Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2006, 17:45
Verwijderd
je huurt?

Ik kreeg net mijn nieuwe huurcontract en daar staat in dat ik niet meer binnen mag roken, kan ik hier iets aan doen of niet?

Laatst gewijzigd op 17-04-2006 om 17:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2006, 17:53
Verwijderd
Was je vorige huurcontract voor een bepaalde tijd?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 17-04-2006 @ 18:53 :
Was je vorige huurcontract voor een bepaalde tijd?
Ja een 6 maanden contract.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 18:45
LB06
LB06 is offline
Volgens mij mag dat gewoon. Als je contract nog loopt mag je dat met ingang van die regel ontbinden, maar ik weet niet of dat is wat je wilt.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 18:48
Verwijderd
Ik zou gewoon proberen er onderling uit te komen, aan de vraag wat je 'rechten' zijn heb je niet zoveel als het jij tegenover een grauwe huurbaas is.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 06:54
Verwijderd
Citaat:
Hecatomb schreef op 17-04-2006 @ 18:53 :
Ja een 6 maanden contract.
In dat geval loopt de overeenkomst af en mag hij je dus een nieuwe overeenkomst voorleggen, met andere voorwaarden.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 09:38
Pierreke
Pierreke is offline
eindelijk een huurbaas die het snapt.... die stank krijg je nooit meer uit het huis!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 12:50
T_ID
T_ID is offline
Yep, het is toegestaan. Je kan wel proberen om af te spreken dat je wel mag roken maar de schade aan het huis daardoor wilt vergoeden.

Overigens kan ik je wel garanderen dat dat een gepeperde rekening zou zijn als je huisbaas geen halve maatregelen neemt bij het wegwerken van rookstank wanneer je uit je huis/kamer vertrekt. Dus tja.. of zo'n afspraak erg slim zou zijn.

Of ga gewoon afkicken, dat zou ook alles oplossen.
Oud 18-04-2006, 13:29
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Of ga buiten roken.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 13:35
Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
Hecatomb schreef op 17-04-2006 @ 18:45 :
kan ik hier iets aan doen of niet?
Stoppen met roken
Oud 18-04-2006, 16:01
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
huur je een huis, of huur je een kamer in een huis ?

als je een huis huurt (jeweetwel, het hele huis, dus niet een kamer voor een student) dan denk ik niet dat het de bedoeling is dat dit soort regels afgesproken worden. (overigens is bij elk huurcontract wel een clausule opgenomen die ervoor zorgt dat, bij vertrek, de ex-huurder voor de kosten van schoonmaken van buitensporige stank e.d. op moet draaien).

maar bij een studentenkamer vind ik zo'n regel eerlijk gezegd heel normaal.

overigens, als je zou stoppen, los je meer problemen op dan als je 'er onder uit kan komen' of zo.
- je gezondheid zal ernstig verbeteren
- je kan zonder hijgen een trap op- en aflopen
- je houd minder maand over aan het einde van je geld
- de buren zullen je aardiger gaan vinden
- je tanden worden witter
- je adem wordt frisser
- je houdt meer tijd over
- je hebt minder kans op een langzame pijnlijke slopende ziekte waar je uiteindelijk langzaam en pijnlijk (en gezien het veroorzaakte sociale isolement, ook eenzaam) aan zal sterven.

voordelen genoeg van het stoppen. noem me 1 voordeel van het doorgaan met roken.
Oud 19-04-2006, 12:36
Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 18-04-2006 @ 17:01 :
Anti-rook verhaal
Je hebt helemaal gelijk wat die voordelen betreft, maar dit is niet waar ts dit topic voor geopend heeft, en het voegt ook niet bepaald iets toe. Ik rook zelf niet, vind het smerig, maar kan me heel goed voorstellen dat rokers schijtziek worden van (onbekende) mensen die zich ongevraagd met hun roken gaan bemoeien. Laat ze toch lekker, als ze dat willen.

ts, het beste wat je kunt proberen is op een redelijke manier met de huisbaas te gaan praten om tot een overeenkomst te komen. Hij heeft het recht om dit in je nieuwe contract te zetten, maar je kunt natuurlijk altijd proberen te praten. En als dat niet lukt, dan zul je toch buiten moeten gaan roken. Of een ander huis zoeken.
Oud 19-04-2006, 18:33
juno
juno is offline
Jamaar...jamaar...roken is toch stóer?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 19:31
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
juno schreef op 19-04-2006 @ 19:33 :
Jamaar...jamaar...roken is toch stóer?
Als je alleen bent op een kamer rook je echt om stoer te zijn
Oud 19-04-2006, 21:05
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 19-04-2006 @ 13:36 :
Je hebt helemaal gelijk wat die voordelen betreft, maar dit is niet waar ts dit topic voor geopend heeft, en het voegt ook niet bepaald iets toe. Ik rook zelf niet, vind het smerig, maar kan me heel goed voorstellen dat rokers schijtziek worden van (onbekende) mensen die zich ongevraagd met hun roken gaan bemoeien. Laat ze toch lekker, als ze dat willen.
Het grote probleem is hier dat andere mensen er ook last van hebben. Vandaar waarschijnlijk ook die maatregel.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 18:41
Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
LB06 schreef op 19-04-2006 @ 22:05 :
Het grote probleem is hier dat andere mensen er ook last van hebben. Vandaar waarschijnlijk ook die maatregel.
Het ging me ook niet om de maatregel, die huisbaas heeft groot gelijk als hij niet wil dat er in zijn huis gerookt wordt. Het ging me om de reactie van de persoon die ik quotete. Dat ongevraagde "roken is niet goed voor je, je krijgt er kanker van en je stinkt en je conditie gaat achteruit etc." Ik kan me goed voorstellen dat rokers behoorlijk moe worden van zulk soort bemoeienis. En bovendien had het weinig met de vraag van ts te maken.

Maar goed, dit gaat ook behoorlijk offtopic.
Oud 20-04-2006, 20:21
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 20-04-2006 @ 19:41 :
Het ging me ook niet om de maatregel, die huisbaas heeft groot gelijk als hij niet wil dat er in zijn huis gerookt wordt. Het ging me om de reactie van de persoon die ik quotete. Dat ongevraagde "roken is niet goed voor je, je krijgt er kanker van en je stinkt en je conditie gaat achteruit etc." Ik kan me goed voorstellen dat rokers behoorlijk moe worden van zulk soort bemoeienis. En bovendien had het weinig met de vraag van ts te maken.

Maar goed, dit gaat ook behoorlijk offtopic.
Je zou ook kunnen zeggen dat het niet goed voor mij is, dat ík er kanker van krijg en dat míjn conditie erop achteruit gaat (als niet roker zijnde). Dan wordt de zaak ineens een heel stuk kwalijker.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 21:46
Verwijderd
Bedankt voor de reacties.
Ik ga er volgende week even over praten met mijn huisbaas.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten