Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Er bestaan wetsvoorstellen om het kraken meer aan banden te leggen en de eigenaar meer rechten te geven om krakers (zonder rechterlijke uitspraak) uit zijn pand te krijgen. Persoonlijk vind ik kraken echt niet kunnen het is toch een vorm van inbraak in een huis waar de eigenaar geen toestemming voor gegeven heeft, afgezien van de schade en rommel die krakers achterlaten als ze het pand verlaten hebben. Antiekraak is op zich een goede tussenoplossing, maar ik heb begrepen dat in het huurcontract staat de je indien het pand een nieuwe bestemming krijgt je het pand binnen 2 weken moet verlaten en dat je niks aan de muren of ruimtes oid mag veranderen. |
![]() |
|
Je hebt kans dat de (voormalig) eigenaar al het idee heeft gehad dat er krakers in zouden gaan zitten. Als je pech hebt, is de complete waterleiding afgesloten én verwijderd. Vaak krijgen bedrijven de opdracht niet alleen de meter onklaar te maken, want daarmee kan alsnog worden gefraudeerd. Dat er dan wel weer elektriciteit is..
Wat is gezegd, ik zou informatie inwinnen over kraak én over het pand. Weet je ook zeker dat het pand niet op de slooplijst staat? Ik noem maar een zijstraat, want dan kan het wel heel vervelend voor je uitpakken. Ik zal niet verder ingaan over kraken op zich, want dat is je vraag niet en ik denk ook niet je bedoeling van de topic. |
![]() |
|
Ik kan je op een briefje geven dat dat huis waar je al hebt ingebroken, niet langer dan een jaar leegstaat zonder dat er een bestemming voor is. Buiten afgelegen gebieden als noord-oost Groningen komt leegstand van huizen in Nederland namelijk niet voor. Meestal gaat het om panden waar een plan voor is, maar die vastzitten in de bureaucratische molen.
Maar goed, je kunt het kraken natuurlijk. Door rechterlijke fouten is de situatie ontstaan dat dieven van woonruimte vrijwel alles mogen flikken, en er geen enkele bescherming bestaat tegen diefstal van onroerend goed. Houdt er rekening mee dat wanneer je iets kraakt, alle verzekeringen vervallen en de taxering van het huis vervalt. Dat alleen al zijn duizenden euro's schade die de eigenaar op je kan verhalen. Daar komen eventuele vernielingen (aangezien vrijwel alle krakers dat doen tegenwoordig) en andere schade nog bij. Sluit je aan bij een criminele kraakbende zodat je daar immuniteit voor hebt of huur op eerlijke manier iets zou ik zeggen.
|
![]() |
@ T_ID: ik had je hier eerder verwacht. kortom: hoe was je vakantie
![]() ben idd wel benieuwd waar TS het pand gezien heeft (als dit topic serieus is). Overigens stond er vorige maand weer een mooi - uitgebreid - artikel in het Parool over de verkrotting in de Amsterdamse grachtengordel. Serieus genoeg om die paar procent idealistische krakers nog steeds te respecteren.
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Wil je dood? DenizIlanbey | 5 | 30-07-2015 22:14 | |
Psychologie |
Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa e-hazeleger | 12 | 18-05-2011 17:09 | |
De Kantine |
Feitjes/weetjes/wist je datjes over jezelf. Missy | 500 | 30-09-2009 18:19 | |
Verhalen & Gedichten |
[Stukje] Grim Verwijderd | 41 | 11-07-2004 16:18 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
CDA wil woningkraak verbieden Gatara | 152 | 09-11-2003 12:14 | |
Verhalen & Gedichten |
QuaTro by Q-Wi-Q Q-Wi-Q | 3 | 06-08-2001 22:44 |