Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2002, 15:49
Verwijderd
gaat vreemd !

ik heb het gehoord van mijn vriend want zij zijn goede maatjes , nou zit ik wel met een dilemma want zij is een redelijk goede vriendin ... Moet ik het zeggen ? hints geven ? niet zeggen ?
want ik heb beloofd om het niet te zeggen , zeg ik het wel dan heb ik flinke ruzie met m'n vriend , met die jongen en ook met die vriendin ...

-xxx-
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2002, 16:13
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik zou er met de vriend van je vriendin over praten, zeg hem dat je weet dat hij vreemdgaat en dat het je vriendin heel veel pijn zal doen, zeker als ze het van een ander hoort.
Je hoeft niet te zeggen van wie je het hebt, vertel gewoon dat je het weet, bijvoorbeeld dat je ze samen gezien hebt of dat een verre vriendin van jou het meisje met wie hij vreemdgaat kent. Dat is een goede optie denk ik.
Maak hem duidelijk dat hij bezig is een relatie te verpesten en iemand heel erg gaat kwetsen. Is dat het waard? Waarom gaat hij vreemd? Is hij van plan het uit te maken met je vriendin of met zijn andere vriendin? Wil hij haar daarvoor opgeven?
Zorg dat hij beseft wat hij eigenlijk aan het doen is, en dwing hem om het haar te vertellen. Jij kunt dit geheim tenslotte niet langer met je meedragen!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 16:41
Roos
Roos is offline
Ik zou allereerst nooit beloven m'n mond erover te houden, maar dat even ter zijde.

Ik zou een hartig woordje wisselen met degene die vreemd gaat. Hij kwetst zijn vriendin zo ontzettend, en deze relatie heeft wat betreft de jongen duidelijk niet veel onhoud meer.

Als het niet werkt, dat praten, zou ik hem onder druk zetten "of jij vertelt het haar, of ik doe het.. wat heb je liever".
Je wilt toch niet dat een vriendin zo bedrogen wordt door iemand die haar helemaal niet waard is?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 16:48
Angeles
Angeles is offline
Jouw vriend is wel lekker makkelijk. Hij lucht zijn hart zodat hij er vanaf is en nu zit jij er mee. Ik zou tegen je vriend zeggen dat je dit echt niet voor je kunt houden. Hij moet daar maar begrip voor opbrengen - zelf kon hij het ook niet voor zich houden! Hij kan niet van jou verwachten dat jij over zoiets kunt zwijgen. Je bent nou eenmaal méér dan een luisterend oor - met jou doet dit ook iets.

Trek je niks aan van die belofte, want wat jouw vriend van je eist is onredelijk. Zeg dat desnoods eerlijk tegen hem. Maak uiteindelijk zelf de afweging wat je wel of niet wil doen. Wat zou jij het liefste willen als jouw vriendin zou weten dat jouw vriend vreemd zou gaan? Misschien kun je inderdaad met die vriend praten. Volg je eigen gevoel, nogmaals: je vriend mag dit niet van jou eisen. Zelf lekker zijn hart luchten en jou met het beklemmende nieuws laten zitten - dat werkt natuurlijk niet zo.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 17:29
Kirk22
Kirk22 is offline
Zeggen. Echt.
Als je het niet zegt heb je binnenkort erge ruzie met die vriendin. Hij zit fout, niet jij. Hij moet op zijn lazer krijgen.
Oud 31-07-2002, 21:16
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik heb het zelf ook meegemaakt, we hoorden dat de vriend van een vriendin van ons vreemdging. In eerste instantie gingen we er vanuit dat zij dat zelf ook wist, maar dat bleek niet zo te zijn...
We hebben het haar dus wel verteld, hoewel het heel moeilijk was, want onze bron was een broer van 1 van ons (en die was weer een goede vriend van de vreemndgaan-vriend om het zo maar even te noemen). Die vriendin van ons geloofde het eerst niet, tsja en nu nog steeds niet eigenlijk. Ze denkt dat het allemaal roddels zijn... terwijl wij gewoon zeker weten dat het wel waar is. Tsja, liefde maakt blind blijkbaar. Ik begrijp haar niet, ik zou heel anders gereageerd hebben, maargoed, wij hebben het verteld en nu moet ze zelf weten wat ze daar mee doet.

Maar in ieder geval, ik ga er veel te ver op door, maar ik vind dat je het zeker moet zeggen, anders ga je er spijt van krijgen. En zowiezo... tsja ik vind gewoon dat je het je vriendin zeker moet zeggen.
Oud 04-08-2002, 12:09
girl18
girl18 is offline
h,mmz
Oud 04-08-2002, 12:12
girl18
girl18 is offline
als je niks doet komt je vriendin er later toch wel achter dat jij het wist geloof mij ze komt er achter en ik vind ook niet dat jou vriend jou zoiets moet zeggen want nu zadeld hij jou ergens mee op
Reageren

Regels voor berichten