Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2009, 16:38
Eiland
Eiland is offline
Hee iedereen,

Ik zit in 5 gymnasium en voor Aardrijkskunde moet ik een klein onderzoek doen naar de integratie van Molukse immigranten in Nederland. Ik wil graag weten in hoeverre er dingen van dat integratieproces bekend zijn. Zouden jullie de onderstaande vragen kunnen beantwoorden? Je hoeft geen hele verhalen te schrijven, maar doe het alsjeblieft wel uit je hoofd en zoek het niet eerst op internet op of zo, want dan is mijn onderzoek niets meer waard.

Alvast bedankt voor de moeite en sorry voor de formele taal in de vragen .

Leeftijd:
Huidige woonplaats:
Vorige woonplaatsen:
Hoogst afgeronde opleiding:
Huidige opleiding:

1. Weet u wat de Molukken zijn? (Bijvoorbeeld een land, een politieke partij, een provincie...?)

2. Zou u kunnen aanwijzen op de kaart waar de Molukken zijn?
Omschrijf waar je de Molukken ongeveer kunt vinden.

3. Weet u om welke redenen er Molukse mensen in Nederland zijn komen wonen?

4. In welke jaar (ongeveer) is eerste generatie Molukse immigranten naar Nederland gekomen?

5. Bent u bekend met de problemen die zijn ontstaan rond de integratie van de Molukse bevolking in Nederland? Zo ja, kunt u die beschrijven?

6. Denkt u dat de integratie problemen die ontstaan zijn onder Molukkers in Nederland opgelost zijn?

7. Wat vind u van de beslissingen van de Nederlandse regering in verband met de migratie en integratie van die groep?

8. In hoeverre denkt u dat de integratie van Molukkers in Nederland vergelijkbaar is met de integratie van andere groepen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2009, 20:18
Verwijderd
Leeftijd: 17
Huidige woonplaats: Stiens
Vorige woonplaatsen: Leeuwarden
Hoogst afgeronde opleiding: Basisschool
Huidige opleiding: 5 atheneum

1. Weet u wat de Molukken zijn? (Bijvoorbeeld een land, een politieke partij, een provincie...?)
De Molukken zijn een gebied in Indonesië.
Ja.
In Indonesië, naast Java en Bali enzo..
Ja, in principe zijn ze daartoe gedwongen door de Nederlandse overheid. Voornamelijk voormalig KNIL soldaten moesten richting Nederland vertrekken vanwege de demobilisatie. Bovendien kwam er een redelijke dictatuur, waardoor er vervolgens meer Molukkers richting Nederland zijn gekomen, als asielzoekers.
4. In welke jaar (ongeveer) is eerste generatie Molukse immigranten naar Nederland gekomen?
... Rond 1950 denk ik... Maar dat is een gokje In ieder geval na de tweede Wereld Oorlog
5. Bent u bekend met de problemen die zijn ontstaan rond de integratie van de Molukse bevolking in Nederland? Zo ja, kunt u die beschrijven?
De problemen gingen vooral over dat de Molukkers niet werden geaccepteerd door de Nederlanders. Ze werden veel gediscrimineerd, en daarom gingen vooral Molukse jongeren protesteren.
6. Denkt u dat de integratie problemen die ontstaan zijn onder Molukkers in Nederland opgelost zijn?
Mwah. Ik vind het nogal twijfelachtig sowieso had de opvang van de Molukkers beter gemoeten, en uiteindelijk was het echt de generatie die hier geboren was, die gingen protesteren. Dus niet heel erg snel in ieder geval.
7. Wat vind u van de beslissingen van de Nederlandse regering in verband met de migratie en integratie van die groep?
Heb ik eigenlijk niet echt een mening over... Tsja, ze hadden het beter op moeten vangen, maar dat is achteraf gezegd natuurlijk
8. In hoeverre denkt u dat de integratie van Molukkers in Nederland vergelijkbaar is met de integratie van andere groepen?
De integratie van de Molukkers is wel te vergelijken met andere asielzoekers tegenwoordig. Ze worden veel gediscrimineerd, en komen in opstand daartegen. Bovendien worden ze ook nog eens gehuisvest in niet al te beste woningen. (al is dat nu natuurlijk wel veel beter maar daar heb ik verder weinig inzicht!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 19:22
Verwijderd
-> Algemene Schoolzaken
Met citaat reageren
Oud 06-06-2009, 01:36
Verwijderd
Leeftijd:23
Huidige woonplaats: A'dam
Vorige woonplaatsen: Geen
Hoogst afgeronde opleiding:HBO
Huidige opleiding:GEEN

Ja, een plaats waar mensen vandaan komen die opvallen door hier in Nederland zich asociaal, misdadig en als straatterrorist te misdragen

Omschrijf waar je de Molukken ongeveer kunt vinden. Nee, kan ik niet

Om stennis te schoppen en een uitkering te trekken.

Jaren 70-80

5. Bent u bekend met de problemen die zijn ontstaan rond de integratie van de Molukse bevolking in Nederland? Zo ja, kunt u die beschrijven? Ja. Zeer agressieve straatterroristen. Je hoeft de krant maar open te slaan.

Nee, dat lukt pas als we van het idee van integratie afstappen en gaan beseffen dat segregatie dé oplossing is voor zowel de molukkers, als wel voor de Nederlanders

7. Wat vind u van de beslissingen van de Nederlandse regering in verband met de migratie en integratie van die groep? Slap, pappen en nathouden. Nederlandse overheid kent geen ruggengraat. Bij misdragingen: oppakken en de hele familie uitzetten per vrachtvliegtuig. Het liefst natuurlijk eerst per trein naar voormalig concentratie-kamp Westerbork, zodat het tuig makkelijker bijeengehouden kan worden, geen schade meer aan Nederland kan richten en zo snel als mogelijk uitgezet kan worden.

8. In hoeverre denkt u dat de integratie van Molukkers in Nederland vergelijkbaar is met de integratie van andere groepen? Totaal niet. Rassenvermeningen en massacultuur geven de doodsteek op den duur. En dat geldt, laten we eerlijk wezen, voor alle etnische groepen in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2009, 15:43
Nino2
Nino2 is offline
Neem commando a.u.b. niet serieus, als hij HBO heeft gedaan is het slecht gesteld met die school.
Vraag 2 is vermoedelijk de enige goed beantwoorde vraag.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2009, 16:13
Verwijderd
Leeftijd: 13
Huidige woonplaats: Oosterzee
Vorige woonplaatsen: Geen
Hoogst afgeronde opleiding: Geen
Huidige opleiding: vwo2

Om eerlijk te zijn heb ik geen idee

Afrika?

Voor het geld neem ik aan

1960, net als de Marokanen, Turken en Surinamers.

Nee

N.v.t.

N.v.t.

Heel vergelijkbaar met de Surinamers.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 21:08
Eiland
Eiland is offline
Hee, allemaal bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen (en voor het verplaatsen naar algemene schoolzaken. Sorry!) Nino2, je hebt gelijk over vraag 2, en commando, ik hoop dat dit jou gevoel voor humor is. Als dat niet zo is dan kan ik alleen maar zeggen dat het objectief gezien heel interessant is dat een figuur zoals jij mijn vragen heeft beantwoord (ik ben elke keer weer verbaast als ik zulke dingen van mensen hoor) en dat ik je antwoorden ga meenemen in mijn conclusie. Misschien is het nuttig om nog eens na te gaan waar je het nu eigenlijk over hebt? Je antwoord op vraag 4 laat namelijk zien dat je er geen idee van hebt.
Nogmaals allemaal bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten