![]() |
|
Er is in de media veel te doen over het verhogen van de AOW leeftijd. Moet deze worden verhoogd? Zo ja, wanneer? En hoe gaan we dat doen?
Hoe denken jullie eigenlijk over het nieuwste voorstel van de regering? Zie ook: http://www.zibb.nl/10257863/Personee...ar-67-jaar.htm Mijn mening: Ik vind het persoonlijk nogal raar dat één van de redenen voor het verhogen van de AOW leeftijd is: Om de vergrijzing te kunnen blijven betalen. Wat is de vergrijzing? Over het algemeen de babyboom generatie die met pensioen zal gaan. Laten deze mensen nou net buiten de AOW verhoging vallen...(55+) Wat heeft het dan nog voor nut om met die reden te komen? Het enige wat je met dit voorstel bereikt is dat de jongere generatie langer door zal moeten werken. En het zal ook niet echt geld gaan opleveren om de financiële crisis helpen op te lossen. Immers, dit voorstel zal pas in 2025 echt geld gaan opleveren. Waarom niet ieder jaar de AOW met 1 a 2 maanden verhogen?
|
![]() |
||
Citaat:
Wat voor bedenkelijke rol de vakbond speelt in deze historische fout met de AOW, mag ik niet zeggen.
|
Verwijderd
|
Ik ga deels met Kazet mee, ik denk dat je best langer kan doorwerken. Het is denk ik wel van nog groter belang dat je, als je jong bent, dus iets meer tijd krijgt en grondiger mogelijkheden krijgt om te bedenken wat je tot die leeftijd wil gaan doen. Want je zit er wel aan vast, zeker nu een 2e studie onbetaalbaar wordt, denk ik dat het geen kwaad kan om de voorlichting bekant op te dringen. Dat jongeren die van de middelbare school afkomen, bijna worden gedwongen om goed na te denken wat ze willen.
Aan de andere kant, vind ik de maatregel zoals hij er nu is een beetje maf. Gaat volgens mij geen zoden aan de dijk zetten |
![]() |
||
Citaat:
Op zich vind ik het verhogen van de AOW leeftijd geen slechte maatregel, maar ik vind wel dat de overheid dan afspraken moet maken met het bedrijfsleven om meer oudere werknemers in dienst te nemen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ik moet toegeven dat ik de zinsnede: "er werken steeds minder jongeren dus moeten ouderen langer werken" niet helemaal volg bos.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
vanaf 70 jaar gaat het zo ongeloof hard bergafwaarts met de mens, dat het iedereen alleen maar geld gaat kosten om van die rollatorgangers maar tot hun 75e aan het werk te houden. 75 is echt véél te hoog. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien stijgt het percentage werkenden in de categorie 50+ al jaren flink. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
(Economische groei -5,4% 2e kwartaal 2009 ) Waarom 75? hou je van je werk?
||
Verwijderd
|
Citaat:
75 omdat ik, zoals gezegd, vind dat je alleen een uitkering moet krijgen als je die nodig hebt. Ouderen die nog gezond zijn en kunnen werken hebben geen uitkering nodig, dus moeten die ook niet krijgen, los van de uitkeringen die al beschikbaar zijn voor de beroepsbevolking. Een bestaansminimum moet voor iedereen gegarandeerd zijn, maar het is onnodig om de luiheid van kerngezonde mensen te gaan subsidiëren. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Bismarck voerde het pensioen in met ingang van de gemiddelde houdbaarheidsdatum van de duitser, dietoen 65 jaar was. Nu wordt men ouder, dus kan de pensioengerechtigde leeftijd omhoog. Maar weleen beetje flexibel houden, dus afstemmen op de persoon. Dus recht op een AOW instellen op het moment van overlijden.
Nee, maar even serieus. Ik geloof best dat hoogopgeleiden als KZ graag willen doorwerken tot ze er bij neervallen, omdat het werk niet erg belastend is, maar juist inspirerend kan zijn. Een heel ander verhaal is het als je elke dag in een onderbezet ziekenhuis stervende mensen aan het verzorgen bent, of je bestrating aan het leggen bent, of de post aan het rondbrengen bent in de vroege ochtend. De oplossing van omscholing of hogere functies werkt ook niet, omdat er gewon niet altijd genoeg lichtere functies zijn, en omdat de mensen ook niet altijd geschikt zijn voor die functies. Dus tja, stuur ze dan maar eerder dan 65 met het pensioen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|||
Citaat:
Herevolueer je rechtenkennis maar voordat je met de grote jongens meedoet ![]() Citaat:
-Zeeman -Vuilnisman (ouderwets) -Vuilnisman (joystick+kraan) -Stratenmaker -Lasser -Onderwaterlasser ... waar is de grens en hoe is de schaalverdeling?
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
De AOW is een collectieve premievoorziening voor de oude dag. conceptueel anders en staan los van elkaar m.i. Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
jij wenst dus een complete herziening van alle volkspremie en bijstandswetten neem ik aan? Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Ik heb al aangegeven voor een verhoging te zijn (tot 67.5 jaar) maar daarmee staat het los van bijstand en heeft het itt. wat jij lijkt te denken niet te maken met "geld voor hen die het het hardst nodig hebben" Citaat:
De visie van verschillende partijen (wetmakers, werkgevers en werknemers) is anders wbt. de term "redelijk" Vanwege de wettelijke constructie en economische factoren zal de werknemer vaker wel dan niet het onderspit delven. Citaat:
Als het al ergens toe lijdt is het meer electronische scootmobils die met 15 door de stad scheuren zonder enige verkeersverantwoording, los van de andere gevolgen als: veel langer werken, meer premie betalen, minder pensioen en rechtzaken over subjectieve randverschijnselen als "redelijkerwijs uit te voeren werk"
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Het is nergens relevant voor, het is een afspraak dat we met z'n allen wat premie inleggen elke maand dat we werken zodat we buiten de particuliere pensioenopbouw ook nog een aanvullend AOW bedrag hebben als we eenmaal van de slavenarbeid af zijn... lijkt me "geest" genoeg. Citaat:
Als er minder geld naar de AOW gaat dan profiteert daar de leegbloedende staatskas en daaruitvolgend vooral de banken van. Citaat:
Als je nu concreet zou voorstellen om een vermagering van de AOW ten goede te laten komen aan studiebudgetten en deeltijd WW dan kan ik het met je eens worden, maar achter overhevelen van geld van "de gewone man" naar de (inter)nationale elite kan ik niet gaan staan.
||
Citaat:
![]() edit: sorry niet goed doorgelezen.
||
Citaat:
Bovendien zit je ermee dat kapitaal vergaren voor je pensioen belast wordt via de vermogensbelasting. Dat maakt de AOW belasten dubbel onrechtvaardig, want die mensen betalen tijdens het opbouwen en de eerste jaren al extra belasting, terwijl ze per saldo dat geld over veel jaren uitsmeren, en dus botweg niet rijk zijn. Ze betalen relatief dus al veel meer, maar dan zou vanwege kapitaal dat wat hun uitgaven betreft niet bestaat, resulteren in belasten van hun AOW. De AOW inkomensafhankelijk maken kent dus twee opties: -Een beperkte heffing alleen voor zeer vermogenden En dat is nutteloos omdat het nauwelijks effect heeft, en de bureaucratie om het uit te voeren meer zal kosten dan het deels inhouden van de AOW van zo weinigen op zal leveren. -Een oneerlijke heffing die Jan Modaal benadeelt En dat is vanwege de oneerlijkheid ervan geen goede optie.
Laatst gewijzigd op 23-10-2009 om 12:00. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar laten we daar niet bij stil blijven staan, en een eerlijk alternatief voor het financieren van de vergrijzing verzinnen?
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Balkenende - Bos WärteR | 500 | 06-11-2006 15:38 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
salarisverhoging leden europarlement $@nd€r $@l@m@nd€r | 32 | 03-01-2004 01:30 |