Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2009, 10:54
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb steunzooltjes, van die harde niet buigzame met een glad leren/leerachtig bovenlaagje. Nu heb ik balerina's gekocht die ik eigenlijk met blote voeten aan wil en mijn zooltjes passen daar ook in maar mag je gewoon met blote voeten in schoenen met je zooltjes of is dat daar slecht voor? Heb het eigenlijk nog nooit eerder gedaan omdat ik nooit eerder zomerschoenen kon vinden waar ze inpaste dus ben nu al blij
Oud 19-06-2009, 11:09
duivelaartje
duivelaartje is offline
Geen idee, maar je kunt toch van die lage sokjes aandoen speciaal voor ballerina's?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2009, 11:25
Verwijderd
Oh maar die zijn zo lelijk duivelaartje
Met citaat reageren
Oud 19-06-2009, 11:35
duivelaartje
duivelaartje is offline
Oh, ik gebruik ze wel voor in m'n hakken en sommige ballerina's hoor. Bij mij zie je ze niet? Je moet wel een beetje mooi kopen die je niet ziet en matchen bij de kleur van je schoenen (zwart is bijna altijd goed). Blote voeten vind ik naar, als je voeten wat opzetten door warm weer plak je meteen zo.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2009, 11:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Die heb ik wel ergens (zwarte) maar m'n schoenen zijn wit dus misschien is wit beter. Kan ik nog wel ff testen maar de vorige keer bleven ze niet zitten bij m'n hiel Als blote voeten ook kan vind ik dat iig wel fijn dat het kan.
Oud 19-06-2009, 13:53
Hawahaai
Hawahaai is offline
Als jij het gevoel van je blote voeten op je zooltjes niet vervelend vindt, zou ik het gewoon doen. Ik zou niet weten waarom op blote voeten slechter zou zijn dan met sokjes, hooguit minder comfortabel.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2009, 17:34
wup
wup is offline
En anders heb je van die kousjes die alleen om je tenen en je hak gaan. Die zie je dus nooit..
Met citaat reageren
Oud 19-06-2009, 20:04
marrel
marrel is offline
En als de bovenkant van je zooltjes van leer is lijkt het me ook geen kwaat kunnen voor je zooltjes. Als je het fijn vind zitten zou ik het gewoon doen.
Oud 19-06-2009, 22:31
DBZ
DBZ is offline
Ik heb ook steunzolen gehad. Mijn voeten zijn nu nog steeds niet helemaal goed, maar tegen mij werd gezegd dat ik door het dragen van steunzolen minder sterke spieren in mijn voeten heb gekregen. Dat is natuurlijk niet goed en mij lijkt het dus ook dat je ook weleens zonder zolen moet lopen, voor je spieren.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2009, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ook steunzolen gehad. Mijn voeten zijn nu nog steeds niet helemaal goed, maar tegen mij werd gezegd dat ik door het dragen van steunzolen minder sterke spieren in mijn voeten heb gekregen. Dat is natuurlijk niet goed en mij lijkt het dus ook dat je ook weleens zonder zolen moet lopen, voor je spieren.
Dat dat voor jou zo was zegt niks over steunzolen in het algemeen.

Ik heb zelf steunzolen en het is geen probleem om daar op bloten voeten op te lopen. Het enige wat kan gebeuren is dat ze door zweet (sneller) verkleuren of verslijten, maar die toplaag moet sowieso eens in de zoveel tijd vervangen worden, dus daar zou ik het niet om laten.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2009, 17:24
foefighter
foefighter is offline
ik ken ook mensen die een klein sokje om hun zolen doen
Oud 20-06-2009, 23:30
Verwijderd
Citaat:
dit ja. mijn moeder heeft steunzolen, en die doet van die soort halve sokjes om haar steunzolen heen.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2009, 23:52
sicilion
sicilion is offline
[
Citaat:
Wou ik ook net zeggen
Oud 21-06-2009, 09:49
Verwijderd
Citaat:
En anders heb je van die kousjes die alleen om je tenen en je hak gaan. Die zie je dus nooit..
Oh ik dacht dat die ook bedoeld werden, die zie je juist altijd er langs piepen, ik vind het heel suf staan
Met citaat reageren
Oud 21-06-2009, 10:03
Dith
Dith is offline
Ipv die sokjes over je tenen en hak te doen kan je ze ook om je steunzool heen doen. Dan heb je toch het comfortabele van een sok maar niet het gruwelijk lelijke.
Oud 21-06-2009, 14:05
sicilion
sicilion is offline
Citaat:
Ipv die sokjes over je tenen en hak te doen kan je ze ook om je steunzool heen doen. Dan heb je toch het comfortabele van een sok maar niet het gruwelijk lelijke.
Read, baby, read
Oud 21-06-2009, 20:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Dat is nog wel een idee om te proberen Ik heb nu ook van die kousenvoetjes gekocht maar daarvan zie je aan de voorkant toch nog een randje. Vind iets van sokken toch fijner dan helemaal blote voeten omdat je dan gaat zweten en gaat schuiven en sneller blaren krijgt.
Oud 21-06-2009, 22:19
Balance
Balance is offline
Geniaal van een sokje om je steunzool. Nooit op gekomen

Ik stap trouwens wel regelmatig met blote voeten in mijn schoenen (incl. steunzool). Ik heb 2 soorten steunzolen, bij de één vind ik het heel vervelend en bij de ander is het prima te doen. Dat vervelende komt vooral doordat de zool bij het minste zweet al gaat plakken en viezig aanvoelt. Ik denk dat dat hetzelfde is als wat jij hebt, want die zou ik eerder omschrijven als leer-achtig.
Oud 22-06-2009, 14:55
Mara
Mara is offline
Ik heb zelf van die badstof kousenvoetjes gekocht en om m'n steunzolen gedaan. Heb maat 40, maar heb de kousenvoetjes in 35-38 gekocht zodat ze goed strak eromheen gespannen zitten. Werkt perfect.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2009, 20:13
Boas
Boas is offline
Ik heb aansluitend nog wel een vraagje; Ik loop al jaren op steunzolen maar daarna nooit meer nieuwe laten maken. Gaan jullie om de zoveel jaar naar de podoloog?
Oud 22-06-2009, 20:57
Mara
Mara is offline
Ik heb die buigzame, bovenkant met leer bedekt. Daarvoor moet ik wel heen, want ze slijten. Ik heb net nieuwe, de vorige heb ik 3 jaar ofzo gehad.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2009, 21:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb vorig jaar augustus oid nieuwe laten maken omdat m'n oude helemaal versleten waren. Daar heb ik drie jaar mee gedaan. Aangeraden wordt om elk jaar ze te laten controleren en ze na ongeveer twee jaar te vervangen. Ik was met de mijne alleen door een beek heen gelopen en daarna nog een halve dag erop doorgelopen en dan gaan ze echt snel stuk Mijn nieuwe zijn ook heel anders dan m'n oude dus je voeten veranderen ook enzo.
Oud 23-06-2009, 16:36
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ik heb aansluitend nog wel een vraagje; Ik loop al jaren op steunzolen maar daarna nooit meer nieuwe laten maken. Gaan jullie om de zoveel jaar naar de podoloog?
Ik ga alleen als ik last van mijn voeten krijg (en er dus wat aan mijn zooltjes veranderd moet worden) of als mijn zooltjes stuk/versleten zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 18:24
Boas
Boas is offline
ok! .. Die van mij slijten niet heel erg trouwens. Maar ik zal binnenkort maar weer eens langs!
Oud 23-06-2009, 18:40
Balance
Balance is offline
Citaat:
Elke 2 jaar krijg ik ze vergoed (volgens mij 75%) dus ik probeer ook elke 2 jaar nieuwe te halen. Ik ben ook een keer bij een sportzaak geweest die een film maakt van hoe je hardloopt. Op die foto was ook echt te zien dat mijn versleten zolen ook totaal niet meer voldeden. Ik stond alweer helemaal fout. Dus eigenlijk zou je ook echt wel op tijd moeten wisselen.
Ondanks dat blijf ik oude zolen toch gewoon gebruiken. Mijn eerste paar (nu 4 jaar oud) zit gewoon het lekkerst en past het best in mijn schoen. Daarnaast hoef ik met meerdere zolen niet zo vaak te wisselen
Oud 23-06-2009, 20:08
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ondanks dat blijf ik oude zolen toch gewoon gebruiken. Mijn eerste paar (nu 4 jaar oud) zit gewoon het lekkerst en past het best in mijn schoen. Daarnaast hoef ik met meerdere zolen niet zo vaak te wisselen
Dat lukt bij mij dus echt niet, wisselen tussen oude en nieuwe zolen. De verschillen zijn bij mij altijd vrij groot en dan doet het echt zeer aan mijn voeten als ik ineens op andere ga lopen. Bij nieuwe moet ik ook echt twee weken de pijn negeren voor ik er aan wen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 17:01
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mij werd ook aangeraden om gelijk over te stappen op mijn nieuwe zooltjes en mijn oude weg te gooien of in elk geval niet meer te gebruiken.

Ik heb nog eens gekeken en ik heb maar halve zooltjes, tot net achter de bal van m'n voet zeg maar dus een sok er overheen doen wordt lastig want dan moet het echt een kindermaat zijn en ik weet niet of je daar van die kousenvoetjes in hebt
Oud 24-06-2009, 18:34
Balance
Balance is offline
Ik weet in elk geval dat je kindersokjes hebt die tot onder de enkel lopen. Die kun je er sowieso al omheen doen.
Maar kousenvoetjes zullen ze vast ook wel hebben in heel kleine maten.

Regels voor berichten