Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2009, 10:02
Yason
Yason is offline
Voor een projectje heb ik dit model gemaakt.

Als u het clipje van 4 seconden wilt zien dat ik ermee gemaakt heb:
1. Wees gewaarschuwd, het geluid is erg hard !!!!
2. Het is verder gewoon een test clipje op een van te voren bepaald en vastgelegd geluidsfragment dus niet veel bijzonders.
Als u het clipje nog steeds wilt zien klik dan hier
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2009, 16:35
Verwijderd
Jammer dat hij niet zo netjes is afgemaakt. En hij zou wel meer mogen bewegen, zoals boos kijken, heen en weer kijken, groter pupil krijgen, hoofd een beetje schuin etc.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2009, 19:48
Yason
Yason is offline
Ok, ik ben het wel met je eens. Had ik dus ook gedaan als ik meer tijd had gehad. Wellicht de volgende keer.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 21:10
Verwijderd
he die lijkt wel een beetje op quantes!

maar k vind het best leuk gemaakt
maar je had er inderdaad wel meer tijd in kunnen steken!
hoelang was je hier mee bezig?

groetjes,

reuff
Met citaat reageren
Oud 08-08-2009, 09:23
Verwijderd
Hey, dat is net Quantes!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2009, 11:34
Yason
Yason is offline
Citaat:
1 uur voorbereiding.
1 uur animatie: 80 foto's
1 uur post-production

Dus 3 uur in totaal voor 4 seconden animatie
Met citaat reageren
Oud 09-08-2009, 14:24
Verwijderd
3 uur
Met citaat reageren
Oud 09-08-2009, 15:13
Quantes
Quantes is offline
Citaat:
he die lijkt wel een beetje op quantes!

maar k vind het best leuk gemaakt
maar je had er inderdaad wel meer tijd in kunnen steken!

groetjes,

reuff
Oud 09-08-2009, 17:55
Verwijderd
Dan ben je er wel idioot lang aan bezig geweest. Ik en een klasgenoot hebben ook eens zoiets gedaan, toen hadden we zeker 30-40 seconden in drie uur.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2009, 04:03
Verwijderd
Citaat:
Dan ben je er wel idioot lang aan bezig geweest. Ik en een klasgenoot hebben ook eens zoiets gedaan, toen hadden we zeker 30-40 seconden in drie uur.
Kleianimatie is moeilijker dan wat jullie hadden. Dat was een houten slang en een jampotje, toch? Die hoef je ten eerste niet zelf te maken, ten tweede hoef je ze alleen te verplaatsen (zonder uit te hoeven kijken voor vervorming van het materiaal) en ten derde hebben ze geen gezichtsuitdrukkingen. Het scheelt veel priegelwerk. Bovendien had de TS een vaststaand geluidsfragment waarop hij de bewegingen van de mond moest timen, dat kost ook tijd. Jullie hadden dat niet. Sowieso hadden jullie geen vaststaand script, toch? Een beetje uit verveling vrij bewegen met twee voorwerpen en tussendoor foto's schieten zal altijd veel sneller/makkelijker gaan dan een kleianimatie maken van een specifiek beest dat een specifiek geluid moet maken.

Ik vind het geen bijzonder filmpje verder, daar niet van. Beetje emotieloos doordat hij alleen z'n mond beweegt en niet zijn hoofd of oog. Ik vind het ook geen mooie pop. Maar goed, oefening baart kunst.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2009, 11:27
Verwijderd
Oke, daar heb je wel gelijk in. Ik heb het ook wel eens met klei gedaan hoor, dus ik weet wel dat dat moeilijker is. Maar toch, drie uur bezig zijn met een filmpje van vier seconden lijkt me wel overdreven. En zo veel priegelwerk is er (afgezien van het beeld en geluid synchroon laten lopen) als ik dit filmpje zo zie ook niet bij komen kijken, maar goed, ik kan me vergissen. Niet beledigend bedoeld tegenover de TS of zo hoor.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2009, 12:36
Vice
Vice is offline
Ik vind 3 uur wel gemiddeld voor 4 seconde animatie. Nu is het wel zo dat er tijdens deze animatie niet zo heel veel gebeurt. Er mag wel wat meer emotie bij komen.
Oud 11-08-2009, 02:58
Verwijderd
De animatie is beperkt en stijfjes. Wel valt me op dat het hoofd nergens indeukt vanwege vingerafdrukken door het aanraken dus gehaast ben je niet.

Voor de volgende keer zou ik in ieder geval (naast de mond) ook de pupillen, oogleden en hoofd/nek animeren zodat er meer leven in komt. Kost wat meer tijd om het precies en consistent te houden, maar dan heb je ook wat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten