Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Bekijk resultaten poll: Horeca personeel wordt slecht betaald!
Ja en het is een schande 6 24.00%
Nee niet zo zeuren man. 14 56.00%
Ja en dat is zwaar terrecht. 2 8.00%
Geen mening 3 12.00%
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2009, 12:01
horecaman
horecaman is offline
Ik vind dat horeca personeel echt weinig betaald krijgt. Werk nu zelf bij een groot restaurant als medewerker bediening en ben net 18 jaar geworden. Ze geven me 4,89 bruto per uur?! Daar wordt je toch niet vrolijk van? Het is een schande!

Laatst gewijzigd op 15-05-2009 om 13:43.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2009, 12:02
Laisve
Laisve is offline
Dan moeten ze bukken om het te pakken he.
Oud 15-05-2009, 12:03
Verwijderd
Schande, schande.

- Post dit niet hier
- Ga ergens anders werken
- Doe een degelijke opleiding zodat je altijd verzekerd zult zijn van een inkomen van een paar duizend euro per maand
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 12:13
geen punt :|
geen punt :| is offline
geld en recht of wonen en werken
Oud 15-05-2009, 12:16
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
De horeca is momenteel een van de best betaalde banen voor jongeren, vooral als je een beetje een relaxte werkplek hebt waarbij je ook (een deel van de) fooien krijgt. Oftewel, als je vindt dat je te weinig krijgt, zoek een andere baan waar je wel tevreden bent.

Oh en dit hoort op geld & recht.
Oud 15-05-2009, 12:32
Tink*
Tink* is offline
Nou ik ben het eens hoor, je moet de hele dag hard werken voor weinig. Vaak zo kort mogelijke pauzes en je kan amper eten als het druk is rond etenstijd want je bent niet te missen.

Maar ga idd gewoon ergens anders werken.
Oud 15-05-2009, 12:50
T_ID
T_ID is offline
Het is werk waarvoor je nul vaardigheden hoeft te hebben. Wat had je dan verwacht? Gouden bergen zonder inspanning?
Oud 15-05-2009, 12:56
Verwijderd
Zelf ben ik in de horeca gaan werken omdat de andere alternatieven (vaak winkels enzo) echt ontzettend slecht betaald worden!
NU; Mijn collega's (18 en 19 jaar) verdienen ongeveer 6 euro of 6,50 netto per uur excl. fooi ze avond eten gewoon mee en als het rustig is voeren ze geen **** uit dus eerlijk gezegd vind ik dat ze overbetaald worden.

Ik heb eerst ergens anders gewerkt en daar verdiende ik 6 euro 50 incl. fooi. Dat was minder dan waar ik nu werk, maar vind ik opzich ook nog netjes. Ik heb altijd eten gekregen op mijn werk en drinken kunnen pakken als ik wil. Overal waar ik gewerkt heb, blijft iedereen 'nazitten' met een drankje en daar hoef je ook niet voor te betalen.

In mijn ervaring is het dus niet onderbetaald.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 13:12
Balance
Balance is offline
Ik vind het wel meevallen. Door de fooien ligt het gemiddelde loon van iemand in de horeca naar mijn idee echt wel hoger dan dat van iemand die vakken vult bij een willekeurige supermarkt. Er zit dus wel als voorwaarde aan vast dat je de fooi ook mag houden (evt. gedeeld met overig personeel).
Ik werk zelf in de horeca en het is geen vetpot, maar het is dan ook ongeschoold werk. Verder vind ik het het meest relaxte baantje wat ik ooit heb gehad.
Oud 15-05-2009, 13:26
ganralph
ganralph is offline
TS heeft 2 posts waarin allebei dezelfde link staat...

