Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-12-2009, 23:08
Famm.
Famm. is offline
Hoi iedereen,

Ik heb nu een jaar een relatie met mijn vriend. Dat hele jaar lang ben ik stapelverliefd geweest op mijn ventje maar nu we het jaar gepasseerd zijn, zijn de kriebels verdwenen, hierdoor voel ik me raar (maar ik ben nog heel graag bij hem!)
Betekent dit dat ik geen gevoelens meer voor hem heb en meer neig naar het vriendschappelijke of is dit nu houden van?

Grtjs x.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-12-2009, 23:11
Volk
Volk is offline
Je bent niet meer verliefd. Misschien is het over gegaan naar houden van, misschien blijk je nu alleen vriendschappelijke gevoelens te hebben. Hoe weet je dat je van je ouders houdt? Dat weet je gewoon.
Als je van je vriend houdt dan weet je dat. Misschien is het even verwarrend omdat je nu niet meer verliefd bent. Maar je merkt het gauw genoeg als je niet van hem houdt.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2009, 00:56
Arachnia
Arachnia is offline
Be happy you're not married.

That shit happens all the time.
Oud 26-12-2009, 08:22
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Nou, als je hem nog steeds wil bespringen en intiem met hem wilt zijn, zou ik zeggen dat je gevoelens nu houden van zijn
Oud 26-12-2009, 16:40
hometownheroine
hometownheroine is offline
hoe fijn voel je je bij hem,
vergelijk het eens als je bij voorbeeld bij een "gewone" vriend of vriendin bent,
en dan merk je wel of je van hem houdt
Oud 27-12-2009, 15:47
Sade
Sade is offline
Citaat:
Nou, als je hem nog steeds wil bespringen en intiem met hem wilt zijn, zou ik zeggen dat je gevoelens nu houden van zijn
^ Denk ook dat dit er veel mee te maken heeft, ja.
Oud 27-12-2009, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Right. Ik wil Melanie Laurent ook bespringen en intiem mee zijn maar verder ken ik haar niet en hou ik dus ook niet van haar.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2009, 18:11
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Right. Ik wil Melanie Laurent ook bespringen en intiem mee zijn maar verder ken ik haar niet en hou ik dus ook niet van haar.
Jaaa, maar dat zeg ik ook niet Ik geef commentaar op deze situatie en in dit geval kan ze checken of ze nog van haar vriend houdt als ze nog seksuele gevoelens voor hem heeft.
Oud 27-12-2009, 18:16
Verwijderd
Waar ik over struikel is dat sex=liefde ding. Ik begrijp niet zo goed hoe je daarmee kan meten of ze nog van hem houdt.

Daarnaast vind ik het apart hoe je na een jaar 'de kriebels' kwijt kan zijn, maar dat kan aan mij liggen.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2009, 18:20
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Waar ik over struikel is dat sex=liefde ding. Ik begrijp niet zo goed hoe je daarmee kan meten of ze nog van hem houdt.

Daarnaast vind ik het apart hoe je na een jaar 'de kriebels' kwijt kan zijn, maar dat kan aan mij liggen.
Ik kreeg de indruk dat ze juist nog wel van hem houdt, maar dat ze niet weet of ze van hem houdt als dé vriend of als een vriend. Vandaar mijn reactie: als je nog seks met hem wilt, dan hou je van hem (als dé vriend).
Oud 27-12-2009, 18:22
Verwijderd
Of ze wil gewoon sex en hij is convenient en ze is niet meer verliefd op hem.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2009, 18:23
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Of ze wil gewoon sex en hij is convenient en ze is niet meer verliefd op hem.
Volgens mij is dat meer een mannending? Ik kan me in ieder geval deze situatie niet voorstellen als je nog in een relatie zit
Oud 27-12-2009, 19:51
Verwijderd
Ik kan me eigenlijk wel vinden in wat Spekkie zegt. Ik wil nooit seks met mensen als er niet bepaalde gevoelens bij komen kijken, lol. Dus dat zou voor mij wel een goede graadmeter zijn, maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.

Ik zou verder echt niet weten hoe je zou kunnen 'uitvinden' of je van iemand houdt in een liefde-manier of vriendschappelijk. Volgens mij 'weet' je dat 'gewoon'..
Met citaat reageren
Oud 27-12-2009, 22:16
Verwijderd
Citaat:

Nja als je geen seks meer wil, hou je hooguit van hem als van een vriend, dus da's sowieso een goeie test. Iig voor vrouwen geloof ik.

Ik vind het knapper als je na een jaar nog kriebels hebt... bij mij zijn dat meer de zenuwen, als ik een half jaar oid iets met iemand heb en het wordt allemaal wat zekerder, hoef ik niet meer zo zenuwachtig te zijn... Maar goed misschien neem ik die kriebels wel te letterlijk, want ik ben dus nog wél verliefd, zij het dan zónder kriebels in m'n buik.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2009, 23:30
Verwijderd
er zijn ook zoveel ouders die zijn 15 jaar getrouwd, maar houden ook niet echt zielsveel nog van elkaar. maar scheiden is veel gedoe, + geld verloren en kinderen krijgen het dan moeilijk etc.

als je echt verliefd zou zijn, dan ben je dat inderdaad in de eerste paar maanden. daarna vind je het gewoon leuk bij hem enzo. als het goed is, valt hetje ook op dat je niet zo snel dezelfde gevoelens krijgt bij anderen mensen, ofwel?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2009, 01:55
Thinus
Thinus is offline
als je verliefd bent komt dit door een stofje wat je in je brein geflikkerd krijgt. dit duurt maximaal 2 jaar als ik me niet vergis.

uitgevonden voor de voortplanting.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2009, 11:58
Volk
Volk is offline
Ik weet dat ik van mijn vriend houd omdat hij een belangrijk deel van mij is. Een beetje als mijn rechterarm. Hij is heel belangrijk voor mij en ik zou 1000 maal liever mezelf kwetsen dan hem. Er is niemand anders naast wie ik wakker zou willen worden. Ik word nog wel eens naast iemand anders wakker en dan vind ik het toch jammer dat het niet mijn vriend is. Ik wil de rest van mijn leven met hem delen. Ik wil zijn haar millimeteren als hij kaal begint te worden. Ik wil voor hem zorgen als hij ziek is. Ik wil hem vooral niet veranderen of vertellen hoe te leven, omdat het dan niet meer de man is waar ik van ben gaan houden. Al mijn geheimen zijn veilig bij hem. Ik heb een heel groot respect voor hem en het feit dat dat wederzijds is maakt hem alleen maar mooier in mijn ogen. Ik heb een gigantisch vertrouwen in hem en hij gelukkig ook in mij. Ik ben blij dat hij de stomme dingetjes doet die hij doet omdat hij dat leuk vindt. Net als dat ik blij ben dat hij het leuk vindt dat ik de stomme dingen doe omdat ik ervan kan genieten. Als ik boos ben ga ik aandachtig naar hem luisteren omdat ik geen ruzie wil maar wil weten waarom hij iets heeft gedaan. En als dat niet overeenkomt met mijn gedachtegang dan heb ik er respect voor dat hij niet mij is. Ik zal hem nooit kwetsen als hij mij heeft gekwetst omdat ik van hem houd en hem nooit kwetsen wil. Als ik hem kwets kwets ik mezelf. Ik kan zo oneindig doorgaan...

Tja, houden van... ik denk dat niemand het kan uitleggen maar als je het eenmaal hebt gevoeld (of door hebt dat je het voelt) dan is dat toch wel zo'n beetje het mooiste dat je kan overkomen mits het wederzijds is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten