Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2009, 16:34
112958
112958 is offline
Haaaiii Allemaal!
Ik zit in VWO3, en ik moet in februari een profielkeuze maken.. Ik wil graag iets in de maatschappij doen, en dan vooral afwisseling en met mensen. Dus maatschappelijk wwerkster ofzo lijkt me heel leuk. Ik wilde miss. iets in de gezondheidszorg doen, en dan geneeskunde studeren bijv. huisarts worden lijkt me ook heel leuk. Maar daarvoor heb ik natuurkunde nodig, en daar heb ik absoluut geen aanleg voor! Dus. en maatschappelijk werkster kan ik worden met C & M en dat vind ik ook een superleuk profiel, waarsch. past die ook het best bij mij. Maar wat als ik toch nog de geneeskunde in wil, en maatschappelijk werkster wordt het niet? Dan heb ik nix aan CM! Daar kan ik alleen de maatschappij mee in, en met N&G kan ik het allebei, maar dan heb ik natuur- en scheikunde waar ik superslecht in ebn en een enorme hekel aan heb!
Kunnen jullie mij helpen, want ik kom er zelf echt niet uit!

Thx alvast!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2009, 17:12
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Nou,

Voor Geneeskunde moet je dus natuurkunde hebben, als je dat niet hebt, dan houdt het op. Scheikunde zit standaard al bij NG. Dus wanneer je NG kiest heb je sowieso scheikunde.
Waarom probeer je het niet gewoon?

Ik heb het gevoel dat je iemand bent die 5jes en 6jes haalt voor natuurkunde. Als je je best ervoor doet is het best te doen. Je moet gewoon een profiel kiezen waarbij je niet al teveel extra vakken hebt. kies dan in je vrije deel een vak waar je heel weinig voor hoeft te doen zodat je meer tijd aan die moeilijke vakken kunt besteden. Je kunt met elk profiel wel maatschappelijk werker worden dus die hebt je sowieso binnen. laat je niet misleiden door de naam CM.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2009, 20:08
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Ik post in dit topic eenzelfde post van mij, ik hoop dat je er wat aan hebt:

Citaat:
Ik zou hartstikke voor N&G gaan. Als je de medische kant op wilt moet je dit vakkenpakket hebben.

N&G
Met de profielvakken:
-Biologie
-Wiskunde A óf B (meestal wordt WisA automatisch gegeven bij N&G)
-Scheikunde
-Natuurkunde*

Vrije deel:
- Kiezen uit de keuzemogelijkheden, als je echt afwisseling wilt in je vakken kun je bijvoorbeeld Economie of AK hier kiezen. Maar er zijn ook meer vrije vakken te kiezen.

*Belangrijk: Als je echt medicijnen/geneeskunde wilt studeren kun je als vierde profielvak géén AK, NLT of informatica kiezen. Je moet dan Natuurkunde in je vakkenpakket hebben! Of je kan ook N&T + BIO kiezen. Maar wiskunde B is best pittig.

Als je meer een profiel wilt wat je boeiend en leuk vindt kun je dus N&G met als vierde profielvak AK nemen, en in het vrije deel Economie/Geschiedenis/Een taal/Filosofie/Informatica ofzo. Let wel, de keuzen voor vakken in het vrije deel verschillen per school!
Op sommige scholen kun je zelfs N&G kiezen (met als vierde profielvak natuurkunde) en in het vrije deel bijvoorbeeld tekenen. Zo heb je toch een vak wat niet doordrenkt is met de natuurwetenschappelijke kant. Je kunt uit best veel vakken kiezen in het vrije deel. Dus ik raad dan ook iets compleet anders aan dan je profiel.
Oud 22-12-2009, 13:20
112958
112958 is offline
Bedankt voor jullie reacties!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2009, 13:32
Verwijderd
En? Ben je eruit?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2009, 13:47
112958
112958 is offline
Nog niet helemaal... ;S Maarre.. nu begin ik toch eigenlijk wel meer voor NG te gaan! Iniedergeval ben ik heel blij met de reacties, het heeft wel een stuk geholpen!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2009, 13:49
112958
112958 is offline
Trouwens.. ik hoor ook vaak dat je aan CM nix hebt ofzo, of dat je er bijna niets mee kan. Is dat eigenlijk ook echt zo, heeft iemand daar ervaring mee??
Met citaat reageren
Oud 22-12-2009, 15:08
Neutie
Neutie is offline
Ik heb er geen ervaring mee (heb zelf N&G gedaan), maar wat ik wel weet is dat je idd met C&M de kleinste keuze hebt uit vervolgopleidingen van alle profielen. De opleidingen die je kunt doen als je alleen C&M hebt gedaan kun je namelijk eigenlijk altijd ook doen als je geen C&M hebt gedaan. Er wordt op veel scholen volgens mij ook geadviseerd om N&G/N&T te doen als je het aankan.
Ik zou dus ook voor N&G gaan als ik jou was (mét natuurkunde, ik snap écht niet waarom ze dat eruit hebben gehaald aangezien je het bijna altijd toch nodig hebt voor een natuurwetenschappelijke of medische vervolgopleiding). Heel veel succes met je keuze!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2009, 15:37
Verwijderd
Ik zou idd voor NG gaan, een prima profiel. zoals Neutie zegt kun je met CM idd minder opleidingen doen, dat zou toch zonde zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2009, 13:13
112958
112958 is offline
Kee, thx!
Met citaat reageren
Oud 23-12-2009, 14:54
MizZoo
MizZoo is offline
Hier een uitgebreide discussie over CM, mocht je daar nog meer over willen weten: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1779240
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten