Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2009, 09:44
Verwijderd
Ik slik best veel medicijnen, maar de laatste tijd heb ik moeite ze weg te krijgen. zodra ze achter op mijn tong liggen begin ik te kokhalzen en normaal gesproken lukt het me nog wel om ze snel weg te krijgen door weer een flinke slok water te nemen, maar vandaag lukte het niet en moest ik echt overgeven. Ik vind dit heel vervelend want nou ben ik bang dat ik het straks weer niet naar binnen kan krijgen en die angst verergert het alleen maar. Zijn er mensen die tips hebben?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 09:51
ganralph
ganralph is offline
als je de pillen tijdens het eten mag nemen, kun je ze gewoon met je eten innemen, of bijvoorbeeld met vla. Sommige pillen moet je echter ruim vóór het eten innemen, en dan heb je hier weinig aan (kijk dus goed in de bijsluiter).

verder niet gek doen met je hoofd (overdreven naar voren of naar achteren) want dan ga je jezelf alleen maar forceren
Oud 14-08-2009, 09:59
Balance
Balance is offline
Je hoeft de pillen toch niet persé achterop je tong te leggen? Leg hem voorop je tong en neem een grote teug water die je gelijk doorslikt. Dan gaat de pil ook wel mee.
Oud 14-08-2009, 12:19
Verwijderd
Je kunt ook zeg maar, een slok water in je mond nemen (zonder het door te slikken) en dan je hoofd naar achteren doen. Als je niet teveel water hebt genomen dan kun je je mond gewoon open doen zonder dat het eruit loopt. Dan heb je een soort zwembad in je mond. Daar gooi je dan een pilletje in, die je vervolgens heel makkelijk met het water kunt doorslikken. Wel een beetje snel zijn, anders zinkt 'ie.

Ik doe dat altijd met paracetamol, want dat smaakt heel vies en op deze manier raakt hij je tong meestal niet aan.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2009, 22:34
Verwijderd
tnx voor de tips. Ik gooi ze nu inderdaad niet meer achterop mijn tong. Tot nu toe gaat het goed. de tip van paranoide heb ik ook geprobeerd en dat werkt inderdaad ook goed. Als ik nog eens paracetamol moet nemen los ik hem lekker op, is even goor, maar met die dingen heb ik dus echt de grootste moeite. Verder kan ik niet al mijn pillen met eten innemen. (minimaal half uur voor ontbijt)
Met citaat reageren
Oud 16-08-2009, 19:57
Balance
Balance is offline
Paracetamol kun je inderdaad het beste oplossen. Sommige mensen gooien hem in een heel glas water, aangezien je paracetamol met voldoende water in moet nemen. Maar dan heb je dus ook een heel glas met vieze smaak. Ik laat de paracetamol altijd in een heel klein beetje water oplossen. Dan is het maar één vieze slok. En daarna gewoon 1 of 2 gewone glazen erachteraan.
Oud 17-08-2009, 08:04
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Je kunt ook zeg maar, een slok water in je mond nemen (zonder het door te slikken) en dan je hoofd naar achteren doen. Als je niet teveel water hebt genomen dan kun je je mond gewoon open doen zonder dat het eruit loopt. Dan heb je een soort zwembad in je mond. Daar gooi je dan een pilletje in, die je vervolgens heel makkelijk met het water kunt doorslikken. Wel een beetje snel zijn, anders zinkt 'ie.
ook wat lastiger met filmomhulde capsules, want die blijven juist drijven

Regels voor berichten