![]() |
||
Door dit soort berichten ben ik er meer en meer van overtuigd dat er alleen maar openbare scholen moeten zijn en dat religieuze zaken op een zaterdag/zondagsschool gehouden moeten worden. Net zoals Chinezen bv ook op zaterdag naar school gaan voor Chinese les.
Citaat:
|
![]() |
||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
europa in de praktijk
Laatst gewijzigd op 09-06-2009 om 10:07. |
![]() |
||||
Citaat:
Kijk: uit het RefDag van VORIG jaar (feb 2008): Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 09-06-2009 om 10:14. Reden: uote] |
![]() |
|
Ik denk dat het in de praktijk maar beter is. De christenen willen van die man af, en dat zullen ze heus bereiken. Nu ze er eerlijk voor uitkomen dat het gaat om zijn geaardheid zal hij geen problemen hebben een andere baan te vinden. Niks niet het beschadigen van de reputatie, het bemoeilijken van het dagelijks leven en het vergallen van het werkplezier. Want daar komt het wel op neer als ze hem niet gewoon mogen ontslaan; dan moet hij maar zelf weg willen. In de huidige situatie kan hij gewoon op zoek naar een nieuwe baan, en met de media aandacht denk ik dat dit geen probleem moet vormen.
In een ideale wereld zou niemand homoseksualiteit afkeuren. Helaas, helaas. Dan maar een krampachtige semi-utopie proberen te vormen helpt echter niemand. Edit: en aan de andere kant bedenk ik me nu dat de maatschappij laten weten dat ontslag op basis van geaardheid oké is ook niet ideaal is. Maar wat de rechter dan wel had moeten doen...?
Laatst gewijzigd op 09-06-2009 om 10:38. |
![]() |
||
Citaat:
Tenzij je moslim bent natuurlijk, want als het een islamitische school was geweest had je het wel geweten.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ietswat serieuzer: gaat er overheidsgeld naar deze scholen? Zo ja dan vind ik dit niet kunnen, zijn het particuliere instellingen dan vind ik eigenlijk dat het wel moet kunnen. Helaas werkt het zo ook niet want alleen religie is een goede reden om te discrimineren aangezien dat bedrijf dat een paar maanden terug Negerkoks te huur aanbood teruggefloten werd omdat het geen blanke wilde aannemen.
|||
Citaat:
Bovendien gaat het om een instantie waar kinderen 'normen en waarden' moeten aanleren. Dat is nog wel het belangrijkst: de kinderen die ongevraagd op zo'n school terecht komen en nu te horen krijgen dat meester Piet is ontslagen omdat hij homo was, en God dat niet cool vindt. Naziverenigingen mogen, maar niet met overheidsgeld en niet voor kinderen. Citaat:
||
Citaat:
Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.'
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Maar ik zie niet in waarom het een argument is dat ik het voor het uitkiezen heb, sommige gelovigen geloven ook dat homoseksualiteit een keuze is of een ziekte die te genezen is, iig dat je er vanaf kunt komen als je dat maar wilt en ipv proberen duidelijk te maken dat dat niet zo is laat ik dat argument liever achterwege tenzij jij kunt uitleggen waarom het uitmaakt. (terwijl het al dan niet ophebben van een pet geen keuze is als je naar binnen wilt, dan wordt je die keuze namelijk ontnomen)
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
||||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Maar ik snap de ophef sowieso niet, ik wilde in amerika solliciteren een paar weken terug maar dat kon alleen als ik een zevendedagsadventist was ![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Wie bepaald wat "de christelijke grondslag" inhoudt... en waarom zou die maatgevend moeten zijn.
Homosexualiteit is m.i. conform god.
||
Citaat:
Dus wat de raad van state hiermee feitelijk zou creëren als dit advies wordt uitgevoerd, is een legalisatie van discriminatie op seksuele geaardheid in alle mogelijke vormen. Op zo'n moment krijg je toch bijna Van Gaal-neigingen? 'Heb ik nu zoveel gezond verstand, of zijn de juristen bij de raad van state zo blind dat ze de gevolgen van wat ze adviseren niet inzien?' ![]()
||
Citaat:
,,We zien dat sommige kerkgemeenschappen samenwonen onder voorwaarden toestaan. Zij vinden zelfmoordneigingen of wisselende relaties erger. Als de school dan weigert, zou zij boven de kerk staan en dat kan niet.’’ Maar de visie van het bestuur kan afwijken van die van de ouders. ,,Stel dat de school besluit dat ik mag samenwonen, dan kan het ze honderd leerlingen kosten.’’ http://www.ad.nl/binnenland/3278144/...aar_weren.html Dit citaat wilde ik jullie ook niet onthouden: Omdat Albert het liefst met kinderen werkt en christen is, heeft hij bewust voor een christelijke scholengemeenschap gekozen. ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
|