Advertentie | |
|
![]() |
|
School is nou een maal stom! Daar kan je niks aan veranderen. Maar ik denk dat je inderdaad dankzij je klasgenoten een leuke tijd kan hebben op school, thuis zitten is ook niet alles. En ik moet zeggen dat als een leraar me vroeger een spannend geschiedenis verhaal vertelde ik dit vele malen beter onthield dan dat ik nu op het mbo naar al mijn antwoorden moet googlelen.
![]() |
![]() |
|
![]() |
er zijn mensen die alles snappen als ze een keer een (les)boek doorbladeren en er zijn mensen die het graag uitgesproken horen worden een docent en die soms extra uitleg behoeven. als je bij de eerste groep hoort is zelfstudie prima, als je bij de twee groep hoort niet
![]() ik heb zelf alleen het eerste jaar van mijn studie colleges gevolgd (veel wiskunde), de vier jaar daarna geeneen meer. ik kwam nog wel redelijk vaak op de faculteit, maar dat was alleen om koffie te drinken, te lunchen, of op donderdagmiddag te borrelen. je betaalt nimmers wel érgens collegegeld voor ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik heb dus discipline... Nja, had. Met dank aan de school waar ik nu op zit ![]() Ik ben hoogbegaafd, en het is voor mij dus vreselijk slecht. Begrijp je me nou? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben nu bijna 24 en bijna afgestudeerd. Ik heb een jaar langer gestudeerd dan persé nodig, en ik heb nu ook echt het gevoel dat ik klaar ben om af te studeren. Een jaar geleden was ik daar nog echt te 'jong' voor. Veel weten is niet voldoende om succesvol wetenschapper te zijn/worden, net zo goed als brilliant middelbaar scholier zijn iets compleet anders is dan goed wetenschapper.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En zelfs daar tref je nog studenten aan waarvan je je afvraagt wat ze er te zoeken hebben. Als je iets zinnigs wilt doen met het teveel aan tijd op de middelbare school, gebruik het voor je algemene ontwikkeling. Ik ben bijvoorbeeld lessen uitgeschopt omdat ik in plaats van onzinnige stof (CKV bijvoorbeeld, of tijdens Engels) de National Geographic of een soortgelijk tijdschrijft of boek zat te lezen. En als de leraar vroeg waarom was ik nog eerlijk genoeg om te zeggen dat het tijdverspilling was, en ik dus maar iets anders deed.
||
Citaat:
Dingen als teksten lezen of luisteroefeningen zijn dan een pure tijdsverspilling. Ja, mensen die het alleen uit de films hebben, lijden aan een ernstig Amerikaans accent en denken dat wanna en gonna correct Engels zijn, die hebben het nog nodig. ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() inderdaad, je vrije tijd besteden aan het opdoen van algemene kennis is een goede optie. of, als je toch al weet dat je een beta-richting opgaat of als je wiskunde gewoon leuk vindt, je kunt de calculus (http://www.stewartcalculus.com) doorploegen. ik vond dat erg leuk ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Maar het is dus belangrijk voor iedereen in principe, dat begrijp ik wel, maar in die tijd dat je daar zit, mag je ook wel iets leren ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik denk dat je het ook wel zult zien in verschillende studies. Sommige studies hebben heel veel zelfstudie, terwijl bijvoorbeeld een studie als Biologie 2 jaar vol zit met practica en colleges. Je ziet elkaar dan elke dat en dat is gewoon ontzettend goed voor je netwerk en de sfeer in de groep. Uiteindelijk gaat het ook om de ontwikkeling die je doormaakt als groepsmens en in een hiërarchie. Dat is het grote belang van 'school' in al zijn vormen.
||
Citaat:
Volgens mij is dat laatste trouwens al gebeurd op de havo.
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Wat is er mis met een Amerikaans accent? RP is veel moeilijker te leren en uit spreken dus heb ik gekozen om een neutraal VS accent te gebruiken. En de manier waarop ik me dat heb aangeleerd is dusdanig dat me regelmatig door Amerikanen en Engelsen gevraagd wordt waar uit de VS ik vandaan kom.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Bovendien heeft in Amerika de afgelopen drie jaar een verschrikkelijke trend toegeslagen, en dat is de trend dat elk tweede woord in een zin 'like' moet zijn. Dat klinkt echt voor geen meter.
|
Verwijderd
|
Plat Brits vind ik echt ongelofelijk veel smeriger klinken dan Drenths en Gronings. Zeg maar het Brits wat de paupers in achterwijken spreken. Zum Kotzen. En Amerikaans Engels kan ook prima gesproken worden op een niet zeurderige toon maar neutraal
![]() Je redenatie over sneller en afgebetener praten omdat je in een hogere versnelling praat is onzin. Hoe sneller je gaat hoe groter de kans op fouten. Amerikaans Engels kan heel snel (kijk maar eens naar Gilmore Girls). Dat 'like' is niet van de afgelopen drie jaar maar is al twintig jaar een irritatie. Desalwelteplus lijkt het me toch niet echt belangrijk aangezien dat iets is wat je gewoon niet overneemt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
ik moet er niet aan denken om een bestand van meer dan 10 a4-tjes digitaal door te nemen... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ook print ik de tekst meestal even uit als hij te lang is. |
![]() |
|
|