Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2009, 16:22
Verwijderd
Nachtlenzen! Eindelijk heb ik ze dan...
Iemand ook lenzen/bril? problemen? voordeel? Deel het hier.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 17:58
HOI-hoi-HOI
HOI-hoi-HOI is offline
Nope. Maar ik wil wel graag een bril! Dat vrolijkt mijn gezicht een beetje op, want anders heb ik geen kleur in m'n gezicht... Ik mag namelijk geen make-up van mams. Ik wil heel graag een lekkere felle kleur bril! Er is alleen 1 probleem...-----> ik heb gewoon goede ogen...
Maaaaaaaaaaar voor de zkerheid ga ik binnenkort een testje laten doen, misschien zijn mijn ogen helemaal niet zo goed als ik denk en krijg ik een bril! I hope so! (Soorry,, eigenlijk moet je juist blij zijn als je goede ogen hebt, maar ik vind van niet)
Oud 26-09-2009, 20:41
Springy
Springy is offline
Ik heb nu lenzen op proef die meer zuurstof door laten.. Bevalt erg ghoe zo far, moet ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 22:03
Verwijderd
Ik heb ook nachtlenzen. Al drie jaar oid. Vind het ideaal, vooral met sporten (zwemmen).
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 22:04
Verwijderd
Voor een bril hoef je niet per se slechte ogen te hebben: je kunt ook 'vensterglas' in een montuur laten zetten?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 14:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Nope. Maar ik wil wel graag een bril! Dat vrolijkt mijn gezicht een beetje op, want anders heb ik geen kleur in m'n gezicht... Ik mag namelijk geen make-up van mams. Ik wil heel graag een lekkere felle kleur bril! Er is alleen 1 probleem...-----> ik heb gewoon goede ogen...
Maaaaaaaaaaar voor de zkerheid ga ik binnenkort een testje laten doen, misschien zijn mijn ogen helemaal niet zo goed als ik denk en krijg ik een bril! I hope so! (Soorry,, eigenlijk moet je juist blij zijn als je goede ogen hebt, maar ik vind van niet)
Je kan toch ook gewoon een bril met normale glazen die niet op sterkte zijn nemen als je het zo graag wil?

Ik heb sinds twee jaar ofzo een bril en het bevalt me goed. Heb jarenlang rond gelopen met slechte ogen terwijl iedereen zei dat een bril niet zou helpen, het toch geprobeerd en het bevalt echt heel goed. Het staat me ook wel vind ik, zonder bril heb ik een kaal gezicht. Alleen vind ik los haar niet leuk met bril dus heb ik m'n haar nu nauwelijks meer los. Toch maar eens op zoek naar een nieuwe, leuke bril.
Oud 02-10-2009, 17:35
HOI-hoi-HOI
HOI-hoi-HOI is offline
Ik vind mijn gezicht een beetje saai enzo,, daarom wil ik een bril.. Maar zijn er ook goedkope brillen? Want ik zie er heel veel van over de honderd euries. En om nou zo'n dure een bril te gaan kopen, terwijl je 'm niet eens nodig hebt,, is ook een beetje overdreven............................
Oud 03-10-2009, 11:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij de Specsavers hebben ze vanaf 39 euro al een bril geloof ik. Nou zijn die niet zo heel leuk maar voor 69 euro heb je wel al wat fatsoenlijks. Als je dan nog ontspiegelde glazen ofzo wil komt er nog wel 50 euro bij.
Oud 04-10-2009, 16:06
:DELICIOUS
:DELICIOUS is offline
Haha, of geen glazen erin zetten. Scheelt 50 euro
Met citaat reageren
Oud 04-10-2009, 18:15
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik vind mijn gezicht een beetje saai enzo,, daarom wil ik een bril.. Maar zijn er ook goedkope brillen? Want ik zie er heel veel van over de honderd euries. En om nou zo'n dure een bril te gaan kopen, terwijl je 'm niet eens nodig hebt,, is ook een beetje overdreven............................
Hans Anders.
Oud 26-10-2009, 15:56
HOI-hoi-HOI
HOI-hoi-HOI is offline
Citaat:
Haha, of geen glazen erin zetten. Scheelt 50 euro
dat lijkt me nog het beste haha
Oud 26-10-2009, 19:14
Verwijderd
Citaat:
(Soorry,, eigenlijk moet je juist blij zijn als je goede ogen hebt, maar ik vind van niet)
Inderdaad, wees blij dat je goede ogen hebt. Ik heb -15 en -17! Neem gewoon een bril zonder sterkte dan, maar loop niet te hopen op slechte ogen, want dat vind ik nogal ondankbaar!

Iig, ik heb sinds mijn 12e zachte lenzen en ben er erg gelukkig mee. Door mijn hoge sterkte, liep ik altijd met jampotglazen. Daarbij heb ik astigmatisme, wat erop neerkomt dat mijn lenzen precies goed moeten zitten om goed zicht te hebben. Dat maakt mijn lenzen behoorlijk prijzig, maar ik heb een verzekering van 35 euro per jaar en als ik er nu 1 verlies, hoef ik maar 95 euro te betalen, anders is dat over de 200.
Overigens heb ik sinds een jaar of 4 betere lenzen, want die wat ik eerst had, waren niet zo goed voor mijn ogen. Nu zijn mijn ogen op en top in orde. Enige minpunt is dat ze verschuiven als er een hevige temperatuurwisseling is, zoals hitte buiten en dan de diepvriesafdeling van een winkel binnenlopen.

Ik wil eigenlijk graag een operatie waarbij ze een lens in het oog plaatsen (laseren is geen optie bij mijn sterkte), maar die kosten een paar duizend euro en in België valt dat onder schoonheidsoperatie en wordt er niets terugbetaald .
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 23:10
Noddy
Noddy is offline
Ik heb daglenzen. Vind het aan de ene kant prima, aan de andere kant heel irritant. Zou zoo graag goede ogen willen hebben. Durf niet te laseren.

@Mutant: Wat verschrikkelijk zeg! Ik kan me niet voorstellen hoe het is om zo slecht te zien. Is zo'n operatie met die lens dan de enige mogelijkheid? Er zijn toch veel verschillende soorten operaties? Of kan dat ook niet met jouw sterkte?
Oud 27-10-2009, 09:18
Verwijderd
Ik ben naar een info-avond geweest over oogoperaties en het schijnt dat voor mijn sterkte alleen een lensimplantaat geschikt is. Maar dat is alweer 2 jaar geleden, dus het kan dat er nieuwe soorten operaties zijn. Alleen denk ik dat die allemaal zo kostelijk zijn en ja, zoals ik al zei, België betaalt niets terug. Ook niet bij lenzen of bril, ja 50 euro per 4 jaar geloof ik...

En het slecht zien, tja daar wen je aan. Je ziet alleen maar vlekken in kleur, maar daaruit kun je vaak heel wat opmaken. Ik kan prima rondlopen zonder lenzen, maar lezen of mensen herkennen is er niet bij. En ik heb ook nog niet geprobeerd of je auto's kan zien aankomen
Met citaat reageren
Oud 27-10-2009, 09:28
Verwijderd
Ik heb van mijn 12e tot mijn 18e dagelijks zachte contactlezen gedragen, maar bleek sneller dan anderen last van vaatingroei te hebben. Dus toen kon ik kiezen: harde lenzen, zachte daglenzen (die laten meer zuurstof door dan zachte maandlenzen) of minimaal de helft van de dagen afwisselen met een bril*. Ik heb het laatste gekozen want een bril is ook best leuk. Dus nu draag ik 2-3 keer per week lenzen.

*plus als ik een dag lenzen draag, deze maximaal tien uur achtereen inhebben. Maar dat geldt eigenlijk voor iedereen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2009, 20:05
obiwan
obiwan is offline
Ik draag een bril. Heb heel even lenzen geprobeerd, maar ik kreeg die dingen niet in mn ogen...

Regels voor berichten