Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2009, 14:43
Amoa
Amoa is offline
Heyhey,
een vraagje,
op mn studentenkamer liggen elke dag dooie vliegjes... een stuk of twintig en ze zijn echt allemaal dood, ik ruim ze vanzelfsprekend op maar de volgende ochtend ligt er weer een hoop.. er zitten ook spinnetjes onder het bureau in de hoekjes enzo, en als ik die wegveeg rennen ze niet eens weg...
oke het is zowieso n smerige woning vandaar al die beestjes (ik ruim wel op hoor!!) maar het is raar dat de insekten zo sloom zijn en gewoon 's ochtends dood neerliggen.. (ik heb t raam bijna nonstop open staan dus frisse lucht genoeg.. maar 's nachts gaat het raam dicht..) dus heb ik het idee dat er iets smerigs in de lucht zit, misschien asbest ofzo..
heeft iemand al eens asbest gehad of een ander idee waardoor dit kan komen..?
groetjes,
Amoa
Oud 02-08-2009, 15:47
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Volgens mij is het geen probleem als er asbest in je woning verwerkt zit, zolang de woning niet gesloopt gaat worden, want dan kunnen de deeltjes loskomen en rond gaan zweven. En insekten die in je woning rondzwerven, gaan nu eenmaal vaak dood, dat is wel normaal, misschien heb je juist wel zoveel beesten omdat je steeds je raam open laat?
Oud 02-08-2009, 18:30
Rationeel
Rationeel is offline
insecten gaan niet dood door asbest. en ookal zit het er wel, dan is het niet erg, zolang je er niet aan zit ^
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 11:37
ganralph
ganralph is offline
sowieso gaat niemand acuut dood aan asbest (tenzij je een hele grote brok op je hoofd krijgt). Het bewerken van asbest (met name afbreken en slijpen) brengt deeltjes in de lucht die de kans op bepaalde ziektes (kanker) verhogen (en dit is bij de ene soort asbest ook weer meer dan bij de andere). Het is niet zo dat je een acute vergiftiging of ademnood krijgt van asbestdeeltjes (zodat de beestjes zouden stikken of zo).

je hebt ook geen gaskachel of een ander apparaat dat uitlaatgas produceert in je kamer staan?
Oud 03-08-2009, 13:32
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
sowieso gaat niemand acuut dood aan asbest (tenzij je een hele grote brok op je hoofd krijgt). Het bewerken van asbest (met name afbreken en slijpen) brengt deeltjes in de lucht die de kans op bepaalde ziektes (kanker) verhogen (en dit is bij de ene soort asbest ook weer meer dan bij de andere). Het is niet zo dat je een acute vergiftiging of ademnood krijgt van asbestdeeltjes (zodat de beestjes zouden stikken of zo).

je hebt ook geen gaskachel of een ander apparaat dat uitlaatgas produceert in je kamer staan?
owja dat kan natuurlijk ook nog, misschien is ze al tig keer aan een koolstofmonooxidevergiftiging ontsnapt
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 14:41
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
owja dat kan natuurlijk ook nog, misschien is ze al tig keer aan een koolstofmonooxidevergiftiging ontsnapt
ik weet niet of het kan: maar als ze de hele dag het raam open heeft, en er lekt een kleine hoeveelheid CO haar kamer in, dan is dat misschien genoeg om 's nachts muggen om te leggen, maar (nog) niet voor een mens...?
Oud 05-08-2009, 22:03
Verwijderd
over koolmonooxidevergiftiging. Ik sprak vandaag een meid die een jaar lang vergiftigd is in haar eigen huis. Je hoeft er echt niet meteen aan dood te gaan. Ik weet niet hoe het op beestjes werkt.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2009, 09:08
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
over koolmonooxidevergiftiging. Ik sprak vandaag een meid die een jaar lang vergiftigd is in haar eigen huis. Je hoeft er echt niet meteen aan dood te gaan. Ik weet niet hoe het op beestjes werkt.
ik denk dan maar aan het waarschuwingssysteem voor mijngassen: neem een vogel mee naar beneden en als die bezwijkt hebben de mensen nog tijd om weg te komen.
Oud 07-08-2009, 11:24
Maus0611
Maus0611 is offline
Citaat:
Ligt eraan hoe veel.
1 keer 1 dosis kan teveel zijn, maar heel weinig heel lang gaat ook goed.
persoonlijk zou ik het raam snachts ook open houden.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten