Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2009, 09:12
Verwijderd
Onder Windows 7 heb ik last van 'vierkante pixels' in volledig scherm (als de video-uitvoer op Standaard staat ingesteld), met VLC.

De Windows Media Player en Media Player Classic hebben dit bijv. niet. Daar is het beeld in volledig scherm gewoon vloeiend.

Als ik de video-uitvoer van VLC op OpenGL instel, dan is het wel vloeiend.

Er werd ook ergens de suggestie gegeven om de Vista drivers te installeren van de grafische kaart in plaats van de speciaal op Windows 7 toegespitste drivers. Zou dit een goed plan zijn? Hebben mensen dit gedaan, en met wat voor resultaat, ook in verband met games enzo?

Wij hebben een ATI Radeon 3870 X2.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2009, 10:11
WolterB
WolterB is offline
De drivers van de fabrikant installeren is iets wat sowieso vaak verbeteringen geeft op grafisch vlak, vooral qua prestaties. Zonder die drivers mis je warschijnlijk wel wat opties en kan je je kaart niet volledig benutten.

Ik heb zelf een Radeon HD3450 in een Win7 machine draaien en dat werkt allemaal probleemloos. Denk eerder dat het aan VLC ligt dan aan de drivers van je videokaart eigenlijk.

Maar het proberen kan in ieder geval geen kwaad
Oud 21-08-2009, 18:56
Verwijderd
Ik heb wel de drivers van mijn fabrikant geïnstalleerd. Eerst dacht ik dat die al geïnstalleerd waren, maar dat bleken drivers van Microsoft te zijn...

Ja, kan het wel eens proberen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten