Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2009, 23:33
Balance
Balance is offline
Als echt meisje-meisje loop ik na 2 wijntjes al niet meer recht.
Opvallend genoeg kan ik wel 8 zoete drankjes (bijv. coebergh) achterover gooien zonder al te groot effect. Het maakt dan niet zoveel uit of het puur of mix is.

Ik heb altijd geleerd dat elk drankje evenveel alcohol bevat, mits in het goede, bijbehorende glas geschonken.
Wat verklaart dan dit verschillend effect per drankje?
Oud 04-05-2009, 23:45
wann
wann is offline
Er zijn ook andere factoren die invloed hebben. De twee belangrijkste zijn denk ik wel je maaginhoud tijdens het drinken en natuurlijk je tolerantie. Verder zijn je vochtpercentage, je geestelijke situatie op het moment van drinken en talloze andere zaken van belang.

Zijn er bij jou misschien systematisch overeenkomsten en verschillen tussen de situaties waarin je bijvoorbeeld wijn of zoete drankjes drinkt? Bijvoorbeeld dat je vaak een wijntje of 2 drinkt terwijl je uitgebreid en op je gemak staat te koken op een zonnige zomeravond, en dat je zoete drankjes meestal drinkt tijdens het stappen, nadat jullie eerst lekker gedineerd hebben (of gewoon een vette hap gehaald hebben )?
Een (gedeeltelijk) antwoord zou in ieder geval in gebruikelijke patronen kunnen liggen.

Er zijn vast nog wel andere dingen te bedenken, maar nu is het te laat voor mijn hoofdje. Bovendien zijn er misschien beter geïnformeerde mensen hier (veroorzaker naamzoek kuch kuch).
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 09:44
Balance
Balance is offline
Nee er zijn eigenlijk geen verschillen te noemen, wat dat betreft.
Als ik drink is het altijd met het uitgaan. Ik zorg dan dat ik een goede bodem heb, dus eigenlijk heb ik dan altijd goed gegeten. Er is daar geen systematisch verschil in te vinden.
Ook qua vermoeidheid en geestelijke situatie zullen verschillen niet systematisch voorkomen.

Ik zat nog te denken aan dat in discotheken zoete drankjes mogelijk worden verdund met ijs. Maar het effect is ook zichtbaar als ik met een feest mijn eigen fles mee neem. Ik kan bij wijze van spreken zo een groot limonadeglas met coebergh volschenken en opdrinken. Het heeft wel effect, maar dat is lang niet zo groot als het effect van 2 of 3 wijntjes.
Oud 07-05-2009, 16:06
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Zoetigheid blijkt ervoor te zorgen dat alcohol sneller in je bloed wordt opgenomen, dus dat kan betekenen dat het sneller verwerkt wordt en je dus meer drankjes kunt drinken op een avond.

Los van het feit dat wijn juist een van de dranken is waarbij niet echt een standaardglas hoort

(dat het verdund wordt met ijs maakt niet uit, wel als de hoeveelheid minder wordt doordat het ijs ervoor in de plaats komt)
Oud 07-05-2009, 21:34
Balance
Balance is offline
Citaat:
Zoetigheid blijkt ervoor te zorgen dat alcohol sneller in je bloed wordt opgenomen, dus dat kan betekenen dat het sneller verwerkt wordt en je dus meer drankjes kunt drinken op een avond.

Los van het feit dat wijn juist een van de dranken is waarbij niet echt een standaardglas hoort

(dat het verdund wordt met ijs maakt niet uit, wel als de hoeveelheid minder wordt doordat het ijs ervoor in de plaats komt)
Ja dat laatste klopt. Ik formuleerde het verkeerd. Wat je soms ziet is dat er eerst ijs in wordt gegooid en dat daarna de drank in mindering wordt gebracht omdat het toch al heel wat lijkt. Maar dat is niet overal zo gelukkig

Dat van zoetigheid wist ik niet. Misschien heeft dat er mee te maken ja.
En officieel is er toch wel een standaard wijnglas? Er bestaat in elk geval wel een regel over hoe je kleinere en grotere wijnglazen in moet schenken. Ik werk zelf in de horeca en ongeacht hoe groot het wijnglas is, als je hem juist inschenkt heb je altijd dezelfde hoeveelheid.
Oud 08-05-2009, 10:24
De Veroorzaker
dat van die wijnglazen wist ik dan weer niet.
Oud 13-05-2009, 10:18
Sannah_x
Sannah_x is offline
Ik heb dat ook altijd Ik drink ook wel eens pisang of coebergh, en dan is de fles leeg en dan ben ik nog niet dronken.. Maar al drink ik 6-10 biertjes ben ik wel redelijk dronken =/
Met citaat reageren
Oud 09-06-2009, 10:30
Xavier88
Xavier88 is offline
wijn maakt je melig dronken
zoete drankjes maken je actief aangeschoten
sterke drank maakt je bezopen
bier laat mensen niet toegeven DÁT ze dronken zijn
Oud 09-06-2009, 11:34
De Veroorzaker
Citaat:
wijn maakt je melig dronken
zoete drankjes maken je actief aangeschoten
sterke drank maakt je bezopen
bier laat mensen niet toegeven DÁT ze dronken zijn
je spoort niet als een madrileense trein, je coupeetjes zijn te klein en je kaartjes zijn te duur, je bent een karikatuur, ik bonk je van muur naar muur laat je alle hoeken zien als een coup van regillio tuur YEAH

sorry wim.

On: met genoeg bier heb je vaak ook niet door dat je dronken bent.
Oud 09-06-2009, 13:14
Wammus
Wammus is offline
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten