Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2009, 21:22
Verwijderd
The adventure contineus.

Wiskunde (allerlei) 1

Je zult me tot eind januari vooral kunnen vinden in mijn "natuurkunde (allerlei)" topic, maar ik zal zo af en toe ook hier te vinden zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2009, 12:54
Rationeel
Rationeel is offline
ah, we gaan verder met natuurkunde! ook leuk natuurlijk

goed gedaan jongen en ga zo door!
Met citaat reageren
Oud 17-11-2009, 15:01
Verwijderd
Bedankt.

Is een kwadratische vergelijking een vorm van een exponentiële vergelijking? Ik heb hier en daar op het net gezocht en ik las dat een exponentiële vergelijking tot de macht 3 en hoger is. Is dit waar?

Is er een bepaalde formule zoals de abc-formule om exponentiële vergelijkingen op te lossen? Ik heb een paar weken terug, vergelijkingen gemaakt die de tot macht 3 en hoger hadden, waren dat exponentiële vergelijkingen? Die loste ik op door te ontbinden, maar dat was wel een heel karwei.

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2009, 17:17
mathfreak
mathfreak is offline
Een exponentiële vergelijking is een vergelijking waarbij de variabele die je zoekt als exponent voorkomt, bijvoorbeeld 2x = 8. Een tweedegraadsvergelijking is een vergelijking van de vorm ax²+bx+c = 0. De term tweedegraads betekent dat de hoogste macht van x (de graad van de vergelijking) 2 is. Zie verder http://nl.wikipedia.org/wiki/Vergelijking_(wiskunde)
Oud 17-11-2009, 19:39
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Bedankt.

Is een kwadratische vergelijking een vorm van een exponentiële vergelijking? Ik heb hier en daar op het net gezocht en ik las dat een exponentiële vergelijking tot de macht 3 en hoger is. Is dit waar?

Is er een bepaalde formule zoals de abc-formule om exponentiële vergelijkingen op te lossen? Ik heb een paar weken terug, vergelijkingen gemaakt die de tot macht 3 en hoger hadden, waren dat exponentiële vergelijkingen? Die loste ik op door te ontbinden, maar dat was wel een heel karwei.

Alvast bedankt.
er zijn zeker formules/handigheidjes voor, maar volgens mij werd dat niet eens in vwo 6 behandeld. probeer je hoofd er dus nog niet over te breken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten