Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Tussen Vught en Den Bosch zijn er drie beschikbare sporen, de vierde zal daar over niet al te lange tijd beschikbaar komen. Tussen Den Bosch en Houten zal het voorlopig nog even buffelen zijn, maar omdat er relatief weinig stopstations zijn en er bij Geldermalsen heel veel 'inhaalsporen' zijn moet dat niet een heel groot probleem zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De belangrijkste die op dit moment voor veel vertraging zorgt is de situatie bij Delft, en dat wordt 'as we speak' aangepakt door een viersporige tunnel te graven. Dan zijn er van Leiden tot en met Dordrecht vier sporen in beide richtingen beschikbaar. Oh wacht, dat klopt niet helemaal, tussen Barendrecht en Zwijndrecht is het nog 2 sporig(HSL niet meegerekend uiteraard) maar daar zal binnen 10 jaar ook wel iets aan gebeuren. De één na belangrijkste wordt ook aangepakt; Spoorverdubbeling van Utrecht naar Gouda. Hier zijn ze al heel ver mee. Tussen Woerden en Gouda is het zo goed als viersporig en tussen Utrecht en Woerden zijn ze al best ver! Een tweede knelpunt is SAAL: Schiphol Amsterdam Almere Lelystad. Dit project loopt nu al vertraging op terwijl er nog niets gebeurd is eigenlijk. De bedoeling is om vanaf Amsterdam Zuid tot de aansluiting van de Westtak van de ringspoorlijn snel een spoorverdubbeling door te voeren. De rest van het project, van twee naar vier sporen tussen Amsterdam Zuid en de aantakking van de Noordtak net na station Diemen Zuid hangt een beetje op de ontwikkelingsplannen van de Zuidas. Van Weesp naar Lelystad moeten er ook 4 sporen komen, mede vanwege de opening van de Hanzelijn in 2013. Hier is rekening mee gehouden bij de aanleg van de Flevolijn maar er is de afgelopen tijd veel vertraging. Daarna moeten Amersfoort-Weesp en Amersfoort-Utrecht nog aangepakt worden. Op Arnhem-Nijmegen zullen op termijn ook 12 treinen per uur per richting gaan rijden, maar dit is niet zo'n probleem omdat de goederentreinen hier allemaal via de Betuweroute zullen gaan rijden. |
![]() |
||
Citaat:
Kijk hoeveel problemen de Noord-zuidlijn in Amsterdam ondervonden heeft. Da's dan metro en geen trein, maar goed, zelfde principe van groot ruimtelijk ingrijpen in een urbane omgeving.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() heerhugowaard - den helder is allemaal enkelspoors en bergen op zoom - vlissingen volgens mij ook. daar noem ik dan wel even wat gehuchten, maar daar gaat het systeem voorlopig nog niet werken. de hele randstad en utrecht, nijmegen, eindhoven e.d. zijn zeer goed voorzien en daar zou het per direct wel mogelijk moeten zijn. maarja logistiek he, en geld. als het even meezit kan ik gaan engineeren op spoortunnel delft ![]() |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Sommigen willen lightrail of spoor tussen Almere en Huizen langs de A27, maar da's nog in het stadium luchtfietserij voor zover ik weet. Dat terwijl je het voor het gebied als geheel toch hebt over ruim 200.000 mensen die allemaal de Randstad in moeten. Met name de A1 bij Muiden is een berucht fileknooppunt, en Naarden-Vesting is ook een bescheiden nachtmerrie qua bereikaarheid (men heeft nooit een weg er omheen aangelegd omdat de paar armzalige weilandjes naast de snelweg behouden moesten blijven, en officieel is de vesting een doorgaande route, die dus niet afgesloten kan worden).
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het Gooi wordt enorm goed bediend door spoor en aangevuld door busvervoer. Ieder kwartier een intercity naar Amsterdam en Amersfoort vanuit H'sum bijvoorbeeld. In de spits nog meer. Dat is uiteraard nog zonder alle stoptreinen en sprinters die er rijden. Verder is er natuurlijk nog de stopper van Baarn naar Utrecht. |
![]() |
||
Citaat:
Wat betreft toekomstmuziek zou ik zeggen over de as Naarden-Huizen-Bunschoten een oost-west verbinding. Dat zou dat hele oostelijke gebied rond Nijkerk enzovoorts ontsluiten t.o.v. Amsterdam. Voeg dat plan van lightrail richting Almere toe en dan krijg je echt een goed netwerk. Er ligt aan de oostzijde van het huidige snelwegviaduct een ongebruikte parallelweg die men (technische aspecten even terzijde) zou kunnen gebruiken.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Heb je hier trouwens voorbeelden van? Zelfs vanaf Huizen ben je met 50 minuten in Utrecht, vanuit Bunschoten met 1:10 minuten in A'dam Centraal. Niet echt verschrikkelijke reistijden zou ik zeggen. Citaat:
Ik zie niet zoveel in een lightrailverbinding richting Almere. Want wil je nou Almere ontsluiten voor zuid-oost Utrecht (wat al zo is via de boog bij Weesp) of wil je Amsterdam en Utrecht bereikbaarder maken? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
situaties a lá vijzelgracht behoren best tot de mogelijkheden ![]() alleen een beetje jammer dat ik zelf in het reële risicogebied woon ![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
Het scheelt een hoop bouwen in moeras ten westen van Naarden en Oosten van Huizen, dus wat dat betreft... Eemnes groeit al fors als je kijkt wat ze daar neergezet hebben. Toch is dat niet voldoende ontsloten wat OV betreft. Het is allemaal auto, en ook dat is veel te weinig. Met als resultaat files van Amersfoort tot Hilversum en van Utrecht tot Almere. Zelfs de binnenwegen rond Baarn e.d. staat gewoon standaard vast. Dat kan zo echt niet langer. Citaat:
Met geluk was je in iets meer dan een uur klaar, maar vijf kwartier was gebruikelijk. Op slechte dagen anderhalf uur en een record van drie uur. In Hilversum sluiten de verbindingen bus-trein verschrikkelijk slecht aan. Kost je vaak tien minuten a een kwartier. Citaat:
Men zou moeten overwegen wat er gedaan kan worden om een dicht netwerk te maken in een soort driehoek Amsterdam, Almere, Amersfoort, en dat in relatie tot Utrecht. Utrecht kent (te)veel beschermd landschap en kan weinig meer groeien. De focus zal moeten liggen rond Almere, en het Gooi en rond Amersfoort zijn makkelijk te bebouwen gebieden dichtbij de Randstad. Citaat:
Als je bijvoorbeeld kijkt naar de busroute over de A27, dan is dat tijdens file gewoon kut. Ze hebben een losliggende baan, maar die hangt van kunstgrepen aan elkaar. Kruisingen met opritten e.d., het is altijd duwen en trekken. Zo'n lightrail verbinding mag misschien overkill zijn, maar wel een oplossing die ook voor op de groei nog een echte oplossing kan bieden.
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Om nog maar te zwijgen van de inspraakprocedures. Trams zijn één ding, maar een lightrailverbinding (en die is wel nodig, vanwege de afstand is een tram niet de goede oplossing) heeft veel meer implicaties. Zo moet het spoor vrij liggen, moet er veel meel voor onteigend gaan worden, et cetera. Het is een nobel streven en ik zou er niet tegen zijn, maar ik denk dat je het op je buik kan schrijven. Wat ik me wél kan voorstellen is een nieuw stoptreintracé. Er wordt nu gesproken over het aanleggen van een spoorlijn van Breda naar Utrecht langs de A27, deze zou best doorgetrokken kunnen worden langs de rest van de snelweg? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|