Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2009, 09:52
Ragdollman
Ragdollman is offline
Hoi iedereen,

Ik ben van plan staatsexamen te doen voor volgend jaar, wat dus inhoud dat ik ook zelf de schoolboeken moet aanschaffen.
Alleen nu is mijn vraag, welke schoolboeken?

In de aanname dat alle stof die ik moet weten te vinden is in de Havo jaar 5 boeken, vroeg ik me af of iemand de boekenlijst/namen van de boeken kan plaatsen.

Het gaat voornamelijk over deze vakken:
Natuur en Techniek (NT)
Nederlands
Engels
Maatschappijleer
Wiskunde B
Natuurkunde
Scheikunde
Biologie

Algemene natuurwetenschappen
muziek
informatica

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2009, 10:48
Verwijderd
Wiskunde B --> Getal en Ruimte
Verder ben ik niet zo op de hoogte van degelijke methodes voor Nederlands en Engels, wij hadden Nieuw Nederlands denk ik maar ik vond het niet het beste boek.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2009, 14:58
Verwijderd
Die hadden wij ook. Voor Engels hebben we Unicom Finals, voor Maatschappijleer Delphi (maar ik doe VWO en de HAVO had een andere methode), voor Scheikunde Chemie Overal, voor Biologie hadden we Biologie Voor Jou, voor ANW (huh, dat is toch alleen voor VWO?) hadden wij Solar en voor Muziek was er Intro.

De rest weet ik niet, maar dit is wat ik weet van wat ik nu heb en in de onderbouw had.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2009, 16:38
Verwijderd
Voor muziek had ik trouwens wel een prettige methode van EPN. Het lijkt mij trouwens erg lastig om het muziekexamen te doen zonder gebruik te maken van een docent. Sla anders een docent harmonieleer in de arm die de belangrijkste gehoor oefeningen met je kan oefenen. Het is echt een kwestie van oefenen en oefenen en dit leer je niet in een weekje.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2009, 17:08
Ragdollman
Ragdollman is offline
ANW is keuze voor havo, verplicht voor VWO. Ik weet nog niet zeker of ik die vak zal nemen, maar kan geen kwaad om erbij te zetten.

Muziek er ook bijgezet omdat ik zelf een instrument speel en daar lessen voor heb gevolgd.
En dus ook informatica erbij gehaald omdat ik ,als alles uitpakt zoals ik wil tenminste, die richting op zal gaan.

Het zijn in ieder geval vrije vakken, ik zal er wel één moeten kiezen, de vraag is welke.

In iedere geval alvast bedankt voor de boekenlijsten, vraag me wel af te vragen of er geen simpele manier is om hier achter te komen, dit begint meer en meer omslachtig te lijken
Met citaat reageren
Oud 11-09-2009, 18:25
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Zorg er wel voor dat je Biologie voor jou kiest, ik vind Nectar zo een irritante methode hè. Blegh!
Oud 11-09-2009, 18:39
Verwijderd
ANW kan nuttig zijn, is ook prima te doen. Dus op zich een goede keuze. Muziek is natuurlijk vooral theorie en daar zal je vast een docent voor nodig hebben. Ik denk dat Informatica erg handig kan zijn als je die richting op wilt, ANW heeft namelijk erg veel met natuur te maken en natuurlijk minder met wat jij wilt. Aan muziek zul je alleen als je zelf iets speelt veel hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2009, 18:51
poldervrouw
poldervrouw is offline
stepping stones voor engels , scheikunde overal, biologie voor jou en getal en ruimte oja en delphi voor maatschappijleer.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2009, 07:58
Verwijderd
Is Stepping Stones niet alleen voor de onderbouw?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2009, 10:03
poldervrouw
poldervrouw is offline
geen idee, ik gebruik ze niet zelf, mijn dochter :-) gebruikt ze, die zit in de onderbouw havo. Zelf gebruik ik new interface
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 18:24
Verwijderd
Oké, Unicom Finals is trouwens alleen voor de bovenbouw als ik me niet vergis.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 08:48
Ragdollman
Ragdollman is offline
Het is nog best lastig om de juiste boeken te vinden, ik ben al een tijdje zitten kijken, maar er is totaal geen duidelijkheid welke boeken havo5 gebruikt.

Ik vraag me af welke uitgavejaar de boek Biologie voor jou heeft, het lijk erop dat het gewoon boeken zijn van 2003/2004/2005, maar ik ben er niet helemaal zeker over
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 11:18
Verwijderd
Stom, ik weet mijn methode van Natuurkunde niet meer.
Maar heb je niets aan de tipc in dit topic?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 17:40
Ragdollman
Ragdollman is offline
Oh, zeker wel hoor, op dit moment heb ik dit lijstje:

Natuur en Techniek (NT)
Nederlands
Engels - Unicom Finals
Maatschappijleer
Wiskunde B - Getal en Ruimte
Natuurkunde
Scheikunde - Chemie Overal
Biologie - Biologie Voor Jou,
Algemene natuurwetenschappen - Solar

Ik denk dat de andere boeken ook wel te vinden zijn, he was alleen maar even verwarrend met de uitgavejaar. Het was mijn plan dus de meest recente boeken te nemen (dus uit 2009) maar het blijkt dat de laatste uitgave voor bijvoorbeeld biologie voor jou van 2005 is, in ieder geval de havo 5 versie.

Dus met de aanname dat de recentste versie van 2005 is, kom ik er wel uit.
Het zou wel handig zijn als ik nog de titels van Nederlands.maatschappijleer en natuurkunde kan krijgen.

In ieder geval bedankt.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 18:11
Neutie
Neutie is offline
Ik denk dat je, aangezien je geen docenten hebt, ook de antwoordenboeken bij alle boeken erbij moet bestellen. Of had je dat al bedacht?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 10:46
Verwijderd
Natuurkunde Overal is een natuurkunde methode die ikzelf altijd wel prettig vond.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 11:49
Verwijderd
Vaak zijn er ook methodes voor zowel Havo 4 als 5 in één, dus misschien dat je daarom niet alle Havo 5 boeken kan vinden?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 18:10
Verwijderd
Nederlands: Nieuw Nederlands
Maatschappijleer: Delphi
Natuurkunde weet ik alleen niet.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2009, 12:19
poldervrouw
poldervrouw is offline
kijk eens bij de slegte daar staan bergen studieboeken. Ik was zelf overigens voordeliger uit bij BOL en Marktplaats. Gewoon bij de uitgeverijen zoeken naar de methodes. Wat ook kan is naar vandijks boekhuis gaan, daar net doen alsof je een boekenpakket gaat bestellen, kies een wilkeurige school en kijk welke boeken ze hebben..
Met citaat reageren
Oud 18-09-2009, 12:23
poldervrouw
poldervrouw is offline
http://www.vandijk.nl/VDSStudents/ShowSite

ga naar leerlingen bestellen, online bestellen voor de eerste keer, kies een school en kies 4 of 5 havo.. doe dat bij meerdere scholen en je hebt de methodes voor het uitzoeken, ISBN staat er ook bij.

Of zorg dat je boekenlijsten te pakken krijgt van een havo in de buurt
Met citaat reageren
Oud 20-09-2009, 13:10
Ragdollman
Ragdollman is offline
Ik ga morgen even langs bij de slegte met m'n lijstje, kan ik tenminste kijken of ze daadwerkelijk de boeken hebben en of ze zelf ook een lijst hebben.

Bedankt voor de tip poldervrouw! De vandijk site is zeer handig!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2009, 10:53
poldervrouw
poldervrouw is offline
mooi dat je geholpen bent ! Succes !
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten