oud 15-05-2009, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Hoi,,

Ik wil na de zomervakantie in Delft gaan studeren.
Nu weet ik dat de 2 na laatste week van de vakantie OWee is.
Maar daarna...
Ik heb wel eens gehoord dat je daarna of in het eerste week/weekend dingen doet met je studie- of studentenvereniging, als je daar lid van wordt.

Kan iemand mij vertellen welke weekenden of weken ik vrij moet houden (aan het eind van de vakantie en/of het begin van het studiejaar).
Ik wil namelijk iets gaan doen met een paar vrienden, maar ik durf telkens niet met 100% zekerheid te zeggen wanneer ik kan.

Gr
Als je lid wordt van een studentenvereniging, hoort daar vaak een ontgroening bij. Meestal kost dat een week, of 2, maar het kan ook een weekend zijn. Het verschilt per studentenvereniging, dus alleen als je al precies weet bij welke vereniging je gaat en welke ontgroening je 'kiest', kun je er achterkomen wanneer je vrij moet houden...

En voor school inderdaad de universiteit bellen/mailen
Oja, studievereniging heeft meestal/soms (?weet ik eigenlijk niet) ook wel een intro, daarvoor moet je ook bij de universiteit of die vereniging zelf zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2009, 22:11
martijn1985
martijn1985 is offline
niet elke studentenvereniging heeft een ontgroening, ze hebben eigenlijk wel allemaal een introperiode die bij de ene verenigin meer verplicht is dan bij de ander. Bij een studievereniging verschilt het heel erg wat er aan programma is, maar in principe is er niets verplicht.
Reageren

Regels voor berichten