Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2009, 14:27
Gatara
Gatara is offline
Die Kamervragen, PVV, kosten ook geld. Misschien moet eens onderzocht worden hoeveel er betaald is voor onzinnige vragen van de PVV

Citaat:
Algemeen Dagblad 25/09/2009

'Islampropaganda' in peuterprogramma stoort PVV
*
HILVERSUM - De doorgaans zo onschuldige peuterserie Het Zandkasteel van Teleac, met de poppen Koning Koos, Toto en Sassa, is opeens aanleiding voor Kamervragen.
*
Martin Bosma van de PVV was onaangenaam verrast toen het van de week in het tv-programma ging over het Suikerfeest. ,,Islampropaganda van de staatsomroep gericht op peuters,'' kwalificeert de PVV'er het. Het Suikerfeest werd in Het Zandkasteel omschreven als een dag waarop alle kinderen cadeautjes krijgen, schone kleren aantrekken en 'we allemaal zoetigheid eten'.

Bosma wil van ministers Plassterk (Media) en Van der Laan (Integratie) weten 'welke islampropaganda onze peuters binnenkort nog meer gaat bereiken'. ,,Kan de minister uitsluiten dat er binnenkort ook peuteruitzendingen via de staatsomroep te zien zijn waarin bijvoorbeeld bij De Smurfen grote smurf de sharia invoert en smurfin vervolgens stokslagen krijgt?''

Volgens directeur Ton F. van Dijk van Palm Plus, producent van Het Zandkasteel, is het juist goed dat ook in een peuterprogramma aandacht wordt besteed aan bijvoorbeeld het Suikerfeest. ,,In een stad als Amsterdam viert meer dan de helft van de mensen het, en dus ook heel veel kinderen. Door aandacht aan dit soort zaken te besteden, creëer je meer begrip over en weer. Maar daar heeft de PVV geen behoefte aan.'' (ANGELA DE JONG)
omg....... wat een overdrijving
Oud 25-09-2009, 16:07
hookee
hookee is offline
Citaat:
omg....... wat een overdrijving
Ik weet anders ook niet waarom een religieus thema in het Zandkasteel moet...
Ik vind dat dus ook voor Pasen/Kerst etc.. (voor de xenofoob-foben)
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 11:59
T_ID
T_ID is offline
Propaganda is een overdrijving, maar politiek-correcte religieuze voorlichting hoort in een dergelijk programma ook niet thuis.

Ik bedoel, dat programma is gericht op peuters. De PVV heeft een goed punt, maar verwoordt het verkeerd.
Oud 26-09-2009, 13:46
Joostje
Joostje is offline
Wat een onzin, kinderen moeten op de hoogte worden gebracht van diverse sociale activiteiten die gedeeld worden door veel mensen, of ze nou religieus zijn of niet.
Oud 26-09-2009, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Wat een onzin, kinderen moeten op de hoogte worden gebracht van diverse sociale activiteiten die gedeeld worden door veel mensen, of ze nou religieus zijn of niet.
Maar geldt dat ook voor entartete activiteiten zoals het suikerfeest?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 13:57
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dat vind ik ook.

Maar, ik vind wel dat er onevenredig veel aandacht besteed wordt aan islam. Katholieken, joden, hindoes, hare krishna's, bahai, en boeddhisten krijgen bijna nooit aandacht.

Er worden op kosten van de gemeente iftars georganiseerd, maar voor anderssoortige feesten is er dan geen plaats. En waar blijft de informatie op tv over carnaval enzo? Daarentegen worden we doodgegooid met lui die over ramadan komen uitleggen.
Oud 26-09-2009, 16:04
hookee
hookee is offline
Citaat:
Wat een onzin, we hebben gemengde scholen, vriendjes, etc. Als kinderen het willen weten vragen ze er wel om. Dit heet gewoon "opdringen van ongevraagde informatie" en inderdaad; eenzijdig, ik heb bijvoorbeeld nog niets gehoord over Jom Kippoer dat morgen begint.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 16:27
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Dat vind ik ook.

Maar, ik vind wel dat er onevenredig veel aandacht besteed wordt aan islam. Katholieken, joden, hindoes, hare krishna's, bahai, en boeddhisten krijgen bijna nooit aandacht.

Er worden op kosten van de gemeente iftars georganiseerd, maar voor anderssoortige feesten is er dan geen plaats. En waar blijft de informatie op tv over carnaval enzo? Daarentegen worden we doodgegooid met lui die over ramadan komen uitleggen.
Natuurlijk moeten gemeentes religieuze activiteiten niet bekostigen, maar dat was niet het punt van de PVV
Oud 26-09-2009, 16:28
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Wat een onzin, we hebben gemengde scholen, vriendjes, etc. Als kinderen het willen weten vragen ze er wel om. Dit heet gewoon "opdringen van ongevraagde informatie" en inderdaad; eenzijdig, ik heb bijvoorbeeld nog niets gehoord over Jom Kippoer dat morgen begint.
Als kinderen willen weten hoeveel 1 + 1 is, vragen ze er ook wel om.

Overigens zijn er iets van 10 x zoveel moslims in Nederland als joden, nogal logisch er minder aandacht voor JK is.
Oud 26-09-2009, 21:27
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Als kinderen willen weten hoeveel 1 + 1 is, vragen ze er ook wel om.

Overigens zijn er iets van 10 x zoveel moslims in Nederland als joden, nogal logisch er minder aandacht voor JK is.
katholieke feesten krijgen ook veel minder aandacht en toch zijn er veel meer katholieken.

(en om niet weer in stomme onwaarheden te vervallen (zoals de leugen dat er christen- cq. moslimbloed in matzes zou zitten ) is het sowieso handig als ook eens joodse feesten worden uitgelegd ook al is het een kleine groep)
Oud 26-09-2009, 21:28
Verwijderd
Citaat:
katholieke feesten krijgen ook veel minder aandacht en toch zijn er veel meer katholieken.
Heb jij statistieken over welke feesten hoeveel aandacht krijgen?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 21:29
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Heb jij statistieken over welke feesten hoeveel aandacht krijgen?
Je had je tv niet uit het raam moeten gooien, Kazet.
Oud 26-09-2009, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Je had je tv niet uit het raam moeten gooien, Kazet.
Dat heb ik nooit gedaan.

Maar goed, Sinterklaas is toch katholiek? En dat krijgt een hele serie kinderprogramma's.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 08:09
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
( de leugen dat er christen- cq. moslimbloed in matzes zou zitten )
jaja, ontken het maar weer!
Oud 27-09-2009, 12:25
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Dat heb ik nooit gedaan.

Maar goed, Sinterklaas is toch katholiek? En dat krijgt een hele serie kinderprogramma's.
ja leuk.

a) christelijk joodse wortels
b) ook negatieve aandacht (regenboogpieten...)
c) het religieuze is allang uit sinterklaas en kerst gehaald.
d) meer aandacht voor religieuze onzin is sowieso fout dus waarom dan uitbreiden naar islam.
Oud 27-09-2009, 12:30
Verwijderd
Carnaval? Pasen? Kerstmis?

Wat is er in hemelsnaam mis om het met kinderen over het suikerfeest te hebben? Itt ons denken zij niet zo na in religieus - niet-religieus of wat dan ook.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 12:37
Verwijderd
Citaat:
ja leuk.

a) christelijk joodse wortels
c) het religieuze is allang uit sinterklaas en kerst gehaald.
d) meer aandacht voor religieuze onzin is sowieso fout dus waarom dan uitbreiden naar islam.
a) Ah, de goede oude joods-christelijke cultuur weer. Geloof je daar nu echt in? Mensen zoals jij klaagden net zo hard over joden voor WO2 als ze nu doen over moslims, hoor.

b) En het nieuwsbericht uit dit topic is geen negatieve aandacht?

c) Nee.

d) Hoezo?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 12:39
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Itt ons denken zij niet zo na in religieus - niet-religieus of wat dan ook.
En dat moeten we zeker zo lang mogelijk zo houden, door o.a. ze niet lastig te vallen met religieuze voorlichting in kinderprogramma's die daar helemaal niet over gaan.
Oud 27-09-2009, 12:53
Uice
Uice is offline
Citaat:
Maar goed, Sinterklaas is toch katholiek?
Niet echt. Hij is een combinatie van de Sint Nicolaas en Wodan, maar van beide religies is er behalve symboliek niets meer te vinden.
Oud 27-09-2009, 13:20
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Carnaval? Pasen? Kerstmis?

Wat is er in hemelsnaam mis om het met kinderen over het suikerfeest te hebben? Itt ons denken zij niet zo na in religieus - niet-religieus of wat dan ook.
Niets, imo. Maar wel als andere religieuze opvattingen of denkbeelden het ondergeschoven kindje worden.
Oud 27-09-2009, 13:21
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
En dat moeten we zeker zo lang mogelijk zo houden, door o.a. ze niet lastig te vallen met religieuze voorlichting in kinderprogramma's die daar helemaal niet over gaan.
tuttut. Je hoeft daardoor er niet in te geloven, hoor. Het is toch informatief hoe andere mensen leven? Daar is niets mis mee. Je kan de tv ook uitzetten.
Oud 27-09-2009, 13:32
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
a) Mensen zoals jij klaagden net zo hard over joden voor WO2 als ze nu doen over moslims, hoor.
je hebt geen idee wat je zegt, flapdrol.
Oud 27-09-2009, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Uhh, jawel?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 14:09
Gatara
Gatara is offline
deadlock = kazet
Oud 27-09-2009, 14:20
Uice
Uice is offline
Citaat:
Jodenhaat was voor de Tweede Wereldoorlog veel geaccepteerder en ging veel verder dan moslimhaat nu.
Oud 27-09-2009, 14:30
Elle
Elle is offline
Als de WOII over een tijd wat meer in de vergetelheid raakt is er wellicht weer meer ruimte voor een politicus met het gedachtegoed van Hitler.
Oud 27-09-2009, 14:54
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Als de WOII over een tijd wat meer in de vergetelheid raakt is er wellicht weer meer ruimte voor een politicus met het gedachtegoed van Hitler.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Oud 27-09-2009, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Zolang mij de kerstboom opgedrongen word, zie ik eigenlijk niet zoveel reden waarom je kinderen niet over het suikerfeest mag onderwijzen. Voor de moslimkindjes is het toch vooral een leuk feest, en veel niet-moslimkindjes komen er ook mee in aanraking.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Niet echt. Hij is een combinatie van de Sint Nicolaas en Wodan, maar van beide religies is er behalve symboliek niets meer te vinden.
Ik bedoel meer dat het in katholieke kringen traditioneel veel gevierd wordt.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 17:02
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Uhh, jawel?
buiten dat het een beste belediging is is het ook vrij onzinnig om dat te stellen want dan maak ik er toch gewoon een christelijke cultuur van? het joodse is idd toch niet terug te vinden in onze cultuur zoals al eerder gesteld was.

oh trouwens, de reactie op puntje b is ook onterecht want het nieuwsbericht is slechts negatieve aandacht voor positieve aandacht voor suikerfeest. en dus niet negatieve aandacht voor suikerfeest zelf.
Oud 27-09-2009, 17:18
Uice
Uice is offline
Citaat:
buiten dat het een beste belediging is
Oh ja, natuurlijk, jij was geen antisemiet geweest in 1930. Niemand die nu leeft zou ooit voor Hitler gestemd hebben als ze toen leefden. Toch kreeg ie stemmen.

Citaat:
is het ook vrij onzinnig om dat te stellen want dan maak ik er toch gewoon een christelijke cultuur van? het joodse is idd toch niet terug te vinden in onze cultuur zoals al eerder gesteld was.
Natuurlijk wel, het christendom is een vervolg op het jodendom, dus een maatschappij met christelijke waarden heeft ook joodse waarden.
Oud 27-09-2009, 17:21
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dat was trouwens puur een verhaaltechnische beslissing, die regenboogpieten, dat had niets met antiracisme te maken. Het was gênant hoe al die bange mongolen daar zo'n drama van maakten.
Oud 27-09-2009, 17:36
Verwijderd
Citaat:
buiten dat het een beste belediging is is het ook vrij onzinnig om dat te stellen want dan maak ik er toch gewoon een christelijke cultuur van? het joodse is idd toch niet terug te vinden in onze cultuur zoals al eerder gesteld was.
Christelijke cultuur? Nederland kwam pas in opkomst nadat de invloed van het christendom afnam. Christenen zijn qua aantal ongeveer gelijk aan ongelovigen in Nederland. We hebben toch ook geen atheïstische cultuur?
Citaat:
oh trouwens, de reactie op puntje b is ook onterecht want het nieuwsbericht is slechts negatieve aandacht voor positieve aandacht voor suikerfeest. en dus niet negatieve aandacht voor suikerfeest zelf.
Wat voor negatieve aandacht had je dan graag gezien? Meer aandacht voor diabetes?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 18:37
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Oh ja, natuurlijk, jij was geen antisemiet geweest in 1930. Niemand die nu leeft zou ooit voor Hitler gestemd hebben als ze toen leefden. Toch kreeg ie stemmen.

Natuurlijk wel, het christendom is een vervolg op het jodendom, dus een maatschappij met christelijke waarden heeft ook joodse waarden.
kom op zeg. dat geldt dan net zo goed voor jou en voor kazet. die shit op mij projecteren is gewoon vuil en bovendien onnodig. en het riekt naar godwin.

dan blijft alsnog staan dat islamieten niets met deze cultuur te maken, dus wat is je punt?

Citaat:
Christelijke cultuur? Nederland kwam pas in opkomst nadat de invloed van het christendom afnam. Christenen zijn qua aantal ongeveer gelijk aan ongelovigen in Nederland. We hebben toch ook geen atheïstische cultuur?Wat voor negatieve aandacht had je dan graag gezien? Meer aandacht voor diabetes?
mij best hoor, we kunnen het helemaal afbreken tot aan de dinosauriers maar wat schieten we daar mee op? we hadden tot een paar jaar geleden een cultuur die bar weinig met de islam te maken had maar nu vieren we opeens met zn allen suikerfeest. hoe je het ook wil noemen hebben we nu dus cultuur X + islamitische cultuur ipv alleen cultuur X waar ik al amper content mee was gezien het religieuze aspect. het wordt er dus niet beter op.

het ikhebsuikerfeest kan trouwens op louter positieve reacties rekenen denk ik.
Oud 27-09-2009, 18:41
Verwijderd
Met z'n allen? Hahahha.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 18:44
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Met z'n allen? Hahahha.
"In een stad als Amsterdam viert meer dan de helft van de mensen het, en dus ook heel veel kinderen"

you get the point.
Oud 27-09-2009, 18:47
Verwijderd
Citaat:
"In een stad als Amsterdam viert meer dan de helft van de mensen het, en dus ook heel veel kinderen"

you get the point.
Dat is toch logisch als je naar de samenstelling van Amsterdam kijkt?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 18:51
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Dat is toch logisch als je naar de samenstelling van Amsterdam kijkt?
je zou bijna denken dat dat een goede zaak is.
Oud 27-09-2009, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het persoonlijk wel fijn dat er meer dan 170 verschillende etniciteiten in Amsterdam leven.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 19:00
Elle
Elle is offline
Citaat:
Nee, Nederland dient uiteraard idealiter louter inwoners te hebben van het Arische ras, die ook nog eens allemaal atheïst zijn.
Oud 27-09-2009, 19:01
BendeBen
BendeBen is offline
jij dacht zeker dat ik er in zou stinken en zeggen dat het belachelijk is dat er zoveel marokkanen in amsterdam wonen?

hoe dan ook, volgens die kerel althans, vindt meer dan de helft het nodig om suikerfeest te vieren. genoeg voor mij om gebruik te maken van overdrijving als stijlfiguur
Oud 27-09-2009, 19:03
Verwijderd
Citaat:
mij best hoor, we kunnen het helemaal afbreken tot aan de dinosauriers maar wat schieten we daar mee op? we hadden tot een paar jaar geleden een cultuur die bar weinig met de islam te maken had maar nu vieren we opeens met zn allen suikerfeest. hoe je het ook wil noemen hebben we nu dus cultuur X + islamitische cultuur ipv alleen cultuur X waar ik al amper content mee was gezien het religieuze aspect. het wordt er dus niet beter op.

het ikhebsuikerfeest kan trouwens op louter positieve reacties rekenen denk ik.
Dat is allemaal wel heel simplistisch gedacht. Een cultuur is een resultaat van alle mensen binnen de samenleving samen. Ook zonder moslims beschouwd was de cultuur 40 jaar geleden absoluut niet hetzelfde als die van autochtonen nu, en dat komt heus niet (alleen) door de komst van moslims. Zaken als abortus en euthanasie waren bijvoorbeeld 40 jaar geleden nog heel controversieel. Vijftien jaar geleden was tolerantie ook nog heel normaal, nu is het "politiek correct". Et cetera.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 19:05
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Nee, Nederland dient uiteraard idealiter louter inwoners te hebben van het Arische ras, die ook nog eens allemaal atheïst zijn.
leuk hoor al die nazi stempels op mijn voorhoofd...

van mij hoeft niet iedereen arisch te zijn, shit dat ben ik zelf niet eens. iedereen atheist ben ik dan wel weer voor eugenetica ben ik ook niet vies van, om het beeld compleet te maken voor je.
Oud 27-09-2009, 19:09
Verwijderd
Citaat:
jij dacht zeker dat ik er in zou stinken en zeggen dat het belachelijk is dat er zoveel marokkanen in amsterdam wonen?

hoe dan ook, volgens die kerel althans, vindt meer dan de helft het nodig om suikerfeest te vieren. genoeg voor mij om gebruik te maken van overdrijving als stijlfiguur
neehoor, ik had zelf niet het idee dat je iets tegen buitenlanders/Marokkanen zou hebben.

Ik weet niet hoeveel procent van Amsterdam suikerfeest viert, maar ik weet vrij zeker dat misschien wel 90-95% van de Nederlanders het niet gevierd heeft.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 19:19
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Dat is allemaal wel heel simplistisch gedacht. Een cultuur is een resultaat van alle mensen binnen de samenleving samen. Ook zonder moslims beschouwd was de cultuur 40 jaar geleden absoluut niet hetzelfde als die van autochtonen nu, en dat komt heus niet (alleen) door de komst van moslims. Zaken als abortus en euthanasie waren bijvoorbeeld 40 jaar geleden nog heel controversieel. Vijftien jaar geleden was tolerantie ook nog heel normaal, nu is het "politiek correct". Et cetera.
daar kan ik het alleen maar mee eens zijn natuurlijk. dat wil niet zeggen dat alles zomaar moet veranderen zonder het te toetsen of uberhaupt weerstand aan te (kunnen) bieden. dat is vooral heel naief. christenen hebben ingeleverd ten faveure van atheisten (abortus, euthanasie) voor jou en mij beter maar niet voor hun dus. in de context van suikerfeest sta je dus als atheist aan de andere kant en moet je in leveren. pass.
Oud 27-09-2009, 19:47
Verwijderd
Citaat:
daar kan ik het alleen maar mee eens zijn natuurlijk. dat wil niet zeggen dat alles zomaar moet veranderen zonder het te toetsen of uberhaupt weerstand aan te (kunnen) bieden. dat is vooral heel naief. christenen hebben ingeleverd ten faveure van atheisten (abortus, euthanasie) voor jou en mij beter maar niet voor hun dus. in de context van suikerfeest sta je dus als atheist aan de andere kant en moet je in leveren. pass.
Nee. Voor mijn manier van leven maakt het namelijk geen drol uit of andere mensen feestjes vieren.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 20:22
Verwijderd
@Kenjirro: Mja maar dat er 170 zijn merk je niet echt. Het zou leuker zijn als het wat evenrediger verdeeld is. Meer van de ene en minder van de andere groep. En dan een chinatown, little italy achtig idee.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 20:24
Verwijderd
Citaat:
@Kenjirro: Mja maar dat er 170 zijn merk je niet echt. Het zou leuker zijn als het wat evenrediger verdeeld is. Meer van de ene en minder van de andere groep. En dan een chinatown, little italy achtig idee.
Er is een "chinatown" op zeedijk maar je hebt gelijk dat zou idd een toffe indeling zijn voor een stad.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 20:37
Joostje
Joostje is offline
Ja leuk, gesegregeerd wonen!
Oud 27-09-2009, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Ja leuk, gesegregeerd wonen!
Ik ben geen tegenstander van segregatie, als het een vrijwillige keuze is, mensen sociaaleconomisch niet worden benadeeld en je niet gevangen in je district zit (of vijandig bent tegen outsiders). China-towns in de VS vind ik erg tof.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten