Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2009, 11:00
Halflight
Halflight is offline
Goed, ik zal proberen het verhaal kort te houden.

Negen maanden geleden maakte mijn ex het uit na een relatie van een jaar. Het jaar daarvoor was ik al close bevriend met hem dus het wegvallen van hem was een grote klap. Hij maakte het uit omdat hij zijn vrijheid terug wilde en het hem benauwde om een relatie te hebben. Ik was er kapot van uiteraard, en een maand hadden we geen contact. Daarna volgden twee maanden waarin we heel veel contact hadden, elkaar twee keer per week zagen en ook soms sex hadden. Toen –inmiddels een half jaar geleden- stopte dit opeens en sindsdien heb ik geen contact meer met hem gehad. Ik heb hem nog een keer toevallig ergens gezien en kort met hem gesproken. Inmiddels ben ik er redelijk over heen en verder gegaan met mijn leven. Ik heb een leuk leven en moet ook niet aan een relatie denken op het moment.

Nu het probleem. Een wederzijdse vriend komt volgende week terug na een jaar buitenland en geeft een feest om dat te vieren. Uiteraard zijn we beide uitgenodigd en ik ga er dus ook heen. Van hem weet ik dat niet zeker, maar ik ga er wel van uit. We zijn bij die gezamenlijke vriend thuis met ongeveer 10 a 15 mensen, een kleine groep dus. En ik heb werkelijk geen idee welke houding ik moet aannemen. Ik kan er niet zorgeloos heen gaan en zien hoe de avond loopt want ik wil graag het hoofdstuk ‘Ex’ afsluiten en hoop door dit weerzien dat ook wat meer te kunnen doen. Ik zit er niet op te wachten om die avond terug te keren naar huis met zout in de nog verse wonden.

Daarom: heeft iemand ervaringen en/of tips voor deze avond? Het is redelijk onvermijdelijk om met hem te praten maar ik weet niet hoe ik me moet opstellen. Moet ik doen alsof ik perfect gelukkig ben en het bij een oppervlakkig gesprek houden (dit vind ik moeilijk omdat we zo lang close zijn geweest) of mijn ware gevoelens op tafel gaan gooien en een echt gesprek met hem aangaan? Moet ik hem negeren, ontwijken, opzoeken, etcetera etcetera? Mijn objectieve blik is vertroebeld, dus ik zit een beetje vast.

Bij voorbaat dank!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2009, 11:07
Kitten
Kitten is offline
Wees jezelf, kijk hoe het gaat. Je kan niet voorspellen hoe het gaat lopen. Doe alleen wat goed voelt. Als je het moeilijk vindt om met hem te praten, moet je hem dat gewoon vertellen en dan afstand houden.
Oud 18-06-2009, 11:09
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Ten eerste: Je moet helemaal niets.

Als je er behoefte aan hebt kun je een gesprek met hem aanknopen maar er zullen vast anderen op dat feestje zijn met wie je het ook gezellig kunt hebben.
Ik zou niet al je gevoel op tafel gooien. Je bent op een feestje. Als je dat soort gesprekken wilt hebben kun je beter een keer een andere afspraak maken.
Je hebt een leuk leven zeg je. Straal dat dan ook uit. Er is niets mis mee te laten zien dat je zonder hem ook gelukkig bent.

Ik snap je dilemma trouwens wel. Ik zou ook geen zin hebben mijn ex tegen te komen. Het zou mij namelijk heel veel moeite kosten om geforceerd aardig te doen. Maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe je uit elkaar gegaan bent
Oud 18-06-2009, 13:43
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Wees jezelf, kijk hoe het gaat.
Wie anders zou ze kunnen wezen op dat feest?

..

Negeren en ontwijken. Mocht die iets vragen, kort doch beleefd antwoorden. Jezelf zoveel mogelijk met andere mensen bezig houden en vergeet gewoon dat die er is.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 14:36
cenerentola
cenerentola is offline
Je denkt dat het weerzien met je ex het hoofdstuk zal sluiten, maar ik denk het niet! Mogelijk zal hij weer gevoelens bij je losmaken. Ik zou gewoon lekker thuis blijven. Waarom zou je jezelf kwellen? En die wederzijdse vriend van jullie, zal er echt wel begrippen voor hebben als je niet komt. Als hij een vriend van je is, dan zal hij het wel begrijpen. Bel hem op en vraag of je hem een andere keer kan zien!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 16:26
Halflight
Halflight is offline
@ Cenerentola: Thuis blijven wil ik niet, ik wil zoiets niet afzeggen omdat ik er niet tegen kan mijn ex te zien. Ik woon vlak bij hem dus heb sowieso de kans hem zomaar tegen te komen, dan wil ik er ook niet van wegrennen om hem daar te zien..

Negeren lijkt mij nogal lastig en komt misschien ook een beetje krampachtig over? Ik wil het juist 'luchtig' houden of iets dergelijks? Het voelt echt raar om dan niet met hem te praten. Maar misschien moet ik het ook van hem laten afhangen, misschie heeft hij ook helemaal geen behoefte met me te praten..

En we zijn wel 'goed' uit elkaar gegaan. Geen ruzies ed
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 16:34
Sherlock
Sherlock is offline
ik zou hem gewoon gedag zeggen als iedereen en hem ook niet anders behandelen dan de rest

succes ermee
Oud 19-06-2009, 11:09
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Hou het kort maar krachtig zou ik zeggen. Maak er een praatje mee, maar schenk er verder niet te veel aandacht aan, praat lekker met andere mensen.
Oud 19-06-2009, 11:18
Halflight
Halflight is offline
Hm ja, dat lijkt me inmiddels ook de beste instelling..

Nog een kleine vraag: hij is vandaag jarig, is het gepast om iets van me te laten horen of is dat een idioot idee
Met citaat reageren
Oud 19-06-2009, 11:37
Sherlock
Sherlock is offline
als hij tot je vriendengroep behoort gewoon een smsje met Gefeliciteerd! meer niet
Oud 19-06-2009, 12:57
Halflight
Halflight is offline
Al gestuurd

Hij stuurde zowaar snel wat terug met de vraag of ik ook op het bewuste feest zou zijn. Nu heb ik in ieder geval de garantie dat hij er is en ik zie er al wat minder tegenop omdat we toch 'contact' hebben gehad en volgende week niet zo'n grote omslag is om hem te zien. Kreeg geeneens hartkloppingen door zijn smsje, wat een doorbraak
Met citaat reageren
Oud 19-06-2009, 15:42
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ow, dit vind ik heel moeilijk. Ik had ook met mijn ex-vriend een vriendengroep van wie ik de rest nu nog regelmatig wil zien en hem dus ook zo af en toe nog tegenkom. Lastige bij mij is dan ook nog dat m'n huidige vriend ook in die vriendengroep zit en ook bevriend is met m'n ex-vriend. Ik ben er altijd maar zo blanco mogelijk naar toe gegaan en heb maar gekeken hoe het ging. Ik vond het wel heel moeilijk. Deed in het begin vooral overdreven afstandelijk omdat ik echt niets meer wilde. Deed naar hem veel afstandelijker dan naar m'n andere vrienden. Was ook oppervlakkiger en dat is heel lastig omdat je toch een hele tijd samen je leven gedeeld hebt en daarom best veel van elkaar weet. Ik vind het moeilijk om echt tips te geven, ik denk dat je er gewoon maar naar toe moet gaan en moet zien hoe het loopt. Probeer hem niet bewust te ontwijken, probeer hem hetzelfde te behandelen als de rest al is dat echt heel erg moeilijk. Als je het niet meer leuk vindt kan je altijd nog naar huis gaan.
Oud 19-06-2009, 16:12
Verwijderd
@ Marcade: dat vind ik echt slecht advies, negeren en ontwijken. Daar roep je juist alleen maar reacties mee op en ik denk niet dat TS daar op zit te wachten.
Ik denk dat je gewoon je moet proberen op te stellen op de manier hoe je je ook tegen je andere vrienden opstelt, als je hem tenminste als vriend ziet .
Met citaat reageren
Oud 22-06-2009, 10:21
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen. Toevallig vorige week een zelfde situatie meegemaakt, wie weet heb je er wat aan.

Sinds het uit is gegaan met mn ex was ik hem een paar keer tegen gekomen, en toen was t echt heel geforceerd. Zo van "hoi" "hoi, hoe is het?" "goed, en met jou" "ook goed" ... *akelige stilte*. Dit weekend was er een feestje waar ik hem waarschijnlijk ook zou tegenkomen. Met de gedachte dat ik nu eindelijk eens normaal tegen hem moet doen, net zoals ik tegen zijn andere vrienden doe, ben ik een praatje met hem gaan maken. En het was zelfs hartstikke gezellig! Hij was echt geïnteresseerd in hoe het nu met me ging en op een goede manier gesproken over de leuke dingen die we samen hadden gedaan. Kortom: een hele positieve verrassing!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt wanneer je je ex op dat feestje ziet.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2009, 11:17
Halflight
Halflight is offline
@Jumpfrious: Ja die situaties heb ik inderdaad ook meegemaakt Ik heb hem inmiddels (nog voor het feest) heel toevallig gezien en net als bij jou was het ontzettend gezellig en positief ! Dus ik ben niet meer zo angstig voor het feest. Dankje!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten