Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2009, 20:32
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Ik heb de laatste tijd her en der hier wat dingen over verslavende aspecten van drugs gelezen. 1 van die dingen was dat sommige drugs alleen verslavend zijn omdat je naar die droomwereld terugsnakt (lsd) en andere blijkbaar uit de drugs zelf.

Weet iemand, uit dit oogpunt gezien, hoe verslavend keta precies is? Op internet staat er vooral dat er gevallen bekend zijn waarbij keta verslavend kan werken. Irl hoor ik juist dat het verschrikkelijk verslavend is. Zelf herken ik dit laatste wel, want o wat is het leuk en makkelijk nog wat/weer te nemen. Aan de andere kant kan het ook de nieuwigheid zijn, die er net zoals bij de andere dingen ook wel weer af gaat.

Iemand?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2009, 22:04
arPos
arPos is offline
Citaat:
De effecten van ketamine zijn kortdurend, waarbij injectie het kortst en orale inname het langst duurt, met een maximum van enkele uren. Ketamine is een van de weinige psychedelische drugs die verslaving kunnen veroorzaken.[4]
↑ a b Muetzelfeldt L et al. Journey through the K-hole: phenomenological aspects of ketamine use. Drug Alcohol Depend. 2008;95:219-29.

Niet dat je nog weet dat je 2 dagen terug keta hebt genomen want:
Citaat:
Regelmatig ketamine gebruik kan er toe leiden dat het geheugen minder goed functioneert.

o.a. vanwege:
Citaat:
Ongeveer 1 derde van de regelmatige gebruikers ontwikkelt lichamelijke klachten; voornamelijk hevige buikpijn (“K-kramp”) en blaasontsteking.[4][8]
zou ik zeggen: geef mijn portie maar aan fikkie.
Oud 12-07-2009, 22:13
SacredRose
SacredRose is offline
arme fikkie.
klinkt niet echt geweldig dat spul.

maar ik denk wel dat sommige drugs zoals lsd. of iets in die richting.
verslavend werkt vanwege het feit dat je terug wilt naar die droom wereld. en niet door de drug zelf
Met citaat reageren
Oud 12-07-2009, 22:20
arPos
arPos is offline
ongetwijfeld, maakt het echt uit wat hetgeen is wat verslavend werkt...
ik bedoel dan kunnen we ook wel beginnen dat dat weer van de persoon afhangt.

Ik raad keta net zoals vele andere middelen niet aan; maar als je er echt zin in hebt laat je dan niet door enige rationaliteit tegenhouden.
Oud 12-07-2009, 22:33
SacredRose
SacredRose is offline
tuurlijk hangt een deel van de verslaving af van de persoon. maar dat is inderdaad hier niet het onderwerp.
maar ik reageerde meer op het feit dat sommige drugs verslavend werken.
omdat je terug wilt naar die wereld of naar dat gevoel.en niet zo zeer door verslavend stoffen in de drug zlef.
en inderdaad ben ik het met je eens dat ik ketamine niet aan zopu raden aan iemand.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2009, 23:30
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Niet dat je nog weet dat je 2 dagen terug keta hebt genomen want:

Citaat:
Ik raad keta net zoals vele andere middelen niet aan; maar als je er echt zin in hebt laat je dan niet door enige rationaliteit tegenhouden.

Vind het persoonlijk nogal een verschil of je lichaam een verslaving ontwikkeld of je geest

En geen enkele drug klinkt lekker als je het lijstje met nadelen leest
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 00:15
arPos
arPos is offline
Hoezo, wat is voor jouw dan het verschil tussen een lichamelijke en geestelijke verslaving en waarom is de ene preferent aan de andere?

Citaat:
En geen enkele drug klinkt lekker als je het lijstje met nadelen leest
Mwoa ik heb nog altijd liever "vermoedelijk geheugenverlies en afname van motivatie" dan "buikkramp en blaasontsteking"

maar ieder zo z'n voorkeur
Oud 13-07-2009, 03:49
Verwijderd
ik moet nu toch écht maar eens een keer keta doen. hopen dat ik het zeer binnenkort in handen krijg...lijkt me tof spul
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 11:31
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Whaha, ik zie nu dat ik vannacht een reply heb geschreven hier maar vergeten ben op submit te klikken
Oud 13-07-2009, 11:50
Verwijderd

en ik weet er ook niet veel vanaf maar hoor wel irl dat het best erg verslavend is
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 12:41
Verwijderd
ik weet het niet, geen idee.
ik heb zelf niet echt het gevoel dat het verslavend is, het is leuk voor een paar keer, maar als je een paar keer te ver bent gegaan, ben je er ook weer heel snel klaar mee.
ik zou er zelf iig niet verslaafd aan kunnen raken, verre van zelfs.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 15:13
Ellesdee
Ellesdee is offline
keta <3

maar verder wat tetje zegt:maar als je een paar keer te ver bent gegaan, ben je er ook weer heel snel klaar mee.
Oud 13-07-2009, 15:20
Verwijderd
keta is fijn en lief en leuk, maar ik moet er niet aan denken om elk weekend helemaal kneiterleip te zijn die téééééd hebben we gehaaadd
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 16:10
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
ik moet nu toch écht maar eens een keer keta doen. hopen dat ik het zeer binnenkort in handen krijg...lijkt me tof spul
Je krijgt er buikpijn van, pas maar op

En klinkt allemaal wel geruststellend
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 16:15
Ellesdee
Ellesdee is offline
buikpijn? ik weet van niks
Oud 13-07-2009, 16:19
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
dan "buikkramp en blaasontsteking"

Maja. wat is regelmatig
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 16:38
Verwijderd
Citaat:
buikpijn? ik weet van niks
en blaasontsteking what the fuck ?
dan hebben we iets fout gedaan jess, weet je nog dat we het zo gigantisch smeren vonden om elkaars armen aan te raken want het voelde zo goor?
wat nou blaasontsteking!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 17:09
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Keta is makkelijk, daar schuilt m.i. een gevaar als je erg gevoelig bent voor verleidingen.

Keta werkt binnen enkele minuten, is snel op zijn hoogtepunt en het effect is na een half uurtje vaak al op zn terugweg. T maakt in combinatie met andere drugs voor zolang als het duurt de ervaring vaak net een beetje meer bizar en, als je daarvan houdt, interessanter.
Dat, in combinatie met een onverminderde eetlust en de afwezigheid van vervelende naeffecten maakt dat je snel geneigd kunt zijn je drempel tot gebruik te verlagen.

Citaat:
Some people with a steady supply or a large quantity of ketamine encounter problems with habituation.
- erowid

Met keta bouw je redelijk snel tolerantie op, maar deze duurt slechts enkele dagen.
Dus keta, (te) makkelijk...

Mbt 'lichamelijke verslaving', hier is weinig concreets over bekend (/ik kan heir weinig zinnigs over vinden). Alleen deze quote:

Citaat:
There are anecdotal reports of tension, twitchiness, poor attention span, and restlessness in abstinent long term users, but this may be due more to the sedative norketamine (a breakdown product of ketamine) lingering in the blood stream.
.... "may be"... dus kan net zo goed veroorzaakt worden door de duchtige geestelijke afhankelijkheid die door chronische gebruikers gemeld wordt.

In de dhp cache vond ik een relevante discussie. Weinig sfeer in die topic, maar wel wat interessante bronnen.

//edit: dus maar even op submit geklikt bij thuiskomst
Oud 14-07-2009, 07:22
Ellesdee
Ellesdee is offline
Citaat:
en blaasontsteking what the fuck ?
dan hebben we iets fout gedaan jess, weet je nog dat we het zo gigantisch smeren vonden om elkaars armen aan te raken want het voelde zo goor?
wat nou blaasontsteking!
hahahahahah jaaaaa
*aanraak* ieuw
Oud 14-07-2009, 09:30
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Keta is makkelijk, daar schuilt m.i. een gevaar als je erg gevoelig bent voor verleidingen.

Keta werkt binnen enkele minuten, is snel op zijn hoogtepunt en het effect is na een half uurtje vaak al op zn terugweg. T maakt in combinatie met andere drugs voor zolang als het duurt de ervaring vaak net een beetje meer bizar en, als je daarvan houdt, interessanter.
Dat, in combinatie met een onverminderde eetlust en de afwezigheid van vervelende naeffecten maakt dat je snel geneigd kunt zijn je drempel tot gebruik te verlagen.

- erowid

Met keta bouw je redelijk snel tolerantie op, maar deze duurt slechts enkele dagen.
Dus keta, (te) makkelijk...

Mbt 'lichamelijke verslaving', hier is weinig concreets over bekend (/ik kan heir weinig zinnigs over vinden). Alleen deze quote:

.... "may be"... dus kan net zo goed veroorzaakt worden door de duchtige geestelijke afhankelijkheid die door chronische gebruikers gemeld wordt.

In de dhp cache vond ik een relevante discussie. Weinig sfeer in die topic, maar wel wat interessante bronnen.

//edit: dus maar even op submit geklikt bij thuiskomst
Staat inderdaad wel redelijk wat zinnigs in de link, thanks

En tja, regelmatig gebruik zal het wel niet worden, al is het omdat het zo'n ramp is om aan te komen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten