Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2011, 21:42
men123
men123 is offline
Hoi allemaal,

ik wil graag leraar worden, alleen het probleem is dat je geen strafblad mag hebben. Ik heb laatst een aanrijding gehad op de parkeerplaats met inparkeren. Ik heb een andere auto geraakt en heb even naar de schade gekeken, een paar krasjes.. Heb dit dus niet gemeld, en dat is stom. Alleen wat ik niet wist, is dat het een misdrijf is.. Dus mijn vraag is, krijg ik nu een strafblad? Ik heb uitgelegd dat ik het niet wist.. en mijn overhoring is doorgestuurd naar de officier van justitie..

En als ik toch een strafblad heb, is het dan slim om aan die opleiding te beginnen voor leraar? Want ik wil het zo graag.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2011, 21:57
McGrijns
McGrijns is offline
Er wordt van iedereen verwacht dat je de wet kent, dus ook dat wegrijden bij een aanrijding een misdrijf is. Als je dus pech hebt en veroordeeld wordt, dan heb je een strafblad.

Voor de consequenties: http://nl.wikipedia.org/wiki/Strafbl...en_transacties
Oud 21-08-2011, 22:02
Em.
Em. is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...839&highlight=

Je hebt hier al een topic over, joh.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2011, 22:02
men123
men123 is offline
Citaat:
Er wordt van iedereen verwacht dat je de wet kent, dus ook dat wegrijden bij een aanrijding een misdrijf is. Als je dus pech hebt en veroordeeld wordt, dan heb je een strafblad.

Voor de consequenties: http://nl.wikipedia.org/wiki/Strafbl...en_transacties
Ja oke, maar ik krijg gewoon een boete, krijg je dan meteen een strafblad erbij?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2011, 22:11
Definite
Definite is offline
Bij een sollicitatie is de kans aannemelijk dat je een Verklaring Omtrent Gedrag dient te overhandigen, met een strafblad is deze niet legitiem om aangenomen te worden vrees ik. Wacht rustig af zou ik zeggen.
Oud 21-08-2011, 22:11
Definite
Definite is offline
Citaat:
Ja oke, maar ik krijg gewoon een boete, krijg je dan meteen een strafblad erbij?
Ik denk gewoon een boete.
Oud 21-08-2011, 22:25
McGrijns
McGrijns is offline
Citaat:
Je krijgt een transactievoorstel (dat is de juridische term voor boete) en als je dat accepteert, een aantekening in je justitiële documentatie wat gevolgen zou kunnen hebben voor het verkrijgen van een verklaring omtrent goed gedrag.

Daarbij denk ik niet dat het van belang is dat een leraar ooit eens een ongeluk heeft gehad en is doorgereden, dus waarschijnlijk zou je die verklaring nog wel krijgen (dit is een gok van mijn kant).
Oud 22-08-2011, 00:20
T_ID
T_ID is offline
Een Verklaring Omtrent Gedrag gaat over voor het beroep relevante delicten. En hoewel iemand die doorrijdt na schade veroorzaakt te hebben een lul van de eerste orde is, denk ik niet dat ze het als iets relevants beschouwen.
Oud 22-08-2011, 00:38
Lente
Lente is offline
afgewezen bij de politie?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2011, 10:45
Verwijderd
Ik heb je andere topic even gesloten, dan kan er hier verder over worden gepraat.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2011, 17:21
remy476
remy476 is offline
Verklaring omtrent gedag heb je nodig als je start als leraar. Hierbij wordt gevraagd waarom je deze nodig hebt. Ik neem aan dat een aanrijding niets te maken heeft met de omgang met kinderen. Ze zou dit ook even na kunnen vragen...
Oud 25-08-2011, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Verklaring omtrent gedag heb je nodig als je start als leraar. Hierbij wordt gevraagd waarom je deze nodig hebt. Ik neem aan dat een aanrijding niets te maken heeft met de omgang met kinderen. Ze zou dit ook even na kunnen vragen...
Meh. Ik zou daar niet te zeker van zijn...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten