Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
http://www.huurders.info/?id=281
in alle redelijkheid is de verhuurder dus verplicht zorg te dragen voor het onderhoud van de verhuurde kamer. ik begrijp niet goed wat je bedoelt met het naar buiten leggen van je kozijn, maar als je raam zo gaar is dat je hem uit zijn kozijn moet tillen om hem open te doen, dan valt dat onder het onderhoud. dat er geen elektriciteitspunt in het plafond zit is weer een andere zaak. dat heeft niets met onderhoud te maken maar puur met de kromme inrichting (zo heb ik geen coax en ben ik aangewezen op digitenne). dit is een zaak waar je mee bekend geweest moest zijn toen je besloot te huren en daar kun je dus niet veel meer aan doen. sowieso een werk om dat zelf goed aan te leggen, want dan moet je sleuven frezen in de muur. of, een goedkopere oplossing, vanuit een stopcontact een snoer trekken langs je muur en met een kabelgootje afwerken. succes ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
onderhoud -> verhuurder aanpassingen voor algemeen nut -> huurder (en als het meezit wil je huurbaas bijdragen) |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Die van mij ziet het probleem niet en gaat er ook niets aan doen.
Van een ander raam is het houtwerk rot, maar ik ga dat ook niet bereiken. Door onvoldoende afwerking op sommige plaatsen en een compleet raamkozijn met onafgewerkt houtwerk heb ik nu een spinnenplaag. De isolatie van de kamer is slecht, maar als ik dat verbeterd zou willen zien moet ik maar verhuizen, dat is onbegonnen werk. Dus de ruimte is wel fijn, maar er zijn absoluut ongemakken. Last van een spinnenplaag noem ik wel een gebrek, maar dat heb ik tot nu toe ook zelf op moeten lossen met insecticide en kitten van een deel van de boel. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() wel kut altijd zo'n het-kan-me-aan-mn-reet-roesten-huisbaas. |
![]() |
|
Verwijderd
|
De huisbaas is volgens mij verplicht om de kozijnen te vervangen als die rot zijn. Als jij kunt aantonen dat dat achterstallig onderhoud is, mag je volgens mij weigeren huur te betalen tot hij zijn verplichtingen heeft voldaan. ( NB: dit weet ik niet heel zeker, heb zoiets ooit eens gehoord ).
Anders lekker opstoken die boel, en als de huisbaas komt klagen over de hoge energie rekening, dan wijs je naar de ramen... Dan gaat hij de kozijnen vanzelf vervangen ![]() |
![]() |
|
@Louis: Je mag niet zomaar alle huur inhouden, en ook niet zonder dat je de huisbaas een laatste waarschuwing geeft. Maar als je je aan de juiste procedure houdt dan kun je inderdaad een deel van de huur inhouden.
|
Huur inhouden is inderdaad niet heel verstandig op eigen houtje (woordspeling, check!). Dan kan de verhuurder het spelen op slecht huurderschap en sta je vrij snel buiten als 'ie dat echt wil.. En dat zie ik niet zo zitten.
![]() Het houtwerk dat de spinnenplaag veroorzaakt is niet rot, dat is onafgewerkt en zitten dus kieren in. Helaasch. Het raam waar het houtwerk niet goed is is aan de onderkant en het is nog een beperkt probleem, of het snel erger wordt.. maar mijn verhuurder krijg ik echt niet zo ver, dat weet ik zeker. :/ Stookkosten zijn weer een probleem van een heel ander kaliber! |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik kan het nog wel proberen, maar anders neem ik alle verbeteringen die los te maken zijn weer mee, zoals telescooparmen en horren. Binnen geloof ik wel, maar die spinnen komen van buiten. Dus dáár is het houtwerk ook niet goed afgewerkt.. Nu is de boel deels gekit en grotendeels ondergespoten, ga volgende week een grote schoonmaak houden. Ben iig al twee dagen spinnenvrij. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Weet iemand hier wat je rechten zijn als roken opeens verboden wordt in het huis dat Verwijderd | 17 | 20-04-2006 21:46 |