kut dat je zo'n schijtbaan hebt dat je bij moet verdienen in de reclame, maar volgens mij hoort dit hier niet.
Oud 15-05-2009, 21:21
Verwijderd
minimumloon, ooit van gehoord? had je maar een vak moeten leren of beter je best moeten doen, krijg je vanzelf meer
Met citaat reageren
Oud 17-05-2009, 00:18
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Nee hoor zolang de service van het personeel zo bagger is als nu vind ik niet dat er onder betaald word. Want service in de horeca is drama
Oud 17-05-2009, 10:08
Balance
Balance is offline
Beetje raar om dat over een heel werkveld te zeggen, vind je niet?
Oud 17-05-2009, 11:41
Verwijderd
Nu het toch over horeca en fooi gaat.
Ik werk in een restaurant en ik heb de fooi van gemiddeld meer dan 2 euro per gast naar gemiddeld 1euro50 per gast zien gaan. Ik vraag me af of het aan een aantal (nieuwe) collega's ligt of ook gewoon aan de 'crisis'. Ik zie namelijk dat de rustige avonden, als ik alleen werk, ik wel weer richting de 2 euro per gast ga. Maar misschien ligt dat ook aan de avonden?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2009, 13:55
roosjuh1988
roosjuh1988 is offline
Ik werk ook in de horeca, ook omdat ik niks anders kon vinden voor iets van 25 a 30 uur in de week. Ik verdien echt slecht 5,10 per uur, maar het is beter als thuis zitten. Fooi krijg ik ook niet en het is sinds ongeveer 2 maanden steeds veel rustiger als normaal. Hiervoor heb ik ook in de horeca gewerkt, eigenlijk krijg ik een beetje spijt van dat ik ben weg gegaan. Daar kreeg ik wel fooi waardoor je loon 1 euro per uur steeg. Je mocht de hele dag door drinken, koffie, cola enz. In de pauze mocht je gewoon uitkiezen wat je wou eten van de kaart en naar het werk aten we savonds nog gewoon gezellig samen en dronken een drankje. Dat vorige baantje van mij was echt niet onderbetaald voor wat je kreeg. Als het rustig was hielden we gewoon extra theepauze enz.
Maar nu mag je bijna niet stil staan krijg je wel korting op je lunch maar moet je dus ook nog een deel betalen, het enige voordeel is dat het werk wel leuker is.
achja, ik weet niet het ligt maar net aan waar je werkt of je goed betaald word, werk draait ook niet alleen maar om het geld als je in de horeca werkt lijkt me, want dan kan je beter ergens anders gaan werken.
Oud 17-05-2009, 18:10
Balance
Balance is offline
Citaat:
Nu het toch over horeca en fooi gaat.
Ik werk in een restaurant en ik heb de fooi van gemiddeld meer dan 2 euro per gast naar gemiddeld 1euro50 per gast zien gaan. Ik vraag me af of het aan een aantal (nieuwe) collega's ligt of ook gewoon aan de 'crisis'. Ik zie namelijk dat de rustige avonden, als ik alleen werk, ik wel weer richting de 2 euro per gast ga. Maar misschien ligt dat ook aan de avonden?
Ik werk in een ander type horeca (horeca in een theater) maar zie daar de fooi juist wel wat omhoog gaan. Vergeleken met vorig jaar krijgen we nu wel meer.
Maar er zijn ook andere omstandigheden te noemen die daar mogelijk een oorzaak van zijn.
Oud 17-05-2009, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Ik werk ook in de horeca, ook omdat ik niks anders kon vinden voor iets van 25 a 30 uur in de week. Ik verdien echt slecht 5,10 per uur, maar het is beter als thuis zitten. Fooi krijg ik ook niet en het is sinds ongeveer 2 maanden steeds veel rustiger als normaal. Hiervoor heb ik ook in de horeca gewerkt, eigenlijk krijg ik een beetje spijt van dat ik ben weg gegaan. Daar kreeg ik wel fooi waardoor je loon 1 euro per uur steeg. Je mocht de hele dag door drinken, koffie, cola enz. In de pauze mocht je gewoon uitkiezen wat je wou eten van de kaart en naar het werk aten we savonds nog gewoon gezellig samen en dronken een drankje. Dat vorige baantje van mij was echt niet onderbetaald voor wat je kreeg. Als het rustig was hielden we gewoon extra theepauze enz.
Maar nu mag je bijna niet stil staan krijg je wel korting op je lunch maar moet je dus ook nog een deel betalen, het enige voordeel is dat het werk wel leuker is.
achja, ik weet niet het ligt maar net aan waar je werkt of je goed betaald word, werk draait ook niet alleen maar om het geld als je in de horeca werkt lijkt me, want dan kan je beter ergens anders gaan werken.
5,10 is minimumloon voor 20 jarigen dus niks mis met je loon, ik krijg 5,97 (schaal hoger omdat ik vet liev ben) en op drukke dagen kan de fooi rond de 25 euro pp zijn

en wat fooi betreft: hangt van de mensen en de collega's af, soms heb je gierige mensen, soms heb je enorm chago collega's die t voor je verpesten
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 00:46
Verwijderd
Ohw nu we het er toch over hebben ik verdien 8 euro (netto, bruto weet ik niet) per uur voor 8 uur per dag en dan gemiddeld per dag 13 euro fooi. Met de zelfde reden als koekjes, ik ben vet liev!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 22:06
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Beetje raar om dat over een heel werkveld te zeggen, vind je niet?
Klopt heb je inderdaad gelijk in, uitzonderingen daar gelaten vind ik de service in veel horeca gelegenheden toch onder de maat. Als je je werk goed doet kan je altijd naar je baas gaan om opslag heeft hij het tenslotte ook kunnen waarnemen.
Oud 19-05-2009, 10:52
Verwijderd
er zijn idd veel mensen die in de horeca werken en er absoluut niet thuis horen omdat ze het niet snappen
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 14:40
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
er zijn idd veel mensen die in de horeca werken en er absoluut niet thuis horen omdat ze het niet snappen
True. Loop de restaurants eens af en turf hoeveel er bij het neerzetten van borden e.d. bijna elleboogjes uitdelen. Kwestie van gebrek aan training door de werkgevers, want in duurdere restaurants komt zoiets niet voor.
Oud 19-05-2009, 15:49
Verwijderd
training?? dat doen ze echt alleen maar bij luxe tenten en uitzendbureaus hoor
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 21:07
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
training?? dat doen ze echt alleen maar bij luxe tenten en uitzendbureaus hoor
En dus krijgt de rest weinig betaald omdat ze die kennis vaak niet hebben en ook niet leren.

Het is natuurlijk wel jammer, maar goed, de portemonnee wil ten slotte ook wat.
Oud 20-05-2009, 00:59
Verwijderd
Citaat:
True. Loop de restaurants eens af en turf hoeveel er bij het neerzetten van borden e.d. bijna elleboogjes uitdelen. Kwestie van gebrek aan training door de werkgevers, want in duurdere restaurants komt zoiets niet voor.
Wat een onzin, als ik dingen in het midden van een tafel moet zetten, doe ik dat ook en dat heeft niets te maken met een gebrek aan trainingen. Het gaat er om of het opvalt en hoe je het goed maakt. Ik denk dat als je goed bent in de horeca, je in staat bent om (als team, meestal) er voor kunt zorgen dat de gasten een goede avond hebben. Ik heb wel eens gewerkt dat de keuken echt niet liep en dat mensen een uur wachtte op een hoofdgerecht, maar die gingen bijna nooit met een ontevreden gevoel de deur uit, omdat je het 'goed' kunt maken en zeker weet dat het de volgende en de vorige keren niet gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 10:13
Verwijderd
maar ik heb ook wel eens met mensen gewerkt die alleen JOAH of NEUH zeiden als iemand iets vroeg, of gewoon wegliepen, of mensen afblaften, of tafels niet indekken en er pas als t eten komt erachterkomen dat er geen bestek is...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2009, 12:23
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
maar ik heb ook wel eens met mensen gewerkt die alleen JOAH of NEUH zeiden als iemand iets vroeg, of gewoon wegliepen, of mensen afblaften, of tafels niet indekken en er pas als t eten komt erachterkomen dat er geen bestek is...
Er zijn ook zat verpleeghuizen, supermarkten, winkels en weet ik veel waar dat gebeurt. Het komt, helaas, overal voor, echt niet alleen in de horeca.
Oud 20-05-2009, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Er zijn ook zat verpleeghuizen, supermarkten, winkels en weet ik veel waar dat gebeurt. Het komt, helaas, overal voor, echt niet alleen in de horeca.
i know en het is een schande, en in een supermarkt vind ik het nog altijd minder erg dan bv in de zorg of ergens waar je veel geld voor uitgeeft om t leuk te hebben
Met citaat reageren
Oud 21-05-2009, 18:47
Ivo
Ivo is offline
Ontopic:

Ik sluit me aan bij de meesten hier. Horeca verdient niet zo heel slecht. Het uurloon is vaak niet echt om over naar huis te schrijven, maar het wordt aangevuld met fooien. Iets wat bij alle andere bijbaantjes niet gebeurt. Als ik hier de fooi-bedragen lees, kom je netto flink hoger uit als de gemiddelde vakkenvuller.

Offtopic:

Citaat:
i know en het is een schande, en in een supermarkt vind ik het nog altijd minder erg dan bv in de zorg of ergens waar je veel geld voor uitgeeft om t leuk te hebben
Het ligt ook aan de klant. Ik heb een bijbaantje in een winkel waar klantvriendelijkheid/klanttevredenheid veel belangrijker gevonden wordt als het halen van een hoge omzet (echt waar, de winkel is namelijk slechts een klein deel van en de 'toegangspoort' tot de rest van het bedrijf). Maar als een klant mij niet beleefd te woord staat, denk dat ie het beter weet als ik, of uitgebreid gaat staan bellen terwijl ik hem aan het helpen ben dan heeft ie toch echt pech. Klant is koning, maar alleen als de koning ook vriendelijk is en manieren heeft.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2009, 11:01
Verwijderd
Ik werk in een restaurant en we zijn echt heel service gericht. Maar soms negeer ik gasten ook of dan ontloop ik ze een beetje.

Laatst waren er mensen en die man die zat steeds te klappen met zijn handen, of te knippen met zijn vingers om mijn aandacht te trekken. Ik loop sowieso constant langs en ik ben geen hond dus daar reageer ik echt niet op.

Als mensen binnenkomen, lopen we er ALTIJD meteen naar toe en dan laten we ze een tafel kiezen en neem ik de jassen aan, kwam er iemand binnen halooohoo ga je mijn jas nog ophangen, of moet ik het zelf doen. Ik had geen eens de tijd om goedenavond te zeggen of te vragen of ze gereserveerd hebben.

Sommige mensen zijn zo arrogant en denken echt dat je een slaafje bent ofzo.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2009, 17:08
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Sommige mensen zijn zo arrogant en denken echt dat je een slaafje bent ofzo.
Dit is sowieso heel erg waar, ook in andere beroepsgroepen.
Oud 23-05-2009, 21:58
Verwijderd
mensen die klappen, met hun vingers knippen of fluiten ofzo mogen wij negeren en als ze t vaker doen zelfs verzoeken of ze op willen tieven want "we zijn geen honden"
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 10:35
Balance
Balance is offline
Citaat:
Oh ben ik het echt niet mee eens. Toevallig werk ik zelf al 3 jaar in de horeca, 1 jaar in de zorg, en heb ik ook 6 jaar in de detailhandel gewerkt. Ik kan wel zeggen dat detailhandelwerk bij het grootste deel van mijn collega's toch echt alleen om het inkomen ging. Geld verdienen en verder niks. Aan gastvrijheid werd niks gedaan, ook vanuit de managers niet. Ik vind dat je in de praktijk ook ziet dat daar weinig op aan gestuurd wordt.
In de horeca is het naar mijn idee toch anders. Men wéét dat als je één keer ergens slecht gegeten hebt, dat je je klant kwijt bent. En die klant blijft ook niet naborrelen. Dat is toch anders als in een supermarkt. Dus gastvrijheid wordt echt duizend keer benadrukt in de horeca. En voor horeca moet je toch geschikt zijn, dus in mijn ervaring zijn het vooral echte horecadieren die er rond lopen, die vinden het werk ook echt leuk (al kan je soms na 10 uur best vermoeid zijn ). Zorg idem dito, het gaat om de gastvrijheid en je moet wel echt een zorgpersoon zijn, je moet er van genieten een ander te helpen.
Oud 24-05-2009, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Oh ben ik het echt niet mee eens. Toevallig werk ik zelf al 3 jaar in de horeca, 1 jaar in de zorg, en heb ik ook 6 jaar in de detailhandel gewerkt. Ik kan wel zeggen dat detailhandelwerk bij het grootste deel van mijn collega's toch echt alleen om het inkomen ging. Geld verdienen en verder niks. Aan gastvrijheid werd niks gedaan, ook vanuit de managers niet. Ik vind dat je in de praktijk ook ziet dat daar weinig op aan gestuurd wordt.
In de horeca is het naar mijn idee toch anders. Men wéét dat als je één keer ergens slecht gegeten hebt, dat je je klant kwijt bent. En die klant blijft ook niet naborrelen. Dat is toch anders als in een supermarkt. Dus gastvrijheid wordt echt duizend keer benadrukt in de horeca. En voor horeca moet je toch geschikt zijn, dus in mijn ervaring zijn het vooral echte horecadieren die er rond lopen, die vinden het werk ook echt leuk (al kan je soms na 10 uur best vermoeid zijn ). Zorg idem dito, het gaat om de gastvrijheid en je moet wel echt een zorgpersoon zijn, je moet er van genieten een ander te helpen.

