Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2009, 17:53
kieehkieeh!
kieehkieeh! is offline
Hoi allemaal,
ikheb mega angst voor onweer..
wweet iemand wat ikdaar aan kan doen ?

kus
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2009, 18:29
Verwijderd
Je bedenken wat onweer nu eigenlijk is, dat het niet eng is als je gewoon je gezond verstand gebruikt en binnen gaat zitten. Tegen het gedonder zet je muziek op, en je hoort het niet meer.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2009, 17:59
Rivka
Rivka is offline
Als je weet waaróm je er bang voor bent, maakt het je vaak ook minder bang. En je natuurlijk realiseren dat als je gewoon binnen zit je heel veilig bent. Je kan altijd even tv kijken of muziek opzetten
Oud 27-07-2009, 20:06
Verwijderd
Ook een tijd lang bang voor geweest, gewoon denken: Het zijn maar boze wolken.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 20:19
arPos
arPos is offline
ik ben ook niet al te dol op onweer, een gezonde redenatie lijkt me.
Oud 29-07-2009, 01:48
Lychee
Lychee is offline
Ga zeilen terwijl het stormt!
(Ben je ook gelijk voor je angst voor spinnen af)
Oud 29-07-2009, 09:23
simpleasy
simpleasy is offline
ik zou eens goed buiten gaan staan, of op zee trekken als het onweert, zo kan je je angst misschien overwinnen.
Ik denk dat je bang bent voor onweer omdat je onbewust misschien denkt dat je dood zal gaan; dus als het eerstgenoemde niet werkt, dan kan je altijd veilige plekken opzoeken.
De auto is zo ongeveer de veiligste plek om te zijn in een onweer, als de bliksem op de auto inslaat ga jij niets hebben, omdat de bliksem rond de auto word geleid, en hij zal nooit binnenkomen.
je kan ook altijd dicht bij een treinspoor gaan zitten, de electriciteitskabels vormen een soort van bliksemvrij schild rond de omgeving

hopenlijk heb je hier wat aan ^^
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 10:05
janosch
janosch is offline
Kijk ernaar, het is supermooi!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2009, 20:47
T_ID
T_ID is offline
In plaats van op een gevaarlijke plek zoals hierboven gesuggereerd (waarom zou het toch zijn dat zeilen wordt afgeraden tijdens onweer? Lekker slim om dat aan te raden dus), kan je er ook rustig aan wennen.

Ga ergens staan onder een constructie waar je een kooi van Faraday hebt. Een groot stalen viaduct, of een auto bijvoorbeeld. Daarin weet je dat je veilig bent, en kan je rustig aan het idee wennen.
Oud 31-07-2009, 07:39
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Je kan altijd even tv kijken of muziek opzetten
hoewel het dan wel weer door sommigen wordt aangeraden om apparaten als tv's en computers volledig uit te zetten (alle stekkers uit de muur), omdat het apparaat bij blikseminslag in het stroom- of CAI-net beschadigd kan raken.

wat je kunt doen is even uittellen hoe ver de bliksem bij je vandaan is (seconden tussen flits en donder / gedeeld door 3 = aantal kilometers). Ga er gewoon naar kijken als het wat verder weg is; jezelf opsluiten en dan steeds schrikken van iedere flits of donderklap maakt het volgens mij alleen erger.

Citaat:
(waarom zou het toch zijn dat zeilen wordt afgeraden tijdens onweer? Lekker slim om dat aan te raden dus)
poster bedoelde volgens mij dat je dan iig van je angst af bent
Oud 31-07-2009, 10:56
janosch
janosch is offline
Steek een kaarsje aan en lees een boek; afleiding.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2009, 10:57
janosch
janosch is offline
Citaat:
hoewel het dan wel weer door sommigen wordt aangeraden om apparaten als tv's en computers volledig uit te zetten (alle stekkers uit de muur), omdat het apparaat bij blikseminslag in het stroom- of CAI-net beschadigd kan raken.

wat je kunt doen is even uittellen hoe ver de bliksem bij je vandaan is (seconden tussen flits en donder / gedeeld door 3 = aantal kilometers). Ga er gewoon naar kijken als het wat verder weg is; jezelf opsluiten en dan steeds schrikken van iedere flits of donderklap maakt het volgens mij alleen erger.

poster bedoelde volgens mij dat je dan iig van je angst af bent
Lychee maakte een grapje...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2009, 15:12
Lychee
Lychee is offline
Mijn grapjes komen altijd verkeerd over..

Ben laatst zelf ook wezen zeilen, toen ging het ook onweren en regenen. Halverwege de route aangelegd en onder het zeil gaan zitten, onzettend eng was dat.
Reageren

Regels voor berichten