Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2009, 11:55
Verwijderd
en ik was daar net, kon via een raam naar binnen en er was geen water, wel stroom. Als ik dat huis kraak neem ik aan dat ik zonder water zit, en zonder gas of kan dat dan wel geregeld worden zodra ik erin zit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2009, 17:40
ganralph
ganralph is offline
je gaat in je eentje een huis kraken? succes!

je kunt zelf contact opnemen met de nutsbedrijven. ze hebben geen toestemming van de eigenaar nodig om het water weer aan te zetten (ook al claimen ze dit misschien als je je situatie uitlegt). leidingen aanleggen is een ander verhaal (ik neem aan dat die er zijn?)
uiteraard dien je netjes de rekeningen te voldoen.

ongetwijfeld ten overvloede, maar toch:
staat het pand echt een jaar leeg?
meld je actie bij de politie en geef aan dat je een nieuwe "huisvrede" vestigt. ook de buren braaf inlichten kan geen kwaad.
korter gezegd: win informatie in over kraken voordat je het echt doet! dat je dit niet in je eentje hebt kunnen uitvogelen, betekent wellicht dat je nog voor heel veel verrassingen komt te staan.

tot slot succes met evt. knokploegen van de eigenaar én met de discussie die je hier op t forum gaat krijgen (en die uiteraard niet relevant is voor je vraag).
Oud 09-07-2009, 23:42
ganralph
ganralph is offline
ps. niet dat ik ooit gekraakt heb of het van plan ben, maar ik heb meer met beschaafde krakers die weten wat ze doen en zich gedragen dan met amateurs en/of asocialen die zichzelf, de buurt en de eigenaar alleen maar ellende bezorgen.
Oud 10-07-2009, 00:35
Verwijderd
Met huisraad erin kan de politie je er niet meer uit zetten toch
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 08:40
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Met huisraad erin kan de politie je er niet meer uit zetten toch
mja en dat is het kromme ervan; ik ben het wel met ganralph eens dat je verschillende soorten krakers hebt, maar eigenlijk is het gewoon asociaal om te doen. je neemt immers zonder toestemming bezit van iemand anders zijn eigendom. en ookal staat het al 10 jaar leeg; het is niet van jou.

raar dat het legaal is.

zoek dan bijvoorbeeld contact met de eigenaar van het pand en stel voor om er bijvoorbeeld anti-kraak te zitten. eigenlijk is dat precies hetzelfde, maar dan mét toestemming van de eigenaar als het even meezit zorgt hij misschien ook nog wel voor water voor je...
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 16:05
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
mja en dat is het kromme ervan; ik ben het wel met ganralph eens dat je verschillende soorten krakers hebt, maar eigenlijk is het gewoon asociaal om te doen. je neemt immers zonder toestemming bezit van iemand anders zijn eigendom. en ookal staat het al 10 jaar leeg; het is niet van jou.

raar dat het legaal is.

zoek dan bijvoorbeeld contact met de eigenaar van het pand en stel voor om er bijvoorbeeld anti-kraak te zitten. eigenlijk is dat precies hetzelfde, maar dan mét toestemming van de eigenaar als het even meezit zorgt hij misschien ook nog wel voor water voor je...
Het hele idee omtrent het kraken is eigenlijk zijn hele doel verbij geschoten. Kraken werd in eerste instantie gedaan om aandacht te vragen voor de woningnood, maar de laatste jaren is kraken meer een soort ''lyfe style'' geworden onder bepaalde groepen jongeren om maar zo goedkoop (liefst gratis) te willen wonen.
Er bestaan wetsvoorstellen om het kraken meer aan banden te leggen en de eigenaar meer rechten te geven om krakers (zonder rechterlijke uitspraak) uit zijn pand te krijgen.

Persoonlijk vind ik kraken echt niet kunnen het is toch een vorm van inbraak in een huis waar de eigenaar geen toestemming voor gegeven heeft, afgezien van de schade en rommel die krakers achterlaten als ze het pand verlaten hebben.

Antiekraak is op zich een goede tussenoplossing, maar ik heb begrepen dat in het huurcontract staat de je indien het pand een nieuwe bestemming krijgt je het pand binnen 2 weken moet verlaten en dat je niks aan de muren of ruimtes oid mag veranderen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2009, 12:08
Adore
Adore is offline
Je hebt kans dat de (voormalig) eigenaar al het idee heeft gehad dat er krakers in zouden gaan zitten. Als je pech hebt, is de complete waterleiding afgesloten én verwijderd. Vaak krijgen bedrijven de opdracht niet alleen de meter onklaar te maken, want daarmee kan alsnog worden gefraudeerd. Dat er dan wel weer elektriciteit is..

Wat is gezegd, ik zou informatie inwinnen over kraak én over het pand. Weet je ook zeker dat het pand niet op de slooplijst staat? Ik noem maar een zijstraat, want dan kan het wel heel vervelend voor je uitpakken.
Ik zal niet verder ingaan over kraken op zich, want dat is je vraag niet en ik denk ook niet je bedoeling van de topic.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2009, 11:32
T_ID
T_ID is offline
Ik kan je op een briefje geven dat dat huis waar je al hebt ingebroken, niet langer dan een jaar leegstaat zonder dat er een bestemming voor is. Buiten afgelegen gebieden als noord-oost Groningen komt leegstand van huizen in Nederland namelijk niet voor. Meestal gaat het om panden waar een plan voor is, maar die vastzitten in de bureaucratische molen.

Maar goed, je kunt het kraken natuurlijk. Door rechterlijke fouten is de situatie ontstaan dat dieven van woonruimte vrijwel alles mogen flikken, en er geen enkele bescherming bestaat tegen diefstal van onroerend goed.

Houdt er rekening mee dat wanneer je iets kraakt, alle verzekeringen vervallen en de taxering van het huis vervalt. Dat alleen al zijn duizenden euro's schade die de eigenaar op je kan verhalen. Daar komen eventuele vernielingen (aangezien vrijwel alle krakers dat doen tegenwoordig) en andere schade nog bij.

Sluit je aan bij een criminele kraakbende zodat je daar immuniteit voor hebt of huur op eerlijke manier iets zou ik zeggen.
Oud 21-07-2009, 17:09
ganralph
ganralph is offline
@ T_ID: ik had je hier eerder verwacht. kortom: hoe was je vakantie

ben idd wel benieuwd waar TS het pand gezien heeft (als dit topic serieus is). Overigens stond er vorige maand weer een mooi - uitgebreid - artikel in het Parool over de verkrotting in de Amsterdamse grachtengordel. Serieus genoeg om die paar procent idealistische krakers nog steeds te respecteren.
Oud 21-07-2009, 17:23
Verwijderd
Waarom heeft TS niet meer gereageerd?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 09:53
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
@ T_ID: ik had je hier eerder verwacht. kortom: hoe was je vakantie
Aardig. In Berlijn Kreuzberg ironisch genoeg zelfs nog een aantal plekken met Duitse extreem-linkse krakers gezien.
Oud 03-08-2009, 16:23
Allure
Allure is offline
Krakers.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten