![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Niet een hele betrouwbare bron, maar het staat ook in de VK. Stelling: Dit Kabinet gaat door waar Jo Ritzen opgehouden is. Ik houd Jo Ritzen persoonlijk verantwoordelijk voor het falende Nederlandse onderwijssysteem. Uiteraard snap ik best dat er op alle fronten een beetje ingeleverd moet worden, maar dit is het zoveelste voorbeeld van een maatregel die geen zoden aan de dijk zet (want werkelijk, wat is nou 6 á 7 miljoen ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En verder, nu ja, weer een nieuwe stap in het plan van dit kabinet de universiteit als instituut te doen verdwijnen. Als het zo doorgaat is er over twintig jaar geen wetenschappelijk onderwijs meer, wat natuurlijk leidt tot meer CDA-stemmen.
||
Citaat:
Tal van beroepen waar meerdere invalshoeken min of meer nodig zijn. En dat roet je op die manier uit.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die financiële barrières zijn ook niet discreet. Het is niet zo dat bij bedrag X er opeens massa's studenten niet meer gaan studeren, maar eerder is het zo dat per euro minder er X aantal minder studenten zich aanmelden (met je wiskundige achtergrond moet je dit kunnen begrijpen). |
![]() |
|
![]() |
jajaja, ik volg je ook wel met mijn wiskundige achtergrond
![]() als die donders nou een dagje extra gaan vakkenvullen i.p.v. protesteren, dan hebben ze het geld al weer bijverdiend ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
lijkt mij... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Basisbeurs: Uitwonend € 240,02 Thuiswonend€ 73,56 De rest mag je lenen, en dat kan nu nog steeds ![]() Vooral die 73 euro is grappig, 12 * 73 =/= jaar collegegeld. Om maar niet te praten over boeken. Uitwonend kom je dus al 80 euro te kort als je jouw redelijk lage huurprijs telt.
|
idd 195 is een flinke onderschatting van de gemiddelde huurprijs. richting de 100 euro welteverstaan. (http://www.woonhelpdesk.nl/index.php...dkoper%20wonen - uit 2007 weliswaar)
||
Citaat:
Mijn huur is overigens inderdaad erg laag, ik heb daarin geluk gehad. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
oke, tegenwoordig kost mijn eten inderdaad veel meer, (om over de whiskey nog maar niet te spreken) maar ik loop gewoon vast op de zaken vooruit en leen bij, dat mag van de economie begreep ik. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ja wat wil je nou. de student wordt tegenwoordig echt als sloeber afgeschilderd, terwijl ze dat eigenlijk helemaal niet hoeven te zijn. de toelage van de overheid wordt maar als vanzelfsprekend gezien. dat tuig moet eens gewoon werken naast de studie. en ja, ik snap echt wel dat er ook lui zijn die het minder royaal hebben dan ik (ik heb het ook nooit royaal gehad ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Hier in Enschede is het echter wel mogelijk. Oke, je leeft dicht bij armoede en moet elke euro gaan omdraaien, maar het kán wel. @rationeel: studenten moeten studeren, niet werken. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Sinds wanneer kost de gemiddelde kamerhuur trouwens € 195? De gemiddelde studentenkamer in Amsterdam kost € 425 p/m*, in Utrecht* € 349 p/m en voor heel Nederland € 328 p/m. Dat betekend voor de meeste studenten dat ze van de basisbeurs een tientje of twee overhouden om van te leven, of nog niet eens hun kamerhuur kunnen betalen. Nou, en voor kinderen van ondernemers, die waar ze recht op hadden in januari meestal pas in september of oktober krijgen, betekend dat dus dat je zuinig levende duizenden euro's uit een bijbaan moet halen om het hoofd boven water te kunnen houden. Bij sommige studies als geneeskunde kan dat bijna niet, dus er zijn zoals vroeger waarschijnlijk weer situaties waar kinderen vanwege geldgebrek niet kunnen studeren. Lekkere vooroordelen in de claim dat '90% van de studenten lui is' trouwens. Velen trekken het domweg niet om 50-60 uur per week te besteden aan studie+bijbaantje, en dan nog meer tijd om een leven te kunnen hebben. De luie figuren vind je hoogstens onder de studenten met een WaJong uitkering die veelal kerngezond zijn of het aan zichzelf te danken hebben (drugsgebruik, bijv.), maar toch € 600-800 per maand er gratis bij krijgen. Of wellicht kinderen van minima die standaard de hoogst mogelijke aanvullende beurs krijgen. Die zitten financieel het ruimst van alle studenten.
Laatst gewijzigd op 15-09-2009 om 10:13. |
![]() |
|
Ik denk dat je ook niet moet onderschatten wat de waarde van het nite hebben van een bijbaan kan hebben. Ik heb in de loop der jaren veel geleerd en ik ben een van de betere afstuderende studenten in mijn vakgebied. Dat dank ik in een groot deel aan mijn vrijheid om na mijn studie ook veel tijd te besteden aan biologie. Dat komt bijvoorbeeld, omdat ik er een hobbie van maak biologische onderwerpen die hier ter spraken komen na te zoeken, veel tijd in de natuur door te brengen en anderszins bezig te zijn.
Ik denk dus dat ongestoord kunnen studeren een enorme meerwaarde kan hebben. En ik denk ook zeker niet dat die tijd door studenten wordt ingevuld met 'lamballen'. Veel studenten besteden bijvoorbeeld ook tijd aan netwerken, het ontwikkelingen van secundaire, niet-verdienende vaardigheden en goed uitrusten zodat ze hun studeertijd efficiënt kunnen gebruiken. Als je nog uren moet werken ernaast, heb je vaak minder de tijd om goede verwerking van de stof te doen. Laat staan dat je per dag 2 tot 3 uur reistijd hebt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus geen onzin blijven verkondigen. ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|