Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2009, 22:19
Verwijderd
ik had net een opgezwollen buik en ook flink buikpijn. Nu is het alweer zo goed als over en ik maak me er ook geen zorgen over, maar ik vroeg me af hoe het nou kan dat je buik ineens zover opzwelt. Wat gebeurt er dan in je lichaam?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2009, 22:24
Bloem
Bloem is offline
Het kan door bepaalde voedingsmiddelen komen, uien, paprika en prei staan er nogal om bekend.

Ik had het op een gegeven moment elke avond, wat ik ook gegeten had, en zo extreem dat ik letterlijk zwanger leek. Waarschijnlijk is het bij mij iets dat bij mijn chronische aandoening kan komen en sinds ik er medicijnen voor heb heb ik er geen last meer van.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2009, 15:03
Verwijderd
Meestal komt het door gas dat ontstaat in je darmen. Dat kan doordat je zwavel- of methaanhoudende voeding hebt gegeten (bonen, uien, etc) of doordat je voedsel hebt gegeten dat je niet goed kan verteren (bv. bij lactose-intolerantie of als je echt te veel gegeten hebt) of doordat je te snel hebt gegeten (dan slik je ook een hoop lucht in).
Met citaat reageren
Oud 11-08-2009, 18:03
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb dat ook de laatste tijd vaker, ik ga het een beetje in de gaten houden. Heb nog niet gemerkt dat het aan bepaalde voeding ligt, maar ik eet misschien wel iets te snel en te veel in één keer.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2009, 18:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb het ook regelmatig en weet dat er dingen zijn waar ik niet tegen kan, van uien wordt het idd erger maar de specifieke dingen ben ik nog niet achter. Is erg lastig om te achterhalen, helaas.
Oud 11-08-2009, 20:16
Verwijderd
Ik heb dat de laatste tijd bijna elke avond maar ik heb echt geen idee waardoor het kan komen?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2009, 20:37
Verwijderd
Ik had het nu vanavond weer. Ik slik sinds kort weer ibuprofen voor mijn gewrichten, misschien dat het daarvan komt, want iburprofen is niet goed voor je maag, zeker niet in combinatie met een ander medicijn dat ik slik. Ik slik wel een maagbeschermer er extra bij, maar ik ben bang dat dat niet genoeg werkt. Ik ga nu stoppen met de ibuprofen en kijken of dat helpt.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2009, 21:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Slik je de ibuprofen voor of na het eten? Toen ik last kreeg van mijn maag van de prednison moest ik dat ook na het eten gaan nemen ipv ervoor. Het werkt dan wel minder snel maar valt niet in een lege maag.
Oud 12-08-2009, 12:20
Verwijderd
Ibuprofen heeft invloed op je maagwand inderdaad maar niet op darmgassen hoor Je kunt het natuurlijk proberen, maar ik neem aan dat je gewrichtspijn wel moeilijk te verdragen is (anders krijg je toch niet langdurig ibuprofen) dus dat moet je jezelf ook niet onnodig aandoen.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 14:34
Verwijderd
ik probeer het een dag. Als ik vanavond nog steeds last van mijn buik heb ligt het niet aan de ibuprofen en begin ik daar morgen weer mee. Is het vanavond weg dan kwam het misschien van de ibuprofen en dan heb ik morgen een gesprek met de arts over andere pijnstilling.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 18:37
jerra
jerra is offline
lactose-intolerantie? dat heb je alleen wanneer je lactose binnen heb gekregen, maar ik neem aan dat je daar niet allergisch voor bent
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 18:15
Miss-Lauwtje
Miss-Lauwtje is offline
Je kan als je veel koffie drinkt ook last krijgen van een opgezwollen buik en buikpijn! Ik drink ongeveer 4/5 koppen koffie op een dag en heb er ook heel vaak last van, en ben naar de dokter geweest en die zei ook dat het met voeding en drinken te maken kan hebben, maar omdat ik een cholesterol dieët heb, kwamen we er al snel achter dat het niet door de voeding kwam maar doordat ik zoveel koffie dronk! Je kan het met koffie vooral krijgen als je het te snel drinkt, of teveel achter elkaar. Weet dus niet of je koffie drinkt?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 19:27
Verwijderd
ik drink de laatste tijd inderdaad best veel koffie. Dat ga ik dan gauw maar eens wat verminderen! Dankje miss-lauwtje!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 08:01
Miss-Lauwtje
Miss-Lauwtje is offline
Het is niet zeker dat het bij jou daar ook door komt he! Misschien ligt het bij jou aan wat anders, maar bij mij kwam het dus door (te) veel koffie drinken, en duurde een paar dagen voor mijn buik geen pijn meer deed en niet meer opgezwollen was.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten