Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2009, 16:32
Chocolade-ijsje
Chocolade-ijsje is offline
Hoi!

Ik loop hier al anderhalf jaar mee en moet het even kwijt.

Bij mij op school is een leraar, heb er één jaartje les van gehad in de onderbouw. Ik zit tegenwoordig in de 6e klas. Nu is het zo dat ik in de leerlingenraad zit en hij dus ook. Is altijd super gezellig, de sfeer is heel los, iedereen noemt elkaar bij de voornaam, en je en jij't er op los. Ik zie de betreffende leraar dus meer als een soort 'collega', dan als een leraar, zeker omdat ik ook geen les van hem heb.

Nu is het zo dat ik ong. anderhalf jaar geleden gevoelens voor hem kreeg. Ik ben echt een sukkel als ik verliefd ben, dus als ik met iemand praat word ik rood, verlegen, ga ik echt stomme dingen zeggen etc. etc. Af en toe heb ik echter goede gesprekken met hem en dat is wat de verliefdheid getriggerd heeft. Ik krijg ook steeds meer het idee dat hij ook gevoelens heeft voor mij. Als ik aan het werk ben in de computerzaal aan de ene kant en hij met z'n klasje aan de andere kant is hij eigenlijk veel te vaak en te lang aan mijn kant. Bij vergaderingen betrap ik hem er altijd op stiekem naar mij te kijken etc. Door mijn verlegenheid negeer ik hem eigenlijk overdag (ja echt heel stom en kinderachtig, zeker voor een 18-jarige zoals ik), maar hij spreekt mij ook nooit aan, dus misschien verbeeld ik me het ook wel.

Het probleem is echter dat hij ruim 10 jaar ouder is dan mij. Ik durf hem niet te confronteren met mijn gevoelens, omdat ik heel bang ben afgewezen te worden, maar zo kom ik er dus nooit achter of hij ook gevoelens heeft voor mij. Ik word echt vreselijk gek van mezelf, maar ik kan hem niet uit m'n hoofd krijgen, het is zo frustrerend!

Heeft iemand tips of whatever.. Ik ben gewoon zo in de war momenteel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2009, 16:43
Verwijderd
Zolang je geen les van hem hebt, kan het m.i. best.

Maar dan nu idd de vraag of het wederzijds is. Vraag hem gewoon eens casual om wat te gaan drinken ergens.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 18:50
Verwijderd
Nou ja kijk zelfs al geeft ie je geen les, dan nog is het niet echt slim om een relatie te beginnen met een leraar op jouw school, ook m.b.t. zijn carriere enzo. Maar over een half jaartje kan het prima. En 10 jaar leeftijdsverschil is wel veel, maar niet onoverkomelijk.

Dus uh... ik zou gewoon kijken of je het komende half jaar een vriendschappelijke relatie kunt aanknopen op basis van die gesprekken, en als er echt heftige gevoelens zijn van beide kanten, dan komt dat vanzelf... en dan hopelijk pas in de zomervakantie
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 22:37
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik zou zeggen, wacht ff tot je dit jaar af hebt, daarna is het in ieder geval niet strafbaar meer.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 23:57
Akhlys
Akhlys is offline
Wat andere ook al zeggen eigenlijk, wacht even tot je dit schooljaar afgerond hebt en dan kun je altijd nog kijken of het wat wordt Het is op dit moment in ieder geval nog strafbaar en daarbij komt ook dat de leraar van de school zelf geen relatie mag hebben met een leerling op die school, ook al is ze meerderjarig Ik heb een half jaar op een middelbare school stage gelopen en mijn toenmalige vriendin was daar gelukkig net klaar, anders had ik daar geen stage mogen lopen..
Oud 24-10-2009, 12:01
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Eens met wat iedereen boven mij zegt.

Al was het op mijn middelbare school helemaal een zooitje wat liefde&recht betreft. Er was een klasgenoot van mij (17) die een relatie kreeg met een leraar (55). De relatie hadden ze blijkbaar al gekregen toen zij in de vijfde zat. Iedereen kwam er een beetje achter toen ze in de zesde zat. En bij een van de laatste feesten hebben ze zelfs in het openbaar staan zoenen. Eeeew Maar ja. Die relatie heeft zelfs nog een jaar of vier stand gehouden. Anyways, conclusie van het verhaal: soms knijpt de school ook wel eens een oogje dicht, zeker als het om laatste jaars gaat. Maar ja, dat wil het niet goed praten natuurlijk.

Dus...
Citaat:
Dus uh... ik zou gewoon kijken of je het komende half jaar een vriendschappelijke relatie kunt aanknopen op basis van die gesprekken, en als er echt heftige gevoelens zijn van beide kanten, dan komt dat vanzelf... en dan hopelijk pas in de zomervakantie
Oud 25-10-2009, 05:26
Verwijderd
I agree with the rest. Nog maar een half jaartje en dan is het completely legaal. Ik zou als ik jou was zijn baan niet op het spel zetten, maar als hij niet eens jouw eigen leraar is, is het al een stuk makkelijker om het eventueel geheim te houden. Ga gewoon met hem om zoals je nu ook met hem omgaat, en probeer er in ieder geval achter te komen of hij ook echt geïnteresseerd is in jou. Het leeftijdsverschil hoeft sowieso geen probleem te zijn, vooral omdat je al 18 bent, dus het enige dat nu tussen jullie in staat is het feit dat ij een leraar is... Dus tja, nog eventjes wachten.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 15:34
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
@ x-spekkie-x

Ghehe, bij ons was het ook zo'n bende. Twee leraren Engels waren getrouwd met een oud-leerling. Een leraar Duits idem. En een andere leraar Duits had met een meisje 'stiekem' een relatie gedurende een paar jaar, toen zij eenmaal van school was, vlogen de verhalen je om de oren over dat ze zwanger was, hij gescheiden, samenwonen etc. En het meest zielige was nog wel dat zijn dochter nog twee jaar op school moest uitzingen.

Arme meid
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 15:52
Chocolade-ijsje
Chocolade-ijsje is offline
Woow wat een verhalen allemaal.
Maar bedankt voor jullie reacties allemaal, daar heb ik wel steun aan

xx
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 17:48
Malossi
Malossi is offline
Gewoon nu nog niet aan beginnen, gewoon omdat het niet goed is. Zijn baan komt op het spel, en voor jou wordt het ook echt niet leuker op school als je nu wat met 'm begint...
Verder: Wacht eerst maar es af of hij wel echt zo leuk is als jij vindt. Misschien gaat hij nu wel heel collegiaal met je om, maar is het in een relatie niet echt een man om bij te zijn, dat weet je niet.
Oud 25-10-2009, 18:27
Anaïs
Anaïs is offline
Vroeger vond ik 10 jaar een gigantisch leeftijdsverschil, maar ik heb heel wat vriendinnen van wie hun vriend om en bij de 10 jaar ouder is dan zijzelf, en het gaat prima.

Ook zoals de rest al zei: wachten tot je afgestudeerd bent en beginnen met vriendschap
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 12:37
Verwijderd
Het leeftijdsverschil is wel groot, maar niet onoverkomelijk. Dat hij leraar is en jij leerling bent op dezelfde school is wel een probleem. Dus ik ben het eens met de rest: wacht tot na je eindexamen voor je actie onderneemt.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 16:55
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ik zou zeggen, wacht ff tot je dit jaar af hebt, daarna is het in ieder geval niet strafbaar meer.
Oud 26-10-2009, 19:10
Springy
Springy is offline
Jep, wachten tot het jaar om is.. Je wilt geen rare situaties, lijkt me.

Als je dan nog steeds dezelfde gevoelens hebt, is het misschien een idee om voor te stellen om met de leerlingenraad wat te gaan drinken om het jaar af te sluiten? En dan natuurlijk zorgen dat jij gezellig naast hem komt te zitten.
Dan heb je al een wat informelere situatie als een vergadering, maar heb je nog de veiligheid van de groep.

Gaat dat goed, kun je voorstellen om met z'n 2tjes het nog eens over te doen.

Succes!!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2009, 15:38
Verwijderd
Wow, 18 en 28, dat kan echt niet!!111~

Zere neus: vraag hem eens mee om wat te gaan drinken als je geslaagd bent. (want scholen vinden het niet altijd even tof als een leraar met een leerling ligt te krikken)
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 00:14
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Wow, 18 en 28, dat kan echt niet!!111~

Zere neus: vraag hem eens mee om wat te gaan drinken als je geslaagd bent. (want scholen vinden het niet altijd even tof als een leraar met een leerling ligt te krikken)
Krikken is zo'n charmant woord
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten