Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Feestdagen

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2009, 10:17
Verwijderd
Vieren jullie al jaren Sinterklaas op een andere manier dan met pakjes? Doen jullie het Sinterklaasspel? Vieren jullie op een andere manier Sinterklaas? Vertel het!

OT: Wij vieren al jaren traditioneel Sinterklaas, maar ik had een leuk nieuw idee bedacht. Wel lootjes trekken, maar in plaats van met pakjes met een diner. Iedereen maakt dus een gerecht, of neemt de wijn mee of wat ook, dat schrijf je op het lootje. Nu nog bij mijn (schoon)ouders erdoor drukken .
Advertentie
Oud 12-11-2009, 12:05
Daboman
Daboman is offline
Surprise-avond.

Het is ooit begonnen met een aardigheidje van 5 euro, ingepakt en een gedicht, maar het is uitgegroeid naar een ware surprise plagerijtjes oorlog met cadeautjes die niet altijd zonder hulpmiddelen uit te pakken zijn en gedichten geprint op puzzelpapier en geknipt, in lettergrootte 4, 6 pagina's lang, of 25 lege enveloppen. In deze tijd zijn er ook 5 nieuwe groepsleden bijgekomen. Elk jaar is weer beter, zelfs wanneer je denkt dat het niet erger kan. Het kan altijd weer erger. Het budget blijft ook groeien. We hebben in ieder geval wel altijd ontzettend veel lol op 5 december.
Oud 12-11-2009, 14:28
Tink*
Tink* is offline
Traditioneel ja met lootjes! En dan ook een surprise en een gedicht erbij! Vooral de gedichten zijn onder mijn studiegenoten altijd een ware sport, want Nederlands hè. Dit jaar doe ik 2x met lootjes, vorig jaar wilde eigenlijk iedereen dobbelen en dat is ook leuk, maar nu kan je tenminste wat specifieker een gedicht schrijven/cadeautjes kopen/surprise maken. Meestal met dobbelen doen we geen surprise. En wat ik net ook al in het andere topic zei: ergens in februari toch Sinterklaas door 3 stukken oude meuk in te leveren en dan door te dobbelen proberen om met zo min mogelijk of zo min mogelijk kuts naar huis te gaan. Ook altijd erg grappig.
Oud 12-11-2009, 15:08
Missy
Missy is offline
Vorig jaar hebben we voor het eerst kadootjes en gedicht gedaan, omdat de twee jongste er nog te jong voor waren. Nu gaat dat prima. Daarvoor heb ik altijd gedichten gemaakt voor iedereen. Waarin ook wel wat plagerijen stonden. Vorig jaar was dit dan ook het geval. Ik denk dat het dit jaar nog erger zal zijn. Het budget is 25 euro per persoon. Daarvoor vaak gezellig eten met nog meer familie en dan kadootjes. Mijn vriend doet dit jaar ook mee. Ik ben benieuwd wat ie er van bakt.

Met onze vriendengroep doen we het ook, maar dan inclusief gedichten en plagerige suprises. Dit vieren we meestal een aantal dagen voor vijf december.
Oud 12-11-2009, 17:31
Ieke
Ieke is offline
Meestal 2 teams tegen elkaar en dan suprises en gedichten maken voor de mensen uit het andere team. Meestal vieren we het vanwege tijdconstructie met de kerst, maar dan blijft het gewoon namens Sinterklaas etc.
Oud 13-11-2009, 11:31
Verwijderd
Wij spelen het dobbelspel met een aantal van onze buren. Iedereen moet een cadeautje kopen van 5 euro en iets meenemen uit z'n huis dat ie niet meer wil, liefst iets lelijks. Aan gedichten doen we niet.
Advertentie

Regels voor berichten