Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2009, 08:53
31337
31337 is offline
Hey

Weet iemand misschien hoe je in Adobe Reader 8.0 dubbelzijdig kan afdrukken? Ik kan deze optie nergens vinden namelijk.
Ik weet dat je kan aangeven dat je alleen de oneven pagina's wilt printen en dan kun je vervolgens het papier opnieuw in de printer doen en de even pagina's afdrukken. Dit vind ik te omslachtig.
Is er niet gewoon een functie om dubbelzijdig af te drukken in Adobe Reader? Afdrukken als boek wordt hem ook niet, omdat hij dan het papier op liggend zet. Wil het papier gewoon staand hebben.
Oud 22-06-2009, 09:10
M@rco
M@rco is offline
Als die functie er is zit-ie waarschijnlijk in je printerdriver, dus even bij je printer bij Eigenschappen kijken. In Adobe Reader zelf zit het - bij mijn weten - niet.
Oud 22-06-2009, 21:12
ILUsion
ILUsion is offline
Je kan dat ook gewoon manueel doen, maar daarvoor moet je natuurlijk wel weten hoe je printer afdrukt (als je papier in de lade ligt, op de bovenkant of onderkant van dat blad en of het er al dan niet op z'n kop uitkomt). Hoe en wat hangt echt van printermodel tot printermodel af. Gewoon eens proberen met 1 pagina en dan merk je het vanzelf wel.

Maar goed; algemeen, is het als volgt (als ik me niet vergis):
1) oneven pagina's in omgekeerde volgorde laten afdrukken (zo heb je hopelijk een stapeltje met als bovenste blad 1)
2) vervolgs de even pagina's in de juiste volgorde laten afdrukken (het eerste blad dat hij neemt is p. 1, en daarop zet hij p. 2 enzovoorts)

Als het goed is, krijg je daaruit ook gewoon direct je stapeltje in de juiste volgorde.
Oud 23-06-2009, 08:09
31337
31337 is offline
Nou, het hoeft niet meer Printer hier op stage ondersteund geen dubbelzijdig afdrukken en ik ga het niet manueel doen. Ik laat het nu gewoon drukken bij een copyshop en ik mag de kosten declareren bij mijn stage
Reageren

Regels voor berichten