Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2003, 23:22
marlies
marlies is offline
Dit is iets wat ik mijn hele leven al heb, vroeger kreeg ik altijd drankjes ipv pillen. Een keer moest ik wel pillen slikken maar dat lukte echt niet en toen had ik ze bij de planten gedaan. Mijn keel+oorontsteking is toen gelukkig vanzelf wegegaan.

Maar goed ik ben nu dus aan de pil en JA ik weet het, dat zijn pilletjes 30mg, maar het lukt me alleen maar met vla/yoghurt.

Soms lukt het wel met water, maar vaak niet of echt na lang proberen. Ik ben nu zelfs banger omdat ik me 2 dagen geleden verslikte en ik toen lang last heb gehad van dat pilletje dat niet goed zat.. Ik moest steeds maar hoesten.

Maar goed nu ben ik nog zenuwachtiger, weet heeft er een oplossing voor mij. Ik weet dat ik een aanstelster ben, maar ja wat doe je eraan?
Oud 24-01-2003, 01:48
akhen
akhen is offline
ik weet niet of je die dingen mag kauwen , maar anders kan je het proberen erop te kauwen en dan inslikken met water, of oplossen

Anders stop je gewoon in je eten, tussen een boterham ofzo, weet ik het
Oud 24-01-2003, 06:21
Martin
Martin is offline
Ik weet niet wat voor pillen het zijn, maar als ze in een capsule zitten kan je die losmaken en in een beetje vla doen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 06:43
Verwijderd
Volgens mij ging het om De pil. Ik geloof niet dat je daar op mag kauwen, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb zelf alles behalve moeite zo'n ding door te slikken, ik zou dus ook niet weten hoe je het op kunt lossen... Misschien denk je dat je het niet kan, alleen maar omdat je je er eventueel in zou kunnen verslikken? Misschien pilletje in je mond leggen en dan gewoon twee glazen water er achter aan naar binnen gieten? Dan moet ie wel doorspoelen. En anders doe je het toch met vla? Voor als je thuis bent een prima oplossing, lijkt me, alleen wat lastiger als je ergens anders bent misschien.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 09:56
Dashja
Dashja is offline
Ik ben een geoefende slikker (16 pillen pd)
Beetje water in je mond nemen, pilletje erbij proppen
en dan veel drinken! Weg is ie...

Het is belangrijk om er niet teveel over na te denken, als je die
pil neemt. Want dan gaat het juist fout.
Misschien kan je ondertussen tv kijken ofzo

Je schreef dat het met vla/yoghurt wel gaat..kan je dat dan
niet blijven doen?...

Succes!
Oud 24-01-2003, 12:23
Verwijderd
tsja ik kon nooit pillen wegkrijgen.. todat ik aan de pil was.. toen ging het ineens vet makkelijk omdat ze zo klein waren.. en nu kan ik ineens alles slikken.. beetje wazig maarja.. van die capsules dinge die doe ik in me mond.. ff onder de kraan hange, slok water en weg is ie..

'k snap ook nie hoe 'k het doe.. eerst kreeg ik ech nooit wat binne.. heb eens een liter water gebruikt om alleen maar een asperine in te neme
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 12:34
Verwijderd
Je kan de pil volgens mij ook in je mond op laten lossen, tenminste dat deed mijn zus altijd (kreeg hem ook niet weg)..

Maar goed, ik slik ook vrij veel per dag. 's Ochtends 4 dingen, 's middags 3 en 's avonds weer 4. Een paar kleintjes (iets groter dan de pil) en een paar grote. Maar ik krijg ze fantastisch weg, zelf als het echt niet anders kan zónder water. Maar goed, je moet het oefenen. Pak twee glazen water en slik twee slokken door, neem vervolgens nog een slok water in je mond en duw het pilletje erbij. Slik, gaat hij niet weg? Gewoon doordrinken.. Raak niet in paniek, want er kan niet gebeuren.
Als het je niet lukt, kan je eigenlijk alle pillen (groot of klein) innemen met vla, dat glijdt wat beter. Gewoon goed oefenen en het niet opgeven, 't is echt goed mogelijk

Succes iig!!!!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 12:50
Rah Digga
Rah Digga is offline
Ik weet niet hoe je m probeert door te slikken, maar veel mensen
hebben de neiging om hun hoofd achterover te gooien.
Dit werkt echter averechts, omdat de boel daar juist door vernauwd.
Dus probeer je pil door te slikken door m in je mond te doen,
neem een slok water, buig iets naar voren met je hoofd en slik
dan door.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Rah Digga schreef:
dan door.
oh ja, dat helpt echt erg goed doe ik vanzelf altijd al
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 13:08
Souris
Souris is offline
capsules NOOIT openmaken,dan is de werking minder
de pil kan je inderdaad met yoghurt of water nemen
Oud 24-01-2003, 16:38
Dashja
Dashja is offline
Citaat:
Bijnaampje schreef:

16 pillen?? wat moet jij met 16 pillen zeg??
Gewoon een zwaar geval!
4 oxazepam, 2 valium, 1 singulair, 2 zyrtec, de pil, 3 pillen voor
goede stoelgang , 1 rivotril, pijnstillers. (dus vaak nog meer
dan 16 op een dag! ) erg eigenlijk....
Oh, en ik heb ook nog pillen tegen migraine ...
En het wordt steeds erger...pff... *Dashja schrikt zelf ook wel*

Oud 24-01-2003, 17:18
Andora
Andora is offline
ik kan zelf ook niet zo makkelijk pillen slikken *asprine moet perse met vruchtendrank ofzow*
Maar bij de pil neem ik gewoon een groot glas water en dan pil in mun mond en dan snel water er achterna drinken. Maar met yoghurt ofzo, dat kan je toch gewoon blijven doen?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 17:37
Verwijderd
Hmm waarschijnlijk moet je neit teveel denken ik kan het niet, dan kan je het juist niet. Maar de pil, das wel heel klein Maar goed... dat maakt het niet minder erg op dat jij ze niet doorgeslikt krijgt. Ik denk idd dat je rustig moet doen. Of gewoon met vla innemen, maar das niet zo hadnig als je ergens ander bent/ slaapt, want dan zou je dan ineens geen pil meer kunnen slikken en das niet echt handig (zeker niet als je aan de pil bent omdat je een vriend hebt, ik weet niet of dat zo is hoor...). Ik denk dat je het beste kunt proberen de pil heel ver achter op je tong te leggen en dan idd 2 glazen water heel snel drinken, dan moet die wel mee glijden. En vooral niet te veel denken o nee ik moet een pilletje doorslikken! Echt de pil moet je wel lukken, dat is zelf door te slikken zonder water! Sterkte ermee!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 17:49
heavinly
heavinly is offline
Ik herken het precies!

Ik heb het ook, zwaar vervelend.. pillen krijg ik echt níet door mn keel, zelfs niet met vla oid :/ ook steeds bang om ziek te worden omdat ik dan pillen zou moeten slikken en daar word ik heeel erg zenuwachtig van! Maar goed, ik ben nu aan de pil en gek genoeg lukt dat wel weer.. die leg ik achterop mn tong, (hoofd naar achter houden), slok water en dan gaat 't wel. Iedereen lacht me uit als ik een paracetamol neem, dan gaat ie echt in 8 stukken voor ik 'm ga slikken.

Ik kan je dus niet echt helpen, maar heb wel precies hetzelfde..
Succes ermee
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 18:13
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
vroeger had ik echt percies het zelfde.

oefen eens een paar keer met wat stukjes brood ofzo, of harde snoepjes

(of gewoon met MELK drinken )

Laatst gewijzigd op 24-01-2003 om 19:13.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 18:16
Verwijderd
Vroeger had ik dat ook, totdat ik merkte dat ik van die kleine haribobeertjes wel in een keer door kon slikken... nu heb ik er dus geen moeite mee. Misschien dus met haribobeertjes oefenen? Die zijn ook groter dan de pil, dus als je dat kan is dit een makkie
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 19:43
JOELLOVERNR1-XX
JOELLOVERNR1-XX is offline
had ik vroeger ook last van maar nadat ik het ovor het eerst met mijn vriendje deed niet meerrrrrr!!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 20:59
Balance
Balance is offline
net als anderen hier had ik het ook. Echt mini dingetjes van 1 milimeter lukte me nog niet eens. Totdat ik opeens wel moest vanwege ziektes en toch net lang ben gaan oefenen tot het lukte.

ik kwam er achter dat ik het pilletje altijd controleerde met m'n tong. Dus daarmee hield ik het tegen zeg maar. Wat ik dus altijd doe is de pil op m'n tong leggen en vervolgens heel veel water d'r achter aan (net zo veel als nodig is). En zorg dat je tong al die tijd gewoon normaal blijft liggen. Als je zelf ook merkt dat je hem tegen houdt, corrigeer je zelf dan, ook al wil je hem eigenlijk niet inslikken.
Nou kan ik echt mega pillen () in één keer slikken, dus blijf het proberen
Oud 24-01-2003, 22:25
marlies
marlies is offline
Dank jullie wel voor jullie reacties!

Ik heb dit topic geplaatst omdat ik volgende week met school een weekend weg ga en ik dan dus geen vla of iets in de buurt heb.
Als ik heel veel drink enzo dat lukt het uiteindelijk wel, maar ik vind het wel vervelend dat het me zo moeilijk lukt.

Het verschilt ook per keer, de ene keer lukt het met drinken echt niet en dan grijp ik toch weer naar de vla en de andere keer kost het ook wel moeite maar lukt het wel.
Oud 27-01-2003, 19:52
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Ai, dit heb ik dus ook ... het is me al een paar keer gelukt om over te geven vanwege een poging tot een pil te slikken, niet echt lekker is dat. Wat ik doe is altijd eerst een slok water/vloeistof in mijn mond nemen, daarna pil en slikken op zo'n manier dat de pil "omhuld" is met dat vloeistof, zodat ik niet merk dat er ook een pil bij zit. Soms, als ik veel geluk heb, werkt het zelfs
Oud 27-01-2003, 20:59
the tourist
the tourist is offline
Misschien is het handig om met bv van die snoeppilletjes, vitaminepillen, biergistpillen, enz te oefenen.
Ik had er eerst ook veel moeite mee, maar toen ging ik biergistpillen slikken (bij elke maaltijd 3 geloof ik) en raakte ik er aan gewend. Nu heb ik er helemaal geen moeite meer mee.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 21:06
Menahem
Menahem is offline
Ik heb daar echt nooit last van gehad.
Gewoon pilletje op de tong,even concentratie, *slik* en weg.
Maar anders kun je (desnoods) een flesje water o.i.d. meenemen.
Oud 27-01-2003, 21:16
ekki
ekki is offline
wat bij m'n kat hielp: pilletje tussen twee lepels en dan platdrukken. dan met yoghurt opeten. hierbij uitkijken of er niet per ongeluk stukjes ergens anders heen 'vliegen'.

maar ik weet niet zeker of dit met de pil kan.
Oud 29-01-2003, 11:41
Roos
Roos is offline
Ik kon het vroeger nooit.

Wat bleek nou: ik klemde het pilletje tussen tong en verhemelte. Tja dan lukt het inderdaad niet nee Je moet dus zorgen dat de pil "los" op je tong ligt, zodat hij mee kan spoelen met het water. Houd je tong dus laag en niet tegen je gehemelte geklemd.

Toen ik dat door had, ging het heel makkelijk.
Oud 29-01-2003, 12:59
Martin
Martin is offline
Citaat:
JOELLOVERNR1-XX schreef:
had ik vroeger ook last van maar nadat ik het ovor het eerst met mijn vriendje deed niet meerrrrrr!!
Dit slaat als een tang op een varken (of iets dergelijks)
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 17:30
Evito
Evito is offline
Citaat:
Martin schreef:
Dit slaat als een tang op een varken (of iets dergelijks)
Haha,
het slaat idd als een tang op een varken als jij denkt dat sex niets met slikken te maken heeft
argh haha
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 18:10
zeep007
zeep007 is offline
ik heb ook altijd moeite met pillen slikken, maar de pil wil net....
MET EEN GROTE SLOK WATER.

dan merk ik er niets van...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 14:44
**Bambi**
**Bambi** is offline
Citaat:
Rah Digga schreef:
dan door.
Hmmm dan zal ik wel raar zijn haha, maar achterover hangen is bij mij de enige manier waarop ik ém makkelijk door kan slikken...anders blijft íe altijd ergens in m'n keel steken (of he ik het gevoel dat dat gebeurt)... Maar dat kan ook komen omdat ik net met de pil begonnen ben en verkouden ben, en alles dus een beetje dicht zit haha. Kus
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 17:46
sparkling star
sparkling star is offline
vroeger had ik ook veel last met pilletjes te slikken, maar nu niet meer
ik neem namelijk eerst water in mijn mond, en dan pas doe ik het pilletje erbij
Misschien lukt het zo beter bij jou?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten