Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2009, 02:21
LGF
LGF is offline
Hoi,

Op mijn werk heb ik een vergissing gemaakt met het aanslaan van het pinbedrag. Nu wordt er gedreigd dit bedrag van mijn loon in te houden. Mag dit zomaar?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-09-2009, 07:19
Verwijderd
Volgens mij mag dat niet zomaar, tenzij ze opzet kunnen aantonen. En het is zeer onbeschoft dat ze er zomaar mee dreigen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2009, 16:47
Verwijderd
Dat mag absoluut niet, tenzij er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid. Lijkt me niet het geval.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2009, 19:06
Verwijderd
Nee, bij herhaaldelijk wangedrag volgt ontslag, al dan niet op staande voet.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2009, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Is dit een reactie op mij? Zo ja, dan heb je het echt over totaal iets anders.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2009, 00:25
T_ID
T_ID is offline
Nee, dat mag niet volgens de wet. De schade is voor de werkgever, tenzij er sprake is van (zoals eerder gezegd) opzet van jouw kant, of grove nalatigheid. Daarvan is geen sprake hier (toch?), dus ze mogen dat niet op je loon inhouden.
Oud 01-10-2009, 11:52
Verwijderd
Ik ben benieuwd om wat voor bedrag het gaat? Een vergeten nul waardoor iets ipv 400 euro 40 euro is gaan kosten? Of hoe moet ik dit zien?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2009, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Nee
Met citaat reageren
Oud 02-10-2009, 02:02
LGF
LGF is offline
Citaat:
Ik ben benieuwd om wat voor bedrag het gaat? Een vergeten nul waardoor iets ipv 400 euro 40 euro is gaan kosten? Of hoe moet ik dit zien?
Ja, 400 euro voor 4 euro
Met citaat reageren
Oud 02-10-2009, 02:05
LGF
LGF is offline
Ik zie dat ze toch dat bedrag van mijn loon hebben ingehouden!

Kan ik het bedrag op een of andere manier dat nog terugkrijgen dan?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2009, 09:04
Verwijderd
Ik weet niet bij wat voor bedrijf je werkt, maar ik zou eens bellen met je manager en dan kijken of er iets over in je contract staat. Ze kunnen natuurlijk niet zomaar geld inhouden.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2009, 10:03
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik zie dat ze toch dat bedrag van mijn loon hebben ingehouden!

Kan ik het bedrag op een of andere manier dat nog terugkrijgen dan?
Schrijf ze een brief dat jij geconstateerd hebt dat er een fout is geslopen in de uitbetaling van je loon, en dat je volgens jouw berekening (uren maal loon) zoveel had moeten krijgen. Da's een neutrale bewoording, en biedt hen ruimte om de zaak af te doen als een foutje. Zelfs als het dat niet is helpt het om de zaak niet direct op de spits te drijven.

Dan krijg je antwoord, wellicht dat dat komt door die inhouding. Jij wijst er daarna op dat dat inhouden van loon tegen de wet is, en dat ze jou dat geld verschuldigd zijn, en het dus nog uit moeten betalen.

Daarna volgt het gewone traject om achterstallig loon op te eisen. Je maakt daarbij als drukmiddel gebruik van Artikel 625 BW waarin is vastgelegd dat je op den duur recht hebt op meer geld dan alleen het achterstallig loon. Dat kan oplopen tot 50% erbij.

Ik heb al eerder een dergelijke zaak uitgevochten waar een ex-werkgever op basis van een onwettige bepaling weigerde uit te betalen. Het is een simpele zaak, want ze hebben geen poot om op te staan. Zodra het bij de werkgever uit handen van de incompetente zetbaas en in handen van een jurist werd gegeven waren ze om. Die man wist dat ze voor de rechter als een gieter af zouden gaan.

Uiteraard bewaar je in dat hele traject een kopie van alles dat je hen stuurt.
Oud 02-10-2009, 11:10
Verwijderd
En als je toch bezig bent, stuur die hele reutemeteut aangetekend. Dat staat een stuk beter mocht het voor de rechter komen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten