Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2009, 17:32
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Goede ideeën voor als je geen zin hebt om te koken, maar iets gezonders wil eten dan fastfood.

Zelf eet ik dan bijna altijd pizza, maar dat is ook niet echt gezond drie dagen achter elkaar. Iemand ideeën?
Oud 30-10-2009, 17:40
dennis018
dennis018 is offline
je hebt tegenwoordig tal gezonde magnetron maaltijden, maar een ander (en veel goedkoper!) idee is. als je van een maaltijd over heb dat te bewaren in de vriezer... en dat dan later weer op te warmen
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 23:06
Verwijderd
Inspiratieloze pasta's (simpele pastasaus, beetje gehakt, groentemix)
Soep + stokbrood
Kip, rijst, sperziebonen
Eitje bakken / Uitsmijter maken
Salades
Tosti's
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 23:27
Jannekus
Jannekus is offline
Ik maak dan heel vaak een koude wrap, supersimpel (ik noem het geen koken) en eigenlijk heel lekker. Je moet alleen wel boodschappen doen

Wat heb je nodig:
-Wrap
-Zure room (voor 1 persoon is een klein bakje genoeg)
-Groene pesto
-Kipfilet (broodbeleg, het liefst met tuinkruiden)
-Ijsbergsla
(eventueel avocado, maar dat is weer meer werk)

Meng de zure room met de pesto (de hoeveelheid van ieder moet je zelf bepalen) en voeg naar smaak een beetje zout/peper toe. Smeer dit over je wrap. Daarna 4 plakjes kipfilet (of meer/minder) en dan ijsbergsla. Ik vind het lekker, misschien alleen meer geschikt in de zomer...
Oud 30-10-2009, 23:30
Sherlock
Sherlock is offline
Grieks
Oud 31-10-2009, 19:48
Uice
Uice is offline
Je kunt toch gewoon Surinaams of Grieks bestellen, dat is vaak best lekker en gezonder dan fastfood. Of goede falafel.
Oud 31-10-2009, 21:19
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik eet dan vaak van die kant en klare quiches van de albert heijn, hoewel ik die eigenlijk heel vies vind, of kant en klaar pannenkoeken of van die maaltijdsalades van de AH (maar die vind ik zonder 35% korting sticker te duur) en ik maak dan ook vaak pasta met pesto en pijnboompitten. Gewoon pijnboompitten roosteren in een koekenpan, pasta koken en dan pesto er doorheen roeren, die pijnboompitten erdoor en een tomaatjes in stukjes snijden en er ook doorheen, heel makkelijk en snel.
Oud 01-11-2009, 09:31
Uice
Uice is offline
Bij bovenstaande kun je ook wat room en champignons doen, voor een nog substantiëlere maaltijd.
Oud 02-11-2009, 11:00
Verwijderd
- in een menza of kantine eten
- varieren in welk eten je bestelt
- bij een vriend eten
- kant-en-klare maaltijdsalade of zo'n stoommaaltijd
- af en toe brood als avondeten kan ook best
Als je het wel op kunt brengen om 5 minuten te koken:
- pasta met saus uit een potje en geraspte kaas
- vegaburger in de oven*, instant aardappelpuree en potje groenten
- instant noodles met roerbakgroenten en pinda's
- blik soep

*er bestaan geloof ik ook varkens- en kipschnitzels die al gaar zijn en alleen in de oven opgewarmd moeten worden, maar dan is een vegaburger lekkerder lijkt me
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten