![]() |
||
![]() |
http://online.wsj.com/article/SB1254...sections_world
Citaat:
Ik zou zeggen: duidelijk signaal aan Georgie maken nu dat het land NIET welkom in EU en NAVO! Maar wat vinden jullie? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
T_ID,
Ja, dat staat er toch ook: beide partijen hebben fouten gemaakt. Maar Georgie had nooit moeten aanvallen. Er waren daar Russiche en andere vredestroepen. Georgie heeft die aangevallen. Wat had Amerika gedaan als Servie Kosovo was binnengevallen? Rusland zette daarna door. Citaat:
Niet proportioneel? Dat is denk ik inderdaad waar. Maar was Irak oorlog dat wel? Saddam werkt niet heel erg mee naar onderzoek WMD, en dan val je heel land maar binnen? Zonder VN resolutie? Is dat proportioneel? Je hebt ruzie met je voormalige vriend? President van Panama. Dus val je dat land binnen? Is dat proportioneel? Grenada.... Vietnam... Cambodja... Laos.... Enz. enz.... Waarom mag Amerika van jou altijd alles en andere landen niet? |
![]() |
|||
Citaat:
Bovendien zou ook dat niet uit maken. Russische troepen op Georgisch grondgebied zijn al dan niet bewust indringers, die je dan moet arresteren of verdrijven, afhankelijk van hun bedoelingen. Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Amerika: laat Amerika het internationaal recht nou eerst eens respecteren. En Rusland dient dat ook te doen! |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Dus de vredestroepen in Kosovo zijn dan ook illegaal? Georgie heeft zich toch zelf akkoord verklaard met aanwezigheid van die troepen? Bovendien, laat Georgie nou eens referendum houden in die twee provincies. Dat waren ze verplicht! Hebben ze niet gedaan.... Referendum, gebieden willen weg, dat is dan legaal. Probleem opgelost! |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Over die bevolking is helemaal niets te zeggen, aangezien het 'referendum' die de marionet van het Kremlin hield niet meer is dan een wassen neus.
||
![]() |
Citaat:
Die referenda heeft Georgie nooit gehouden. Kortom: eigenlijk is uittreden van Georgie uit USSR niet volgens regels gegaan! ![]() Ik zou zeggen hou die referenda in Zuid Ossetie en Abchazie nu, en iedereen is blij: Georgie houdt zich aan regels! Geeft toch goed gevoel! ![]() Gebieden worden onafhankelijk of willen bij Rusland horen. Prima! Internationaal recht wordt niet geschonden! Georgie kan eventueel (!) bij NAVO! EU hoeft voor mij dan weer niet.... Kortom, de oplossing ligt er! En trouwens, waarom wil Georgie zo graag die twee gebieden behouden. Zuid Ossetie is straatarm. Die mensen willen niet bij Georgie horen. Andere talen, andere culturen! Wat doet Georgie zichzelf aan! (ja, zelfde geldt idd voor Servie en haar provincie Kosovo, China en Tibet, Nederland en Friesland ![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Minderheden die niet geluk hebben in staat te wonen met zo'n grondwet. Tja, ... ik zou toch zeggen: pech. Want dan mogen de Koerden in Irak ook. De Tamils in Sri Lanka. Enzevoort. Maar in dit geval hadden die gebieden in Georgie dus in de USSR kunnen blijven. Ik zou zeggen: geef ze alsnog dat referendum - DAAR HEBBEN ZE RECHT OP - en dan is dit probleem opgelost! (2) Dat gaat over heel andere referenda! En wat is 'niet goed gegaan'? Waarom wilde de EU die referenda niet steunen? Waarom steunt het Westen alleen dingen die ons uitkomen! In Kosovo is trouwens ook nooit referendum gehouden ![]() (3) Als ze willen... van mij mogen ze. Toch!? |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Als Georgie die referenda houdt, die allang gehouden hadden moeten worden (zie de grond van de USSR) dan was dit hele probleem er niet. Russische troepen waren er als vredestroepen. Waar wordt het internationale recht geschonden? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En mag Amerika dan wel ongevraagd de grens van Irak oversteken? |
![]() |
|
|