Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2009, 00:17
SacredRose
SacredRose is offline
ik ben er in de laatste week achter gekomen dat IK verliefd ben op mijn collega.
Maar ik vind het zo eng met twee redenen. Als ik iets stoms doe zal iedereen op het werk het wel weten en dat vind ik nou niet fijn moet er nog een tijdje werken. En ten tweede dit is voor het eerst dat ik zoiets voor iemand voel. maar ik weet niet wat ik moet doen. Ik weet niet eens wat ze van mij vindt
Oud 28-07-2009, 01:10
Wammus
Wammus is offline
Ik zou er op subtiele wijze proberen achter te komen wat hij van je vindt. Knoop een praatje met hem aan en toon je interesse. Praat hij normaal terug dan vindt ie je in ieder geval aardig. Toont hij geen interesse kun je je er volgens mij maar het beste zo snel mogelijk overheen proberen te zetten.

Sowieso zou ik mezelf nog een keer goed afvragen of de mogelijke hoeveelheid gezeik die het oplevert het het allemaal wel waard is en je niet beter kunt proberen hem uit je hoofd te zetten.
Oud 28-07-2009, 05:59
Verwijderd
@Wammus: Het kan aan mij liggen, maar volgens mij noemde sacredrose het een 'ze'. Dus ik denk dat het een meisje is..?

Dan zou ik er misschien toch eerst achter willen komen of zij ook lebisch is. Want anders weet je het antwoord sowieso al. Als je dit al weet (of als het inderdaad een jongen is) dan moet je gewoon proberen meer tijd met die persoon door te brengen. Maak een praatje, geef aandacht. Aan de reactie kun je dan wel merken of hij/zij er in ieder geval plezier in heeft. Want je hoeft het natuurlijk niet opeens letterlijk te vertellen. En anders vraag je of jullie een keer iets zullen gaan drinken na je werk ofzo? Als daar positief op gereageerd wordt, dan heb je een mooie mogelijkheid gecreëerd om elkaar beter te leren kennen.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2009, 11:53
cenerentola
cenerentola is offline
Stel eens voor om met haar te gaan borrelen na het werk. Als je het eng vindt om alleen met haar te gaan drinken, dan kun je misschien meerdere mensen meevragen. Dan valt het ook niet zo op dat je haar leuk vindt. In een omgeving buiten het werk is iedereen wat losser en is dit de uitgelezen mogelijkheid om de ander wat beter te leren kennen en wat persoonlijke vragen te stellen.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2009, 23:29
SacredRose
SacredRose is offline
@siorin: je hebt inderdaad gelijk het is een meisje.

ik vind het zo moeiljk/eng om aan haar te vragen of ze eens iets wil gaan drinken ofzo.ik ben zo bang dat ik iets stoms zeg of doe.
Oud 29-07-2009, 00:15
P-tje
P-tje is offline
Tja, wie niet waagt.... wie niet wint
Maar dat is natuurlijk wel erg makkelijk gezegd!

Je hoeft niet bang te zijn dat je iets stoms zegt of doet hoor!
Daarnaast zul je als je er zo mee bezig bent dat je iets raars zegt of doet, zelf heel snel denken dat je iets stoms zegt of doet, terwijl dat in de ogen van de ander totaal niet zo is!! Dus geen paniek als je denkt dat je raar doet, waarchijnlijk valt het reuze mee!

En ja, toch de moed verzamelen en gesprekjes met haar aangaan, niet meteen vragen of ze jou ook leuk vind, maar over het werk, haar hobbies, probeer gemeenschappelijke onderwerpen / interesses te vinden.. Misschien kun je aan de hand daarvan eens samen iets gaan doen.
En met al je collega's een keertje borrelen, zoals anderen al vermelden hierboven is natuurlijk een prima manier.. In zo'n andere omgeving zul jij je misschien ook ter op je gemak voelen!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 00:23
SacredRose
SacredRose is offline
erg makkelijk is in mijn geval zacht uitgedrukt. dit is de eerste keer dat ik zoiets voor iemand voel.

en ik praat ook best veel met haar over dat soort dingen. maar als het erop aankomt om te vragen of ze eens iets wil gaan drinken ofzo dan lukt me dat gewoon niet.
Oud 29-07-2009, 00:36
P-tje
P-tje is offline
en als je het gesprek stuurt naar waar zij normaal wat gaat drinken of op stap gaat en jij en als je dan iets zegt van: ja, dat vind ik ook een leuke tent, zullen we daar straks samen eens een drankje doen?

In dit geval is het misschien de spreekwoordelijke ballen hebben om het te vragen.. En hou je dan ook voor dat het niet erg is om te vragen of ze meegaat een drankje doen ergens.. Dat hoeft verder niks te betekenen voor haar en is vrij onschuldig en dus ook een onschuldige vraag!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 00:45
SacredRose
SacredRose is offline
dat is wel een goed idee.

en ik weet ook heel erg goed dat het een onschuldige vraag is. maar het voelt zo eng m het te vragen met dit gevoel.
voor ik dit voor haar voelde vond ik het niet zo moeilijk om te vragen of ze zin had om ff een ijsje te gaan eten ofzo. maar nu ben ik gewoon bang dat het allemaal fout gaat.
Oud 29-07-2009, 01:04
P-tje
P-tje is offline
Ja, kan ik begrijpen! Het is natuurlijk ook wel eng voor je op dit moment! Houd jezelf voor dat je over een tijdje hierop terugkijkt en je afvraagt waarom je je zo'n zorgen maakte, misschien lach je er over een jaar wel om..
Je wordt er uiteindelijk alleen maar sterker en wijzer van als je dit soort dingen gewoon doet!

En Probeer positief te denken!!
Als je van te voren al denkt dat het niet goed gaat, maak je het jezelf (onnodig) extra moeilijk!
Probeer je gedachten te sturen en concentreer je erop dat je eraan denkt dat het goed zal gaan! Het is misschien lastig en klinkt misschien zweverig, maar het werkt bij mij in ieder geval wel goed!
Positive thinking, positive life!

Zet m op en ik lees vast nog wel hoe het afloopt!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 08:40
Verwijderd
Ik denk toch echt dat je eerst uit moet vinden of zij ook op vrouwen valt, want als dat niet zo is dan weet je natuurlijk het antwoord al.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 20:46
P-tje
P-tje is offline
@ Siorin:
Ja, absoluut... maar denk je niet dat je er waarschijnlijk makkelijker over praat tijdens een gesprek in de kroeg dan op de werkvloer?

@ Sacredrose:
Ben je zelf eigenlijk open lesbisch? Weet die meid dat je op meiden valt?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 20:51
SacredRose
SacredRose is offline
nee. dit is de eerste keer dat ik dit soort gevoelens heb. en heb het ook nooit echt gehad bij jongens.
Oud 30-07-2009, 00:01
Verwijderd
Citaat:
@ Siorin:
Ja, absoluut... maar denk je niet dat je er waarschijnlijk makkelijker over praat tijdens een gesprek in de kroeg dan op de werkvloer?

@ Sacredrose:
Ben je zelf eigenlijk open lesbisch? Weet die meid dat je op meiden valt?
Ja, natuurlijk praat je makkelijker in een kroeg. Ik bedoel alleen maar dat ze zou moeten wachten met de (al dan niet subtiele) hints, totdat ze op z'n minst weet of dat meisje wel op vrouwen valt. Want het is natuurlijk sowieso al moeilijk om jezelf zo vrij te geven, maar al helemaal als je per definitie geen kans maakt. Dan wil je jezelf dat niet aandoen, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2009, 21:55
SacredRose
SacredRose is offline
je het lijkt me inderdaad makkelijker om zoiets te vragen in een kroeg of iets anders dan op het werk.
ik denk dat ik morgen maar eens ga proberen te vragen of ze iets wil gaan drinken ofzo na het werk.
en dan komt het berder vast wel goed.
Oud 07-08-2009, 10:53
Vivian.
Vivian. is offline
Hou ons op de hoogte! Ik ben benieuwd naar de afloop
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 11:43
Maus0611
Maus0611 is offline
Juist naar vrouwelijke collega's is het makkelijk, je kan immers doen alsof je gewoon een goeie vriendin wil worden en over een tijdje wel langzaam verder gaan..
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 14:09
SacredRose
SacredRose is offline
Citaat:
Hou ons op de hoogte! Ik ben benieuwd naar de afloop
zal ik zeker doen. ze is alleen nu op vakantie dus het kan nog wel even duren voor er iets gebeurt.

Citaat:
Maus0611 schreef:
Juist naar vrouwelijke collega's is het makkelijk, je kan immers doen alsof je gewoon een goeie vriendin wil worden en over een tijdje wel langzaam verder gaan..
en daar heb jij ook gelijk in maar dat niemand niet het probleem weg dat ik het niet durf te vragen.
Oud 07-08-2009, 14:20
Maus0611
Maus0611 is offline
gewoon vragen of ze een keertje mee gaat wat drinken, of naar de film, of een filmpje bij jou thuis bijvoorbeeld, dat is niet vreemd, er zijn zoveel vrouwelijke collega's die dikke vriendinnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 15:41
Vivian.
Vivian. is offline
Uit welke stad kom je eigenlijk? Ja, nu word ik nieuwsgierig.

En bij vrouwen kan je heel subtiel en onopvallend flirten! Ik gok zo dat homo's het veel moeilijker hebben.

Maar al mijn collega's weten sowieso al dat ik zo gay ben als het maar kan.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 17:58
Maus0611
Maus0611 is offline
Ikke?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 12:00
Vivian.
Vivian. is offline
Nee sacredrose, maar jij mag ook best antwoorden hoor

En: *kick*. Zijn er nog updates/spannende veranderingen?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 12:25
Verwijderd
Inderdaad, ik ben ook wel benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 22:33
SacredRose
SacredRose is offline
Citaat:
Uit welke stad kom je eigenlijk? Ja, nu word ik nieuwsgierig.

En bij vrouwen kan je heel subtiel en onopvallend flirten! Ik gok zo dat homo's het veel moeilijker hebben.
waar ik woon kan in je ergens in mijn profiel zien.
en er is niet echt iets meer gebeurt want ze is tot halverwege volgende week weg.
en ik ben het er wel mee eens dat het bij vrouwen makkelijker gaat.
Oud 30-08-2009, 16:27
Vivian.
Vivian. is offline
Nog enige vorm van vooruitgang?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten