Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2009, 00:08
Verwijderd
Wat vind jij de belangrijkste, meest bijzondere, historische of memorabele dag van dit decennium? Welke dag had de grootste nasleep, is historisch signicant of deed de wereld veranderen? En van het vorige decennium? En voor wie nog niet geboren was, wat denk je dat de meest belangrijke dag van de jaren '80 en '70 was?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2009, 00:36
Verwijderd
Jaren nul: 11 september 2001. Dat wat het moment dat het bij de grote mensenmassa doordrong dat je naast de Chinees, Kebap en de rijkdom aan verschillende culturen ook de terrorist hoorde bij de nieuw ontstane multiculturele samenleving.

Jaren negentig: Val van de muur, ondanks dat dit in 1989 gebeurde. Door de val van de muur zag je de eenwording van Europa opkomen.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 00:39
Uice
Uice is offline
Citaat:
Jaren nul: 11 september 2001. Dat wat het moment dat het bij de grote mensenmassa doordrong dat je naast de Chinees, Kebap en de rijkdom aan verschillende culturen ook de terrorist hoorde bij de nieuw ontstane multiculturele samenleving.
De terroristen kwamen niet uit Amerika, hoor.

Citaat:
Jaren negentig: Val van de muur, ondanks dat dit in 1989 gebeurde.
...en dus niet in de jaren '90.
Oud 27-11-2009, 00:51
Verwijderd
Citaat:
De terroristen kwamen niet uit Amerika, hoor.

...en dus niet in de jaren '90.
1. Als je dat van die terroristen niet begrijpt ben je dom. Ik ga dat niet eens uitleggen. Laat maar zitten.

2. Ik zeg toch in 89, maar dat was pas eind 89. Het had net zo goed januari 1990 kunnen zijn.

Verveel je je ofzo dat je iemand anders posts gaat afzeiken?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 00:54
Verwijderd
Ja, laten we als het om belangrijke punten in de geschiedenis gaat ons inderdaad geen reet aantrekken van de datum.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 00:57
Uice
Uice is offline
Citaat:
1. Als je dat van die terroristen niet begrijpt ben je dom. Ik ga dat niet eens uitleggen. Laat maar zitten.
Die aanvallen hadden gewoon iets te maken met een multiculturele samenleving. Eerder met een monoculturele samenleving.

Citaat:
2. Ik zeg toch in 89, maar dat was pas eind 89. Het had net zo goed januari 1990 kunnen zijn.
Maar dat was het niet.

Wat mij betreft, een specifieke datum heb ik hier niet voor, maar de revolutie van het internet eind jaren negentig en begin jaren nul zal waarschijnlijk de historisch belangrijkste gebeurtenis van de afgelopen twintig jaar zijn. De aanslagen van 11 september zijn natuurlijk ook van belang, zij het om geheel andere redenen dan onze Commando lijkt te denken.
Oud 27-11-2009, 01:38
Verwijderd
Citaat:
Die aanvallen hadden gewoon iets te maken met een multiculturele samenleving. Eerder met een monoculturele samenleving.

Maar dat was het niet.

Wat mij betreft, een specifieke datum heb ik hier niet voor, maar de revolutie van het internet eind jaren negentig en begin jaren nul zal waarschijnlijk de historisch belangrijkste gebeurtenis van de afgelopen twintig jaar zijn. De aanslagen van 11 september zijn natuurlijk ook van belang, zij het om geheel andere redenen dan onze Commando lijkt te denken.
Aangezien ik me ook verveel, kan ik ook effe jouw post afzeiken (totaal nutteloos maar toch)

1- Internet is ergens al in de jaren 70 of 80 uitgevonden, al dan niet eerder.

2- de .com bubble barstte in 2000, in de jaren nul dus.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 01:41
Verwijderd
Citaat:
Ik zeg toch in 89, maar dat was pas eind 89. Het had net zo goed januari 1990 kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 01:51
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Uice heeft het over de revolutie die plaatsvond in de jaren negentig, niet over het moment van uitvinden

Citaat:
Dus wat?
Oud 27-11-2009, 02:05
Verwijderd
Citaat:
Dus wat?
Nee, dat snap ik ook wel dat ie bedoeld dat het revolutionair was dat iedereen een Internetverbinding (ja, met een ouwerwetsnormale hoofdletter hier geschreven) kreeg en dat daardoor de samenstelling van Internet totaal veranderde (nou ja, alles eigenlijk)

Ik probeer hiermee te zeggen dat Uice net zulke 'onzin redenen' aanvoert op de gebeurtenissen die ik aankaartte als ik nu op hem.

Zit ik op een heel andere golflengte of zijn jullie hier totaal geschift, naief en dom?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 02:23
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Internet was al huge voor het jaar 2000. Ik zat namelijk in de brugklas ('97) al elke dag te int0rwebzen met m'n kuttige 56k modem en ik was echt niet de enige. Aaah, de tijden van Geocities en Yahoo chat en de meest ranzige websites over seks met dolfijnen...
Oud 27-11-2009, 02:38
Verwijderd
Citaat:
Internet was al huge voor het jaar 2000. Ik zat namelijk in de brugklas ('97) al elke dag te int0rwebzen met m'n kuttige 56k modem en ik was echt niet de enige. Aaah, de tijden van Geocities en Yahoo chat en de meest ranzige websites over seks met dolfijnen...
Uice zei ook 'eind jaren '90'

Dat vind ik overigens wel een goede, de commerciële opkomst van het WWW. De dag die die opkomst inluidde was denk ik ergens in 1993 met de komst van de Mosaic browser en de aankondiging dat het WWW publiekelijk bruikbaar zou worden.

De val van de Muur vind ik wel (op de valreep van) de jaren '80. Die dag markeerde wel het begin van een nieuw (vrijer?) Europa, net zoals 9/11/2001 de dag markeerde van een omslag in de algehele wereldpolitiek t.o.v. het Midden-Oosten.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 02:42
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Uice zei ook 'eind jaren '90'
I know, het was dan ook een reply op Commando. Mierenneuken kan ik ook.
Oud 27-11-2009, 07:26
Verwijderd
Citaat:
I know, het was dan ook een reply op Commando. Mierenneuken kan ik ook.
Dolfijnen, oke dat wilt nog wel eens lukken. Maar mieren!??!!??!!!?/!??!?11!?!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 10:42
Uice
Uice is offline
Citaat:
Aangezien ik me ook verveel, kan ik ook effe jouw post afzeiken (totaal nutteloos maar toch)

Zoals gezegd, daarom zei ik revolutie en niet uitvinding. Het World Wide Web zoals we dat nu kennen is natuurlijk heel iets anders dan internet in jaren '70.

Citaat:
Ik heb het over een ontwikkeling die eind jaren '90 begon. Het gaat dan niet alleen om het feit dat iedereen een verbinding heeft, maar ook om de manier waarop er met internet wordt omgegaan.
Oud 27-11-2009, 11:51
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nou, de belangrijkste gebeurtenis in de jaren '90 was duidelijk dat ik geboren werd.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 11:55
Verwijderd
Dit jaar in juli ging ik wonen bij een te gaaf gezin, tot oktober.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 13:00
Verwijderd
Citaat:

Jaren negentig: Val van de muur, ondanks dat dit in 1989 gebeurde. Door de val van de muur zag je de eenwording van Europa opkomen.
Sjongejonge jij moet je geschiedenisboeken er nog es op na slaan zeg Terroristen zijn van alle tijden, culturen en plaatsen, en een multiculturele samenleving heeft daar niks mee te maken. Je zou hooguit een balletje kunnen opgooien over het feit dat de informatieverspreiding op dit moment zo goed is dat mensen uit verschillende culturen zich nog gemakkelijker druk kunnen maken om de verderfelijkheid van die van elkaar, maar goed, dat is er eigenlijk nooit nodig voor geweest, want angstaanjagen gaat nog veel beter als je helemaal niet goed weet wat er nu eigenlijk aan de hand is. Kijk maar jou
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 16:55
Verwijderd
Pwned
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 22:54
PV
PV is offline
vergeet 1-1-2002 niet, de dag waarop we voor het eerst euro's konden pinnen
Met citaat reageren
Oud 28-11-2009, 10:30
Verwijderd
Jaren '80: mijn geboorte.
Jaren '90: duidelijk de ontdekking van het Bose-Einsteincondensaat.
Jaren '00: de extra Nobelprijs voor de natuurkunde die ik dit jaar nog ga krijgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten