Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2009, 18:21
xxChange
xxChange is offline
Ik krijg al ontzettend snel schimmel op m'n brood. 3 dagen nadat ik een brood heb gekocht, zit er al schimmel op, en de dag nadat ik het gekocht heb, ruikt het al enorm naar alcohol (gist). Heeft iemand tips om dat proces wat te vertragen? (behalve brood in de vriezer, dat vind ik echt heel vies) Of ligt het aan het brood dat ik koop? (van de AH)

Dank!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2009, 18:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat Euroshopper brood van de AH (witte zak) wordt sneller oud dan bijvoorbeeld zaanse snijder al beschimmeld het bij mij niet. Is het heel vochtig als je het bewaard? Ik vries mijn brood wel altijd in en dan haal ik 's avonds het aantal sneetjes eruit wat ik de volgende dag eet, zo blijft het wel het verste. Een vershouddoos kan ook helpen en brood van de bakker blijft ook langer vers. Ow, en halfjes kopen ipv heel scheelt natuurlijk ook. Ik weet niet hoeveel brood je eet maar ik heb een halfje brood in twee dagen wel op.
Oud 28-07-2009, 19:11
M@rco
M@rco is offline
Brood is na 3 dagen toch ook gewoon niet meer te eten? Je kunt het inderdaad beter invriezen, dat doet niets af aan de smaak ofzo. Als je voordat je gaat slapen het brood uit de vriezer haalt dat je de volgende dag wilt eten heb je de volgende ochtend prima brood.
Oud 28-07-2009, 19:13
Calyx
Calyx is offline
En bewaar je het op een koele donkere plek? Mijn huisgenoot bewaard dr brood gewoon op haar snikhete kamer die in de zon staat en daardoor zie ik vaak genoeg een zak brood in de afval liggen.
Oud 28-07-2009, 19:22
PV
PV is offline
och ik eet wel eens brood van 4 dagen oud maar daar zit dan nog geen schimmel op, anders zou ik het wel wegflikkeren.
idd proberen zo droog/donker/koel mogelijk te bewaren.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2009, 19:27
xxChange
xxChange is offline
Ik heb nu weer een heel brood gekocht. De helft ervan heb ik ingevroren, de andere helft gewoon in de zak bewaard en nu in een ander kastje gedaan. Het kastje waar het normaal in ligt, staat naast de vaatwasser dus misschien dat het daar warm en vochtig van kan worden.. Experiment is gestart!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 17:39
AlopiA
AlopiA is offline
Bewaar je je brood in plastic broodzakken of papieren? In papieren zakken wordt brood ook sneller oud.
Oud 29-07-2009, 20:39
Verwijderd
Doe je de zak wel goed dicht, met het bindertje dat erbij zit? Als je gewoon het uiteinde van de zak onder het brood vouwt zit kan er namelijk heel makkelijk vocht in komen (en het droogt dan ook heel snel uit).

En heb je al geprobeerd om het kastje waarin je het bewaart eens goed te schrobben? Misschien zitten er onzichtbare schilfers in het hout.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 21:04
Sluwe Sjakie
Sluwe Sjakie is offline
He jakkes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten