Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2009, 12:01
Verwijderd
Hebben jullie planten in je huis? Geeft het je echt een fijner gevoel, of is het gewoon mooi? En wat voor soort planten dan het liefst? Of toch liever bloemen?

Persoonlijk vind ik planten wel heel mooi, maar ik vergeet ze altijd water te geven.. Dus dan gaan ze dood en word ik pissig. Vertik het ook om dan nieuwe te halen want je kunt er donder op zeggen dat ze toch weer dood gaan.

En daar is ook wel weer een oplossing voor gevonden: De cactus! Ik vind ze zo schattig. Allerlei kleuren en vormen, grote en kleine stekeltjes. Heerlijk. Fijn dat ze ook niet iedere dag water hoeven te krijgen.

Anyway, wat hebben jullie in je huis?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2009, 12:46
AlopiA
AlopiA is offline
Ik heb op mijn slaapkamer een paar grote planten, opgesteld als kamerscherm Want mooie kamerschermen zijn bijna niet te vinden. In de huiskamer staan in de vensterbank en op de kasten ook planten, maar die zijn van mijn moeder. Verder zorg ik meestal wel voor verse bloemen in huis, want die vind ik mooi en ik word er vrolijk van. Vooral lelies en rozen <3
Oud 29-05-2009, 12:48
klompje
klompje is offline
Ik heb best wel wat plantjes in mijn huis! En ook een aantal op mijn balkon.
Twee palmboompjes, twee zebragras plantjes, een vetplant (van 15 jaar), tomatenplantje, spaanse margrietten, geraniums (), nog wat plantjes waarvan ik de naam niet weet en pasgezaaide lobelia's die net beginnen met groeien.

Verder had ik nog een orchidee, maar die is behoorlijk ziek en nu naar mijn moeder toe zodat zij hem hopelijk beter kan maken.

Voor mij geeft het hebben van planten een fijn gevoel... toch iets waar ik aandacht aan kan geven en kan verzorgen enz.
Oud 01-06-2009, 14:08
kimmie876
kimmie876 is offline
ook cactussen
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 18:18
Verwijderd
Binnenhuis heb ik niet zo veel, ik kan alleen 'makkelijke' planten binnenshuis levend houden. Ik heb twee snake planten (Sansevieria trifasciata) lekker makkelijk, heb je toch wat groen in huis, en nog twee andere plantjes waar ik de naam van vergeten ben.

ik vind het fijn om planten en bloemen in huis te hebben, iets levends, ik hou het meest van bloemen maar daar kan ik dus niet zo goed mee overweg. Buiten ben ik wel een tuin aan het aanleggen en heb nu o.a. verscheidene lelies, liatris, sedum,bieslook, rhodondendrons, narcissen, tulpen en een vlinderplant staan. En daar komt nog heel wat meer bij volgend jaar! Als't binnen niet wil, dan maar buiten!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 20:53
Volk
Volk is offline
Ik heb 3 verschillende vleesetende planten staan. En gisteren zijn de zaadjes voor mijn levende steentjes binnengekomen.

Oh, en ik heb ook nog een plant, ik weet niet wat voor plant het is. Het was het enige dat in het huis stond toen we hier kwamen wonen. Welkomst cadeautje van de vorige bewoners denk ik dan.

Buiten heb ik tomatenplanten en kruiden staan. En in het voorjaar altijd (dezelfde) hyacinten. Ik had ook een orchidee maar toen ik een weekje op vakantie was heeft mijn vriend hem per ongeluk verzopen.

Ik houd heel erg van planten en bloemen. Ik vind het fijn om levende wezens om me heen te hebben. Op een gegeven moment bouw je ook een band op met een plant.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 13:18
Verwijderd
Ik heb 5 kamerplanten en 3 vetplantjes. Geen flauw idee wat voor planten het zijn
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 19:47
Milll
Milll is offline
Ik was altijd een ramp met planten, die waren binnen een maand dood. Maar goed, toen vond zusjelief met mijn verjaardag vorig jaar dat ik toch echt een ongezellige kamer had zonder plantje en gaf me er weer één. En die leeft nog steeds, scheelt dat het een vetplant is...
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 14:43
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ben ook niet zo'n goede plantenverzorger, zoals meer mensen in dit topic. Planten gaan bij mij ook regelmatig dood, of gaan al stervende terug naar schoonmoeder, die ze dan weer oppept
De enige planten die het hier stug volhouden, zijn vetplanten.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 18:54
Verwijderd
Mijn kaktussen gaan juist altijd dood Vetplanten zijn mijn oplossing! Die lijken dood als je ze een maand geen water geeft, maar dan mik je er water bij en dan worden ze weer helemaal levend. Leuk!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2009, 11:25
Uice
Uice is offline
Ik heb een basilicumplant, puur om culinaire redenen. Hij groeit supersnel.
Reageren

Regels voor berichten