Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2009, 07:30
Mystico
Mystico is offline
Ik vind het zo gek dat je maar 1 vriend of vriendin mag hebben. Ik was laatst op een site waar ze het ook hadden over polyamorie en toen ben ik me er eens in gaan verdiepen.

Er zijn dus veel meisjes die relaties hebben met meerdere jongens! Daar keek ik van op omdat ik dat ook zo voel. Ik geloof dat je van meer jongens kan houden!

Waarom dat stomme huwelijk toch? Moet ik dan later echt trouwen met maar 1 man?

Ik hou gewoon van jongens. Ben ik dan meteen een slet?

Kom op zeg! Je eet toch ook niet altijd maar 1 gerecht ofzo???

Laatst gewijzigd op 04-09-2009 om 08:01. Reden: reclame
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2009, 08:09
Alyssia
Alyssia is offline
Dat is nou eenmaal zo in onze samenleving gegroeid. Denk je dat die jongens het op prijs stellen als hun vriendin nog zes andere vriendjes blijkt te hebben? Denk het niet.

En dat je jongens leuk vindt, maakt je heus niet meteen een slet hoor.
Maar wacht maar tot je een keer echt helemaal hoteldebotel verliefd op een jongen wordt. Dan wil je alleen nog maar hem en dan kan de rest je gestolen worden. En dan is trouwen met 1 man (tegelijk) ook niet zo erg meer. Het is ook trouwens helemaal niet verplicht om te trouwen verder hoor.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 11:13
Mystico
Mystico is offline
Dat dingen in onze samenleving zo gegroeid zijn maakt ze nog niet meteen ideaal. Oorlog is al sinds de prehistorie zo gegroeid in onze samenleving en is voor veel mensen die het dagelijks meemaken heel normaal. Maar willen we oorlog?

Ook kan je toch verliefd zijn op meerdere jongens? Heb jij dat nog nooit gehad?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 11:35
Verwijderd
Ik persoonlijk ben echt nog nooit op twee mensen tegelijk verliefd geweest. Sowieso word ik al heel moeilijk verliefd en als het dan gebeurt is het ook zo extreem dat er helemaal geen plek is voor een ander. Verder ben ik heel jaloers en territoriaal en ik heb ook graag dat een man dat ook is (ik weet ook niet waarom ). Ik zou dus echt boos worden als een man het niet erg zou vinden om mij te delen. Ik zou hem ook niet willen delen, simple as that.

Nee, echt niets voor mij, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Ik houd gewoon niet van zulke vrijheid in een relatie, maar ik ken ook wel koppels bij wie dat wel werkt. Open relaties enzo, als je goede afspraken maakt en gewoon eerlijk blijft tegen elkaar dan kan het best, maar dan moet je ook wel allebei zeker weten dat je je er fijn bij voelt. Ik zie het namelijk wel heel vaak fout gaan. Dan begint het leuk, maar uiteindelijk voelt één van de twee zich er toch niet meer fijn bij en wil dan meer loyaliteit in een relatie en dan krijg je toch al snel problemen.

Maar zoals ik al zei: to each his own. Als het voor jou werkt, en je kunt een jongen vinden die daar ook geen moeite mee heeft, leef jezelf dan lekker uit.

Edit:
Ik vroeg me trouwens af of jij er zelf ook helemaal geen problemen mee zou hebben als je verliefd bent op een jongen deze ook nog andere vriendinnetjes heeft..? Zou je dan niet jaloers zijn? Of hem voor jezelf willen hebben? Dat lijkt me echt vreselijk.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 11:42
I C U
I C U is offline
Nou, ik kan me voorstellen dat het op een bepaald moment interessant is om ook es met een ander mee naar huis te gaan. Voor mij zou één vaste relatie en afentoe een one nighter (ofzo) dan het idee zijn, maar geen idee of dat zou bevallen.

Liever waag ik me er gewoon niet aan, ik ben nu 1,5 jaar samen met vriendlief en er is geen ruimte voor andere mannen. Ik heb simpelweg die behoefte niet.
Oud 18-08-2009, 14:02
Alyssia
Alyssia is offline
Citaat:
Ook kan je toch verliefd zijn op meerdere jongens? Heb jij dat nog nooit gehad?
Lust is niet hetzelfde als liefde.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 14:17
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Eensch.
Oud 18-08-2009, 14:21
Lente
Lente is offline
Citaat:
Jij vindt toch een andere jongen heel erg leuk, naast je vriend?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 14:24
Alyssia
Alyssia is offline
Ja, maar ik ben niet verliefd op hem. En ik ben al helemaal niet van plan hem er ook nog eens 'bij' te nemen, om het maar zo te zeggen. Nee, ik hou het op één tegelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 14:33
Lente
Lente is offline
okee
ik kan me voorstellen dat je binnen een relatie gevoelens krijgt voor iemand anders, en niet alleen maar lust. niet dat je daar dan wat mee doet ofzo
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 15:13
Verwijderd
Je hoeft toch niet te trouwen, als jij het leuk vindt om met meerdere jongens tegelijk te batsen doe je dat toch lekker. Houd er alleen wel rekening mee dat jongens die dat ook prima vinden en met jou onder die omstandigheden een vaste relatie willen erg dun gezaaid zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 15:23
Qimm
Qimm is offline
Er staat nergens dat je niet meer vriendjes/vriendinnetjes mag hebben, je mag hooguit niet met ze allemaal tegelijk getrouwd zijn (!)

Maar goed, hoewel monogamie aangeleerd gedrag is, is het voor de meeste mensen wel zo geschikt. Ik zou gek worden als mijn vriendje nog een vriendinnetje erbij wou hebben. Alhoewel mij een harem best heel oke lijkt Maar dat wil híj dan weer niet om dezelfde reden

En je kunt best verliefd zijn op 2 of misschien zelfs meer jongens, daar twijfel ik niet aan. De vraag is wat je er mee doet en wat die jongens daar van zouden vinden.
Oud 18-08-2009, 15:52
Verwijderd
Ik ben echt heel blij dat we allebei zo verschrikkelijk jaloers en territoriaal zijn en dat we dat ook helemaal niet erg vinden in elkaar.

Volgens mij zouden de meeste mensen daar knettergek van worden, maar ik wil eigenlijk echt niet zonder. Bij mij geen plek voor 2 liefdes. En ik houd sowieso niet van casual sex, dus het komt mij veel mooier uit.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 11:28
Mystico
Mystico is offline
Bedankt voor jullie leuke berichtjes. Er zijn jammer genoeg niet zo veel scholieren die poly zijn. Het is best wel een taboe. Alleen hier vond ik nog een ander meisje die ook poly was, maar je moet je echt rot zoeken.

Ze zeggen wel eens dat poly zijn pas na je 40e komt. Dat je daarvoor nog te veel bezig bent met huisje, boompje, beestje en kinderen krijgen.

Is dat zo?

Laatst gewijzigd op 04-09-2009 om 08:01. Reden: reclame
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Bedankt voor jullie leuke berichtjes. Er zijn jammer genoeg niet zo veel scholieren die poly zijn. Het is best wel een taboe. Alleen hier vond ik nog een ander meisje die ook poly was, maar je moet je echt rot zoeken.

Ze zeggen wel eens dat poly zijn pas na je 40e komt. Dat je daarvoor nog te veel bezig bent met huisje, boompje, beestje en kinderen krijgen.

Is dat zo?
Nee, maar daarvoor wordt het "slet" of "player" genoemd.

Laatst gewijzigd op 04-09-2009 om 08:02. Reden: reclame in quote
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 12:25
Verwijderd
Citaat:
En dat je jongens leuk vindt, maakt je heus niet meteen een slet hoor.
Maar wacht maar tot je een keer echt helemaal hoteldebotel verliefd op een jongen wordt. Dan wil je alleen nog maar hem en dan kan de rest je gestolen worden. En dan is trouwen met 1 man (tegelijk) ook niet zo erg meer. Het is ook trouwens helemaal niet verplicht om te trouwen verder hoor.
Alleen een beetje jammer dat verliefdheid altijd over gaat en dan kun je nog zo veel van iemand houden, maar de kans bestaat altijd (en is zelfs vrij groot) dat je ooit weer verliefd wordt op iemand anders. Wat ook geen probleem hoeft te zijn, trouwens, want een relatie kan dat best doorstaan. *schouderophaal*
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 15:34
Silo
Silo is offline
Ik heb ook wel eens 2 jongens tegelijkertijd leuk gevonden, maar toen ik met een een relatie kreeg met een van die jongens kon die ander me gestolen worden! Ik denk ook dat als je eenmaal echt verliefd bent op een jongen, je echt niet polygaam wil zijn..
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 16:09
Bender
Bender is offline
Citaat:
Er zijn dus veel meisjes die relaties hebben met meerdere jongens!
Dat is onzin, dit is een hele kleine minderheid.
In veel relaties is men monogaam vanwege jaloezie.

Houden van meerdere mensen kan ook best, vaak ook doordat ze bevredigend zijn op verschillende gebieden.
Oud 20-08-2009, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het zo gek dat je maar 1 vriend of vriendin mag hebben. Ik was laatst op een site waar ze het ook hadden over polyamorie en toen ben ik me er eens in gaan verdiepen.

Er zijn dus veel meisjes die relaties hebben met meerdere jongens! Daar keek ik van op omdat ik dat ook zo voel. Ik geloof dat je van meer jongens kan houden!

Waarom dat stomme huwelijk toch? Moet ik dan later echt trouwen met maar 1 man?

Ik hou gewoon van jongens. Ben ik dan meteen een slet?

Kom op zeg! Je eet toch ook niet altijd maar 1 gerecht ofzo???

Beter 1 iemand, dan niemand.

Laatst gewijzigd op 04-09-2009 om 08:02. Reden: reclame in quote
Met citaat reageren
Oud 22-08-2009, 17:02
Mystico
Mystico is offline
Citaat:
Dat is onzin, dit is een hele kleine minderheid.
In veel relaties is men monogaam vanwege jaloezie.

Houden van meerdere mensen kan ook best, vaak ook doordat ze bevredigend zijn op verschillende gebieden.
Precies, dat is ook wat Marianne hier zegt en ik ben het volkomen met haar eens!

Zo ervaar ik het ook!

Laatst gewijzigd op 04-09-2009 om 08:02. Reden: reclame
Met citaat reageren
Oud 22-08-2009, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Precies, dat is ook wat Marianne hier zegt en ik ben het volkomen met haar eens!

Zo ervaar ik het ook!
dus simpel gezegd zoek je niet de ware

Laatst gewijzigd op 04-09-2009 om 08:03. Reden: reclame in quote
Met citaat reageren
Oud 24-08-2009, 15:25
Lasagna
Lasagna is offline
ik denk dat jij 'houden van' heel anders opvat dan mij en vele anderen hier. als ik echt van iemand hou, dan hoef ik verder niemand meer. er komt natuurlijk heus wel eens een knappe jongen voorbij die mijn aandacht trekt, maar ik doe daar dan verder niks mee. dat zou niet goed voelen.

mijn vriend zei ook eens een keer dat hij mij niet altijd even graag met andere jongens ziet omgaan, "omdat ik dan denk: 'ze is van mij, afblijven'" en dat vond ik eigenlijk wel een mooie.

een relatie met meerdere jongens hebben heeft naar mijn idee nog weinig met liefde te maken, maar veel meer met lust.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2009, 17:36
Changshan
Changshan is offline
Mensen zijn van nature niet monogaam, zoveel is waar.

Maar wat je over het hoofd ziet, en wat hierboven ook al genoemd is, is jaloezie, ook een instinctief dingetje. Je wil de groep (roedel ) voor jezelf houden als 'mannetje' en hebt als 'vrouwtje' drang om ten minste één man bij je (en voor jezelf te houden) als vrouwtje. 't Is emotioneel gezien allemaal niet zoveel anders dan bij andere diersoorten.
Oud 24-08-2009, 20:14
Akhlys
Akhlys is offline
Als mijn vriendin met meerdere jongens tegelijk zou hebben, zou ik dat alleen maar als respectloos tegenover mij ervaren. Ze geeft daarmee aan dat ze niet genoeg heeft aan 1 man en dat zo belangrijk vind dat ze mij in feite in de steek laat voor een andere knul. Nogal een egoïstische gedachte. Maar ondertussen nog wel volhouden dat ze met mij door wil gaan. Op die manier zou ik geen relatie willen en ik denk dat heel veel mannen/jongens hetzelfde denken.
Oud 25-08-2009, 10:00
Iduna
Iduna is offline
Relatie is in deze context wel een groot woord denk ik. Je kunt seks hebben met meerdere mensen tegelijk, maar een relatie is wel meer dan alleen seks.

Je moet duidelijk aangeven dat je niet gebonden wilt zijn aan een persoon, maar dan moet je niet raar van opkijken wanneer de ander daar geen zin in heeft bijv. door jaloezie of doordat diegene zich gekrenkt voelt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2009, 00:50
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik denk dat de TS nog wat te jong is en de term Polygamie niet echt snapt. Via een ander forum heb ik wel eens met een polygamist (?) gesproken, en hij heeft 2 vrouwen waar hij van houdt en ze wonen ook met z'n 3tjes in een huis en zijn blij met elkaar en doen niks waar de anderen niet achterstaan. Ze leven dus met elkaar en hebben respect voor elkaar.

Waar de TS het over heeft is in mijns inziens geen polygamie, maar gewoon een gevalletje van 'rondsletten'. Ook niks mis mee, maar je moet lust niet verwarren met liefde. Zoals al eerder gezegd zullen er weinig jongens zijn die hun vriendinnetje willen delen en eigenlijk geloof ik ook niet dat de TS echt uit is op een serieuze relatie. Als je verschillende jongens aan het lijntje houdt noem je zo iemand gewoon een scharrel.
Oud 28-08-2009, 00:56
Sherlock
Sherlock is offline
Ik wil het liefst ook 7 meisjes die helemaal geweldig zijn 1 voor elke dag van de week^^
Met citaat reageren
Oud 28-08-2009, 02:25
Verwijderd
Niks MOET. Je mag best meerdere vriendjes/mannen hebben, en aan polygamie doen. Het is niet strafbaar. Alleen of een eventueel "meervoudig" huwelijk in Nederland erkend wordt is dan maar de vraag. Maar wat maakt jou dat uit?

In de ene cultuur is het volop geaccepteerd, in de andere niet. Maar jij hoeft je natuurlijk niet aan culturele grenzen te houden.
Overigens is het zo dat in die culturen waar polygamie geaccepteerd is (denk aan harems e.d.) er vaak een wat ongelijkere (machts)verhouding is tussen de seksen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 21:01
Verwijderd
Als je een jongen(s) vindt die er ook zo over denkt moet je je gang maar gaan, ieder zijn smaak toch.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 21:48
Mobius
Mobius is offline
Exclusiviteit is een belangrijke waarde, dat geldt voor 99% van alle mensen.
Oud 04-09-2009, 08:10
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Ik denk dat de TS nog wat te jong is en de term Polygamie niet echt snapt. Via een ander forum heb ik wel eens met een polygamist (?) gesproken, en hij heeft 2 vrouwen waar hij van houdt en ze wonen ook met z'n 3tjes in een huis en zijn blij met elkaar en doen niks waar de anderen niet achterstaan. Ze leven dus met elkaar en hebben respect voor elkaar.

Waar de TS het over heeft is in mijns inziens geen polygamie, maar gewoon een gevalletje van 'rondsletten'. Ook niks mis mee, maar je moet lust niet verwarren met liefde. Zoals al eerder gezegd zullen er weinig jongens zijn die hun vriendinnetje willen delen en eigenlijk geloof ik ook niet dat de TS echt uit is op een serieuze relatie. Als je verschillende jongens aan het lijntje houdt noem je zo iemand gewoon een scharrel.
Helemaal mee eens.

Verder kun je best meerdere vriendjes tegelijkertijd hebben. Polygamie is verboden, maar polygamie betekent trouwen met meerdere personen. Dus het is niet verboden om een relatie te hebben met meerdere personen tegelijkertijd.
Reageren

Regels voor berichten