Ja dat laatste denk ik ook, er zullen altijd wat sukkel tussenlopen, maar je ziet het ook vaak meteen als er een niet horecapersoon in de horeca rondloopt, die houden het ook niet lang vol.
Ik draai normaal 5 dagen van 8 uur (per week) maar nu tijdens de examens van mijn collega's draai ik er soms ook 12 achter elkaar, maar ik ben er niet chagrijnig of onvriendelijk door. Niet naar de gasten iig, mijn ouders krijgen nog wel eens een boze blik en vinden me wat stiller en ongezellig. Maar je kunt ook niet elke dag 8 uur met een smile op je gezicht lopen en dan nog vrolijk kwetterend thuis komen.

Sommige horecagelegendheden hebben slechte mensen in dienst en dat merk je vaak, want daar komen mensen niet graag terug. Wat ik jammer vind, is dat sommige plaatsten 'toch wel druk zijn'. Zoals toeristische plaatsen en daarom vinden sommige mensen het niet nuttig om daar goed personeel te laten lopen, want goed personeel is altijd duurder.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 22:34
Balance
Balance is offline
Oh dat valt nog best mee (dat 'goed personeel is duur', bedoel ik). Het gaat meer om je investering in het personeel, zowel qua aansturing en uitleg (vanuit een manager) als qua teambuilding (zorgen dat het personeel geeft om het bedrijf en collega's, ipv dat het maar werk is). Dat hoeft niet persé met hoge salarissen of dure opleidingen.

Oh en bij ons krijgen ze heel vaak complimenten over het personeel. Sterker nog, er zijn al bedrijfsuitjes (náár ons) georganiseerd om te zien hoe het wél moet. Wiehoe wij zijn goed
Terwijl wij maar iets boven het minimum horecaloon zitten.
Oud 25-05-2009, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Oh dat valt nog best mee (dat 'goed personeel is duur', bedoel ik). Het gaat meer om je investering in het personeel, zowel qua aansturing en uitleg (vanuit een manager) als qua teambuilding (zorgen dat het personeel geeft om het bedrijf en collega's, ipv dat het maar werk is). Dat hoeft niet persé met hoge salarissen of dure opleidingen.

Oh en bij ons krijgen ze heel vaak complimenten over het personeel. Sterker nog, er zijn al bedrijfsuitjes (náár ons) georganiseerd om te zien hoe het wél moet. Wiehoe wij zijn goed
Terwijl wij maar iets boven het minimum horecaloon zitten.
Het valt mij vooral op (maar dat is misschien iets Haarlems) dat ervaren horeca personeel echt duurbetaald binnengehaald-/gehouden wordt soms. Ik kreeg al een 2 euro loonsverhoging zodat ik niet ergens anders opnieuw zou beginnen, maar terug zou komen op mijn oude werk en ik merk dat ik nu ook veel meer geboden krijg, terwijl ik 2 jaar geleden bijna nergens binnen kwam (en dat is niet alleen leeftijd!)
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Het is werk waarvoor je nul vaardigheden hoeft te hebben. Wat had je dan verwacht? Gouden bergen zonder inspanning?
Gelul, zonder enige communicatieve vaardigheden kom je niet ver.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 23:46
Verwijderd
Citaat:
Gelul, zonder enige communicatieve vaardigheden kom je niet ver.
Zonder communicatieve vaardigheden kom je bijna nergens. Je hoeft verder niets bijzonders te kunnen om in de horeca te werken. Je hebt geen diploma nodig en als je geen ervaring hebt, verdien je niets. Als je meer ervarign hebt of cursussen gedaan, verdien je ook meer.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 11:42
Balance
Balance is offline
Ik vind de wachtperiodiek van 4 (!!) jaar trouwens wel idioot in de horeca CAO.
Oud 31-05-2009, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Ik vind de wachtperiodiek van 4 (!!) jaar trouwens wel idioot in de horeca CAO.
Wat is dat?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 16:11
Balance
Balance is offline
Als je ergens werkt waar een CAO van toepassing is, is je salaris aan de loontabellen van de CAO gekoppeld. In de CAO staat vastgelegd wanneer je omhoog gaat in salaris. Dat is heel vaak gekoppeld aan ervaringsjaren (elk jaar iets meer verdienen) en algemene loonsverhoging (bijv de CAO verhoging op 1 januari of 1 juli).

Als je in de wachtperiodiek zit heb je zogezegd gewoon pech. Je doet niet mee met de loonsverhogingen en je ervaringsjaren doen er niet toe. Ook heb je geen recht op extra geld op feestdagen.

Ik val zelf ook in de zorg CAO en heb daar maar 2 wachtperiodieken (dus de eerste 3 jaar). Bovendien heb je binnen die wachtperiodiek wel recht op opslag bij een ervaringsjaar. In de horeca is dat gewoon erg slecht geregeld. Ze mogen je in je wachtperiodiek 4 jaar lang op minimumloon zetten.
Oud 01-06-2009, 15:46
Verwijderd
Ga boten schoonmaken, 12.50 per uur
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 00:37
Verwijderd
Citaat:
Als je ergens werkt waar een CAO van toepassing is, is je salaris aan de loontabellen van de CAO gekoppeld. In de CAO staat vastgelegd wanneer je omhoog gaat in salaris. Dat is heel vaak gekoppeld aan ervaringsjaren (elk jaar iets meer verdienen) en algemene loonsverhoging (bijv de CAO verhoging op 1 januari of 1 juli).

Als je in de wachtperiodiek zit heb je zogezegd gewoon pech. Je doet niet mee met de loonsverhogingen en je ervaringsjaren doen er niet toe. Ook heb je geen recht op extra geld op feestdagen.

Ik val zelf ook in de zorg CAO en heb daar maar 2 wachtperiodieken (dus de eerste 3 jaar). Bovendien heb je binnen die wachtperiodiek wel recht op opslag bij een ervaringsjaar. In de horeca is dat gewoon erg slecht geregeld. Ze mogen je in je wachtperiodiek 4 jaar lang op minimumloon zetten.
Hoe kom je in de wachtperiodiek, het klinkt als een straf voor koekjes jatten.,
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 20:58
Balance
Balance is offline
Citaat:
Hoe kom je in de wachtperiodiek, het klinkt als een straf voor koekjes jatten.,

De wachtperiodiek kom je automatisch terecht als een bedrijf gewoon netjes het CAO volgt en je hebt minder dan 4 jaar ervaring. Ze kunnen je verder plaatsen als zij dat zelf willen, maar aangezien dat alleen maar duurder is, wordt dat met de meeste parttimers niet gedaan.
Oud 04-06-2009, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Nou ik ben het eens hoor, je moet de hele dag hard werken voor weinig. Vaak zo kort mogelijke pauzes en je kan amper eten als het druk is rond etenstijd want je bent niet te missen.

.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 12:58
Verwijderd
Citaat:

De wachtperiodiek kom je automatisch terecht als een bedrijf gewoon netjes het CAO volgt en je hebt minder dan 4 jaar ervaring. Ze kunnen je verder plaatsen als zij dat zelf willen, maar aangezien dat alleen maar duurder is, wordt dat met de meeste parttimers niet gedaan.
Aahaa!!

Ik vind trouwens wel dat er hele slechte horeca-bedrijven zijn die zich niet of slecht houden aan normale, menselijke werktijden en pauzes. Vooral bij strandtenten merk ik dat mensen soms tot wel 12 uur werken met 1 pauze.

Kleinere restaurants, chicere restaurants en plaatselijke bistro's/cafe's/restaurantjes en duurdere plaatsen zijn vaak beter. Ik snap alleen niet dat mensen voor een minimumloon 10 uur achter elkaar gaan werken zonder pauze. Ik zou gewoon weggaan.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 20:36
Verwijderd
sommige mensen hebben het naar hun zin op hun werk en vinden dat niet erg, en je krijgt geld en fooi dus why not
Met citaat reageren
Oud 06-06-2009, 01:24
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat horeca personeel echt weinig betaald krijgt. Werk nu zelf bij een groot restaurant als medewerker bediening en ben net 18 jaar geworden. Ze geven me 4,89 bruto per uur?! Daar wordt je toch niet vrolijk van? Het is een schande!
Niet zo zeiken, het bier is anders duur genoeg in de louge kroeg. En wees blij dat je werk hebt in deze tijden van economische crises. (ja, meervoud!)
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 14:22
Xavier88
Xavier88 is offline
4,89 is wel beetje weinig ik verdien 8 euro netto maar ben ook 2 jaartjes ouder he maar het scheelt wel veel
alleen fooi gaat niet naar ons heeeel oneerlijk maarja. tiiis maar n bijbaantje... toch?
Oud 11-06-2009, 06:43
Pixo!
Pixo! is offline
Ik verdien een mooie 10,50€, maar ik ben dan ook van België
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten