Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2009, 22:58
SacredRose
SacredRose is offline
heey.
ik weet dat het ergens al in een ouder topic stond. maar zijnm er mensen hiier die ervaring hebben met salvia(diviner's sage).
wat zijn de dingen waar je op moet letten en dingen die leuk waren om te doen tijdens de trip.
ohja en als je het rookt geeft het dan een wietachtige geur of kan je het niet reuken dat het laat maar zeggen zoiets was.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2009, 23:20
Verwijderd
ooit ene keer gedaan, ik heb het toen door een pijpje gerookt. maar ik vond de rook veel te heet en te zwaar en kon het daarom niet lang inhouden, nogal pijnlijk voor mijn keel zeg maar. het effect was niet erg heftig maar waarschijnlijk gewoon omdat ik het niet goed rookte, begon ook erg te hoesten enzo. je ruikt het niet erg goed, niet zo sterk als een dikke wietlucht in ieder geval en de geur is ook heel anders. ohja en volgens mij is het goed als je de rook zo lang mogelijk inhoudt. veel plezier als je het gaat proberen iig ik hoor vaak dat het erg lachen kan zijn
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 23:24
SacredRose
SacredRose is offline
dankje voor je reactie.
ik heb gelezen dat veel mensen het prettiger vinden om het door de waterpijp te roken.
omdat het water de rook erg afkoelt. en ik heb inderdaad gelezen dat je de rook 20 - 30 seconden in moet houden.
gellukkig stinkt het niet naar en net zo erg als wiet.
hoop binnekort tijd te hebben om het te gaan halen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 23:30
Verwijderd
bij mij werkte het wel goed, gerookt via een bong, 10x extract geloof ik. en het was vooral erg vaag :/
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 23:31
Verwijderd
hmja waterpijp is wel goede indd dan is de rook iig niet zo heet en heel wat makkelijker te handelen denk ik. wil het binnenkort ook weer wel eens proberen. mja have fun
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 23:33
SacredRose
SacredRose is offline
dankje en jij ook.
weet nog niet welke sterkte ik neem zit te twijfelen tussen de 5x en de 10x
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 23:33
Wammus
Wammus is offline
Ik heb het een keer geprobeerd te roken via een pijpje wat geen succes was. Ik kon de rook niet lang genoeg binnen houden en begon te hoesten dus het deed helemaal niets. Daarna heb ik het nooit meer geprobeerd. Degene bij wie het wel werkte kreeg een gigantische lachkick en een paar minuten later was het over. Ik weet niet meer waar het naar rook maar het stonk in ieder geval niet zo erg als wiet.
Oud 29-06-2009, 23:41
Verwijderd
Citaat:
dankje en jij ook.
weet nog niet welke sterkte ik neem zit te twijfelen tussen de 5x en de 10x
als je twijfelt gewoon 5x nemen...je weet niet wat voor uitwerking het op je heeft, misschien vind je het wel veel te heftig of helemaal niet vet ofzo. ik zelf zou 10x nemen of 15x als die er is maja ik wil het de eerste keren altijd wel gelijk goed doen
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 23:43
SacredRose
SacredRose is offline
ze hebben het zelfs tot de 30X zie ik hier op een site.
maar ik denk dat het inderdaad slimmer is omgewoon te beginnen met 5x en kijken wat voor effect dat heeft.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 23:47
Wammus
Wammus is offline
Het is inderdaad verstandig om bij een eerste keer niet gelijk tot de max te gaan. Dat is misschien leuker als het goed gaat maar als het fout gaat gaat het ook goed fout. Je kunt inderdaad beter rustig aan beginnen en kijken wat het doet.
Oud 30-06-2009, 00:04
SacredRose
SacredRose is offline
en weten jullie mischien of het echt nodig is om er iemand bij te hebben die gewoon nuchter is, want dat staat wel op veel platsen als advies.
was eigenlijk van plan om het tegelijk met een vriend te doen en hebben we dus niet echt iemand die ons in de gaten kan houden.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 00:33
Wammus
Wammus is offline
Ik zou er de eerste keer wel voor zorgen dat er iemand bij zit die nuchter is. Het kan altijd verkeerd gaan en als het verkeerd gaat kan het goed verkeerd gaan. Je zou er voor kunnen kiezen om het na elkaar te doen in plaats van tegelijkertijd.
Oud 30-06-2009, 00:33
Verwijderd
Hmz, lastig, dat is nogal afhankelijk van je eigen tripervaring en hoe jij zelf in trips bent. Een nuchter iemand kan erg chill zijn als je zelf niet meer redelijk na kunt denken, om jou een beetje in de gaten te houden, en om op te letten of alles wel goed gaat. Aan de andere kant kan een nuchtere tripsitter ook behoorlijk irritant zijn omdat hij niet voelt wat hij voelt en je daarom dus ook minder goed zal begrijpen. Veel vragen enzo, irritant gedrag...
Als je geen of heel weinig tripervaring hebt zou ik wel iemand vragen om er bij te zijn, maar dan wel een vertrouwd iemand, iemand die jou goed kent enzo en niet snel moeilijk zal gaan doen. Ook chill natuurlijk als hij/zij jou op een goede manier gerust kan stellen mocht er iets fout gaan.

Als ik vanuit mezelf spreek kan het me erg weinig boeien of er nuchtere mensen/tripsitters bij zijn of niet. Ik heb erg weinig moeite met vreemde of onverwachtse invloeden van buitenaf, of van mensen die gek lopen te doen enzo. Ik vind het bv niet erg om een uur alleen te zijn, maar ik vind het ook niet erg om een poos met nuchtere of totaal onbekende mensen ergens te zitten als ik aan het trippen ben
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 11:22
Thinus
Thinus is offline
salvia, krijg je daar geen gaten van in je longen?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 11:46
Verwijderd
haha nee dat geloof ik niet hoor, zo'n schadelijke drugs is salvia voor zover ik weet helemaal niet. gaten in je longen krijg je alleen van meth
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 09:58
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
longpiercings!
ik moest eerst lachen, maar heb toen even aan google gezwengeld en toen moest ik weer lachen

edit: ik vond het opvallend dat er in die google results hoofdzakelijk mensen zijn die op externe fora melden dat ze 'ergens hebben gelezen' dat er gaten in je longen vallen van thee, dus heb maar eens even op thee roken gezocht. Stuit ik op dit hilarisch archiefstuk. Wat was d&a toen ook al leuk <3

Citaat:
omdat het nergens meer over gaat topic dicht.

Laatst gewijzigd op 01-07-2009 om 14:32.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 19:51
Verwijderd
Huh, die quote verwijst naar een niet geldig topic Waar heb ik dat gepost.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 19:59
Wammus
Wammus is offline
Hier.
Oud 01-07-2009, 20:07
Verwijderd
Oh, toen had ik Da P0wrzzz nog
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 20:07
Verwijderd
Wim wil je die post even editen en er een hoofdletter O van maken
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 20:16
Wammus
Wammus is offline
Oud 01-07-2009, 20:27
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 20:29
Wammus
Wammus is offline
Bas, heb jij wel eens salvia gedaan?
Oud 01-07-2009, 20:37
Verwijderd
Ja.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 20:43
Wammus
Wammus is offline
Wat vond je ervan?
Advertentie
Oud 01-07-2009, 21:10
Verwijderd
Harm en ik hebben ongelofelijke hoeveelheden gerookt en we werden er alleen maar lichthoofdig van. Met Katje heb ik er ook een gerookt geloof ik, gekocht op de Highlife in Utrecht, werkte ook voor geen ruk.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 10:52
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Je moet er ook geen joints van willen draaien eah

En anders was je extract misschien niet sterk genoeg?
Oud 03-07-2009, 22:05
DaFrostyOne
DaFrostyOne is offline
Citaat:
ze hebben het zelfs tot de 30X zie ik hier op een site.
maar ik denk dat het inderdaad slimmer is omgewoon te beginnen met 5x en kijken wat voor effect dat heeft.
Ik weet niet in hoe verre je andere ervaringen hebt met drugs gebruiken. Maar ik heb het een lange tijd geleden gebruikt en toen blowde ik ook nog elke dag. Eerst de '5x' geprobeerd, maar het enige wat vaag was dat m'n veters strikken even een opgave was

Toen een paar weken later de '25x' gerookt en dat was een half uur lang een hele belevenis
Oud 03-07-2009, 23:42
Anonymous John
Anonymous John is offline
Vorige zomer in Washington DC gedaan, en het was zo'n beetje het engste als het vetste wat me ooit is overkomen

Het was alsof mijn hele leven tot dat punt een grote grap was, en dat ik pas echt de realiteit voor ogen zag toen ik aan de salvia zat. Ik ervaarde alles in 24 frames per seconde, en daarbij stopte alles en werd ik uit een frame gezogen. Ik maar spartelen en alles doen om terug in die frame te belanden zodat mijn leven verder kon gaan, maar niks lukte

Als je het doet moet je ook echt een butane torch aansteker gebruiken en een waterpijp/bubbler, maar dan ga je ook echt kankerhard spacen.
Oud 05-07-2009, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het een keer geprobeerd te roken via een pijpje wat geen succes was. Ik kon de rook niet lang genoeg binnen houden en begon te hoesten dus het deed helemaal niets. Daarna heb ik het nooit meer geprobeerd. Degene bij wie het wel werkte kreeg een gigantische lachkick en een paar minuten later was het over. Ik weet niet meer waar het naar rook maar het stonk in ieder geval niet zo erg als wiet.
Wie zou dat geweest zijn... ^^

Salvia is een hele makkelijke en fijne drug. Ik koop altijd 5x omdat 10x hetzelfde effect geeft. Sterker heb ik nog niet geprobeerd, dat is me te duur en als het effect hetzelfde is, is dat natuurlijk gewoon zonde.

Je rookt het in een kort hashpijpje. Je vult de bodem en dat is genoeg om te beginnen. Als dat niet genoeg effect heeft, kun je de keer erop gewoon wat extra bij doen. Je steekt de salvia aan en je zuigt de vlam van de aansteker naar binnen, niet te hard trekken, want dan gaat de vlam uit en salvia moet gloeien in de vlam. Je neemt een hele grote teug, rook diep over je longen, hou even je adem in (hoeft echt geen 20 tot 30 seconden), probeer niet te hoesten want dan is het verpest. Dan blaas je heel even kort uit, niet alles uitblazen, je ademt weer zo diep mogelijk in, blaast weer een klein beetje uit, haalt diep adem en blaast dan alles uit.
Het effect is een veranderde realiteit, ik zie overal patroontjes en mijn hele lichaam tintelt. Lopen of opstaan alleen is bijna niet mogelijk. Ik heb het eens geprobeerd en toen kroop ik over de vloer, intussen gierend van het lachen. Als je iets meer neemt dan de normale dosis is het waarschijnlijker dat je een gigantische lachkick krijgt. Of dat je maniakaal gaat lopen te grijnzen. De hele trip duurt 5 ŕ 10 minuten. Het is goed combineerbaar met alcohol en je kunt het gerust 10x op een avond doen. Besef dan wel dat er uiteindelijk na die avond gewenning optreedt en dat je dan ongeveer 2 weken lang zonder effect zit als je het doet (dat was bij mij toch zo).

Wat tripzitters betreft. De smartshop ried mij aan om er een nuchter iemand bij te hebben omdat het vervormen van de wereld wel heel eng kan zijn voor sommigen. Je gaat geen beestjes of dingen zien die er niet zijn, alles vervormt helemaal. Ik was zo een keer doodsbang van mijn mat omdat die er heel akelig uitzag, maar toch heb je ergens nog wel een besef dat het alleen maar de salvia is. Je bent zeker niet helemaal weg ofzo. De eerste keer is het misschien handig om iemand erbij te hebben, maar persoonlijk vind ik het bij salvia niet echt nodig.

Wel een tip, zet de tv niet aan, want je gaat gewoon kijken en merkt niets meer van de trip.
Tripmuziek is wel heel prettig erbij, Infected Mushroom ofzo .
Met citaat reageren
Oud 07-07-2009, 09:44
SacredRose
SacredRose is offline
gister de salvia gehaald. en geprobeerd met een vriend.
ik merkte het effect al vrij snel bij een kleine hoeveelheid. ik denk dat we net o.1 gram per persoon hadden.
en ik had het idee alsof alles verder van me afging en weg zou gaan. ik kreeg ook het gevoel alsof mijn spieren slapper werdern.
het was dus best vet vanavond wat meer en hopen dat het nog vetter wordt.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2009, 11:51
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Volgens Wiki is salvia in Nederland legaal te krijgen in smartshops, klopt dat nog steeds *everything wikipedia says is true I tell you!*

Zo niet dan zou een pm met wat info over waar en hoe wel waarderen
Met citaat reageren
Oud 07-07-2009, 12:08
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Oud 07-07-2009, 12:35
Verwijderd
Citaat:
gister de salvia gehaald. en geprobeerd met een vriend.
ik merkte het effect al vrij snel bij een kleine hoeveelheid. ik denk dat we net o.1 gram per persoon hadden.
en ik had het idee alsof alles verder van me afging en weg zou gaan. ik kreeg ook het gevoel alsof mijn spieren slapper werdern.
het was dus best vet vanavond wat meer en hopen dat het nog vetter wordt.
cool hoe had je het gerookt?
Citaat:
Volgens Wiki is salvia in Nederland legaal te krijgen in smartshops, klopt dat nog steeds *everything wikipedia says is true I tell you!*

Zo niet dan zou een pm met wat info over waar en hoe wel waarderen
is nog steeds in de smartshop te krijgen
Met citaat reageren
Oud 07-07-2009, 14:46
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Omfg
Met citaat reageren
Oud 07-07-2009, 16:18
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
kopijpastei!

Oud 07-07-2009, 16:19
SacredRose
SacredRose is offline
Citaat:
cool hoe had je het gerookt?
in een pijpje ik vond de rook best goed binnen te houden.
ik had ook helemaal niet het gevoel dat ik moest hoesten. wat ik vaak bij gewone sigarettten wel heb.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2009, 12:42
Verwijderd
Writing a letter to congress on salvia is denk ik mijn lievelings
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 06:48
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Writing a letter to congress on salvia is denk ik mijn lievelings

priceless <3
Oud 10-07-2009, 13:34
SacredRose
SacredRose is offline
dinsdag avond dus nog een keer iets meer en ik had het zelfde effect als de eersye keer alleen dan langer en iets erger.
vanochtend het laatste beetje opgerookt. nogmaals hetzelfde maar ik was mijn kamer aan het opruimen en ik had constant het idee dat ik wakker ging worden en dan alles overnieuw zou moeten opruimen. was wel een stuk sneller dan dat ik nuchter was.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten