Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2009, 14:52
Ssofie
Ssofie is offline
De overheid zou meer kunnen betekenen in het vinden van een passende werkplek of deze creëren voor jongeren en volwassenen met een autisme spectrumstoornis (ASS) functionerend op normaalbegaafd niveau.

Met name door bijvoorbeeld beter in te spelen op de sociale vaardigheden van de autist, omdat veelal hier de tekortkomingen liggen.

Graag hoor ik jullie ideeën en/of mening hierover.

Vriendelijke groet,

Sofie Vos
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2009, 15:01
arPos
arPos is offline
hier staat mijn mening hierover o.a.
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1761064

vergeef me het verder; maar ik ga vragen of dit verplaatst kan worden naar psych.
Oud 06-07-2009, 15:01
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
De overheid zou meer kunnen betekenen in het vinden van een passende werkplek of deze creëren voor jongeren en volwassenen met een autisme spectrumstoornis (ASS) functionerend op normaalbegaafd niveau.

Met name door bijvoorbeeld beter in te spelen op de sociale vaardigheden van de autist, omdat veelal hier de tekortkomingen liggen.

Graag hoor ik jullie ideeën en/of mening hierover.

Vriendelijke groet,

Sofie Vos
Hoe zie je dat "beter in te spelen op de sociale vaardigheden van de autist" voor je? Het is mij onduidelijk.
Oud 06-07-2009, 15:43
Ssofie
Ssofie is offline
Met 'beter in te spelen' bedoel ik; beter omgaan met de achterstand van een autist met name op de sociale vaardigheden op de werkvloer.

Sofie
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 16:11
arPos
arPos is offline
Citaat:
Hoe zie je dat "beter in te spelen op de sociale vaardigheden van de autist" voor je? Het is mij onduidelijk.
Een werkdruk afgestemd op de "zwaksten" in de samenleving, ik zou zeggen 2-4 uur per week werken (meer op vrijwillige basis), maar om de overgang niet te zwaar te maken eerst maar een 4 daagse werkweek
Oud 14-07-2009, 10:31
Keldion
Keldion is offline
bij ons op school is dit all het geval. ze krijgen extra ondersteuning
sommige gevallen krijgen aparte lessen + ze hebben uiteraard een rugzak
wat 300euro aan de school geeft voor extra leer onderstuining voor het desbetrefende kind

goed geregeld toch?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2009, 10:41
Joostje
Joostje is offline
Me lijkt het onzinnig om alle autisten op een hoop te gooien, aangezien het nogal een verschil maakt of iemand PDD/NOS of asperger heeft.
Oud 14-07-2009, 11:41
arPos
arPos is offline
Citaat:
Me lijkt het onzinnig om alle autisten op een hoop te gooien, aangezien het nogal een verschil maakt of iemand PDD/NOS of asperger heeft.
Nouja, uiteraard verschild het wat de juiste manier van aanpak is per geval, of zelfs per persoon in het algemeen..

Maar voor de stelling .... zou meer kunnen doen voor .... lijkt me de generalisering niet geheel misplaatst.
Oud 14-07-2009, 14:30
Verwijderd
Citaat:
bij ons op school is dit all het geval. ze krijgen extra ondersteuning
sommige gevallen krijgen aparte lessen + ze hebben uiteraard een rugzak
wat 300euro aan de school geeft voor extra leer onderstuining voor het desbetrefende kind

goed geregeld toch?
Dat hangt er maar net vanaf hoe de eventuele trajectklas ingericht is.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2009, 17:09
Inanis
Inanis is offline
Niet alleen voor autisten, ik zou graag zien dat ze voor alle jongeren en ouderen met problemen gratis persoonsgerichte projecten aanbieden om hun sociale vaardigheden te verbeteren en het voor hen mogelijk te maken om een baan te krijgen waarmee ze kunnen leven zonder al te veel stres e.d.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten