Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2009, 10:20
Thommos
Thommos is offline
Hoi forummers,

Ik hoop dat dit topic op de goeie plek staat en dat het niet bij V&A thuishoort, anders sorry daarvoor

Anyway, ik woon nog niet op kamers, maar wil dat wel graag. Heb al wel enkele keren geprobeerd te hospiteren/reageren op advertenties op Kamernet, maar das nog geen succes geweest.
Een studiegenoot van me wilde ook op kamers, als ook twee vriendinnen van mij die ik nog van de middelbare ken. Nu zat ik eraan te denken om in Utrecht een huis/appartement te huren, maar dat blijkt nog vies tegen te vallen.

Ik heb al wel via funda.nl, rost-vast.nl en nog wat andere hieraan gelinkte sites bezocht, maar allemaal zijn de huizen óf te prijzig, óf echte gezinswoningen (dus oneerlijke kamerverdeling qua grootte) óf alleen voor mensen met een vast inkomen.

Nu vroeg ik me af of iemand nog tips heeft waar ik kan zoeken of hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? Alles is welkom!
Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2009, 20:39
Kudzumai
Kudzumai is offline
Meestal lukt het nog wel eens om via via bij een studenten/studievereniging aan een kamer te komen. Maargoed, succes
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 17:48
Balance
Balance is offline
Voor goedkopere woningen ben je nog lang niet aan de beurt, dus ik denk dat je toch de bovenstaande opties nog eens zal moeten overwegen. Metname de eensgezinswoningen met ongelijke kamerverdeling lijkt me nou niet echt een probleem. Er is vast wel iemand die akkoord gaat met een lage huur bij 10m2, terwijl een andere een wat hogere huur wel over heeft voor 16m2. Zo kan je er toch wel uitkomen?

Goedkopere woningen gaan via een huurverdelingssysteem, waar je gewoon echt niet zomaar tussen komt. Je kan kijken of er bij zo'n huis met een vast inkomen mogelijkheden zijn om iemand garant te laten staan.
Oud 29-05-2009, 20:41
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Zon eengezinswoning is wel te doen met zn 4tjse denk ik! Als je er dan een zou kunnen huren. Doorgaans heeft een eengezinswoning 3 slaapkamers op de eerste verdieping en nog een zolder, al dan niet met dakraam. Iemand kan ook 2 kleinere kamers nemen natuurlijk.Daarin moet je gewoon kijken hoe je de bedragen verdeeld, vaste prijs per vierkante meter afspreken en zo naar ratio die kamers verdelen..

En voor de rset met zn 4ren een huishuren in Utrecht lijkt me lastig. Heb je je ingeschreven bij de SSHU? Op dit moment is de wachttijd voor het complex warande zo goed als 0, evenals dat er veel tijdelijke kamers opkomen van mensen die een half jaar oid weggaan of panden die gesloopt worden en waar jij dan nog een jaar in kan.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2009, 10:23
T_ID
T_ID is offline
Ja, maar al die woningen zijn wat huur betreft vakkundig dichtgespijkert zodat scholieren, studenten en afgestudeerden geen enkele kans op toewijzing maken. Je moet kopen, of privaat huren, de rest van de woningen is niet toegankelijk vanwege de overbodige en oneerlijke regels.
Oud 02-06-2009, 10:24
Adore
Adore is offline
Inderdaad, Portaal, Mitros en Bo-Ex werken er niet zomaar aan mee dat een van hun eensgezinswoningen wordt gevuld met studenten. Ze doen het zelfs liever niet, er is al zo'n "wildgroei" aan studentenhuizen. En er is al een drastisch woningtekort in Utrecht, dat ze deze woningen liever aan gezinnen geven inderdaad.

Mocht je wel in aanmerking komen voor een kleinere woning via de coöperaties, dan kun je alsnog rekenen op eerst jaren ingeschreven moeten staan. 9 jaar is echt niet uitzonderlijk. Ook: centrum kun je praktisch vergeten.

Relatief goede wijken met kleine huizen én dichtbij het centrum zijn Lombok, Majella, Nieuw-Engeland en Oog in Al. Maar er zijn zoveel wijken met woningen waar je het particulier zou kunnen proberen. Besef je: je bent niet bepaald de enige.

Anders: overal inschrijven waar je je kunt bedenken, met name SSHU, Woningnet, Kamernet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten