Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2009, 16:29
Caviamax
Caviamax is offline
Hoi,

Ik moet een ''speech'' schrijven voor Engels over Charles Dickens. Daarin heb je drie alinea's: introductie, wat je wil bereiken (dus wat die persoon heeft veranderd in de geschiedenis+ik moet quotes van die persoon er ook in verwerken), conclusie/slot. Ik heb al de introductie geschreven. Nu loop ik een beetje vast. Kan er iemand wat informatie geven over wat deze man (of een site) heeft gedaan en waarom hij zo bekent is? Ik weet dat hij in 1842 naar de VS ging om te proberen de slavenhandel te stoppen.

Kan iemand mij helpen?

Caviamax
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2009, 17:38
Verwijderd
Gebruik WikiPedia?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2009, 20:20
Caviamax
Caviamax is offline
Citaat:
Gebruik WikiPedia?
Heb ik al geprobeerd, staan veel informatie maar bijvoorbeeld geen quotes.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2009, 12:31
Verwijderd
En de bieb dan? Die hebben toch wel goede boeken over hem?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2009, 14:14
Lisl
Lisl is offline
Dickens is vooral bekend geworden door zijn sociaal realistische boeken over armoede. Hij liet zijn lezers uit hogere kringen kennis maken met de harde realiteit van het leven in de stad. Hij liet de armoede, honger, kinderarbeid en uitbuiting zien. De corruptie van geld is ook een belangrijk thema in zijn werk. Hij toonde hoe mensen gemanipuleerd worden als anderen denken dat ze geld hebben (The Old Curiosity Shop), hoe mensen veranderen als ze plotseling rijk worden (Great Expectations), hoe mensen hun leven vergooien als ze er van uitgaan dat ze toch veel geld zullen erven (Bleak House).
In zijn boeken zitten ook veel autobiografische elementen. Zelf groeide hij ook op in armoede, David Copperfield is het meest autobiografisch.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2009, 17:19
Caviamax
Caviamax is offline
Citaat:
Dickens is vooral bekend geworden door zijn sociaal realistische boeken over armoede. Hij liet zijn lezers uit hogere kringen kennis maken met de harde realiteit van het leven in de stad. Hij liet de armoede, honger, kinderarbeid en uitbuiting zien. De corruptie van geld is ook een belangrijk thema in zijn werk. Hij toonde hoe mensen gemanipuleerd worden als anderen denken dat ze geld hebben (The Old Curiosity Shop), hoe mensen veranderen als ze plotseling rijk worden (Great Expectations), hoe mensen hun leven vergooien als ze er van uitgaan dat ze toch veel geld zullen erven (Bleak House).
In zijn boeken zitten ook veel autobiografische elementen. Zelf groeide hij ook op in armoede, David Copperfield is het meest autobiografisch.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Dankje, dankje, dankje!!! Hier heb ik zeker wat aan!.

Als je nog meer hebt, laat maar komen!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2009, 14:30
Lisl
Lisl is offline
Ik weet wel het een en ander over Dickens en zijn werk, maar als je meer info wilt moet je wel iets specifieker zijn. Ik heb ook een aantal boeken over hem dus vraag maar raak.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2009, 10:31
Caviamax
Caviamax is offline
Citaat:
Ik weet wel het een en ander over Dickens en zijn werk, maar als je meer info wilt moet je wel iets specifieker zijn. Ik heb ook een aantal boeken over hem dus vraag maar raak.
Oké. Ik moet dus zogezegd een ''speech'' houden. De bedoeling is dat ik Charles Dickens word en vertel wat mijn plannen voor de wereld zijn. Dus wat Dickens heeft gedaan wat de geschiedenis écht veranderd heeft. De ''speech'' bestaat uit een inleiding, middenstuk en slot. In het middenstuk moet wat je wil veranderen in de wereld en hoe je dat wil doen. Ik weet bijvoorbeeld dat hij naar Amerika was gegaan om de slavernij af te schaffen.

Heb je hier informatie over? Het zou me erg helpen!

Caviamax
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 08:44
Lisl
Lisl is offline
Wat deed Dickens om de wereld te verbeteren?
Je schrijft over slavernij, maar dat is iets waar hij zich maar zijdelings mee bezig hield. Hij heeft zeker standpunt genomen tegen slavernij, maar hij is echt niet iemand die de slavernij heeft afgeschaft.
Dickens was veel actiever in eigen land. Hij stelde via zijn boeken vele sociale misstanden aan de kaak. Zoals daar zijn: de omstandigheden in de werkhuizen/kinderarbeid (Oliver Twist), kostscholen (Nicholas Nickleby), doodstraf (Barnaby Rudge), eigen gewin (Martin Chuzzlewit), slepende rechtzaken/ongeschoolde armoede(Bleak House), corrumperende werking van geld (Our mutual friend), materialisme (Hard Times). Hij kende de armoede en slechte werkomstandigheden uit zijn eigen leven.
In het echte leven heeft hij ook veel goed gedaan. Zo heeft hij 'Urania Cottage' helpen opzetten, een tehuis voor gevallen vrouwen en steunde hij het Great Ormond Street Hospital met o.a. benefiet optredens.
Hij schreef niet alleen romans, maar ook opiniestukken en essays in kranten en tijdschriften.

Als je meer wilt weten over zijn leven dan is de engelstalige wiki pagina wel een goed startpunt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten