Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2002, 13:21
Tony
Tony is offline
ik moest opeens denken aan een artikel dat ik een tijdje geleden in de krant zag. het ging erover dat het nieuwe kabinet van plan is er een wet door te drukken die ervoor moet zorgen dat er niet meer gerookt wordt tijdens concerten. clubs vrezen hierdoor een drastische terugloop in het aantal bezoekers. persoonlijk ben ik hier ook fel op tegen want ik hou toch wel van een sigaretje tijdens een concert. jullie meningen alsjeblieft.
Oud 06-08-2002, 13:30
Lager-Lout
Lager-Lout is offline
als er op concerten niet meer gerookt mag worden ga ik veel concerten niet meer bezoeken.

op concerten moet toch echt wel gerookt worden!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 13:32
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Well I wouldn't care as I don't smoke..

maar ik erger me vaak wel aan dat alle kleding naar rook stinkt na een concert..

maar ik denk dat het rokerige sfeertje er ergens wel bij hoort
Oud 06-08-2002, 13:34
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Hmmm dat zou ik toch wel erg vervelend vinden,of ik niet meer naar de concerten zou gaan weet ik niet...dan ga ik gewoon even naar buiten om een sigaretje te roken.
Ik hoef niet persé te roken,ik kan best zonder...maar ik vind het wel lekker om even een sigaretje te roken..maarja als het niet mag.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 14:04
McMotion
McMotion is offline
ik zou het behoorlijk kut vinden.. maarjah vast weer zo'n regeltje als "verboden te crowdsurfen" je ziet alleen op lowlands en in de hmh dat er minder wordt gecrowdsurft bij wijze van spreken... en ik denk niet dat ze van plan zijn om het roken op lowlands te verbieden?
Oud 06-08-2002, 14:07
R
R is offline
mwah, ik denk niet dat ze bang hoefen te zijn ofsow,
Want als mensen echte diehards zijn gaan ze wel gewoon niet roken ofsow
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 14:18
Verwijderd
Mja, stom...vooral als we kijken naar houseparties, dan komt er nog geen 20% van het bezoekersaantal wat er nu komt...
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 14:24
funest
funest is offline
dat voorstel is al afgewezen
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 14:59
Rocknroll_77
Rocknroll_77 is offline
Ik rook of het nou mag of niet, ze bekijken het maar.

je wil mij niet met nicotine tekort meemaken.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 15:05
Lateralus
Lateralus is offline
ik vind het persoonlijk een goed idee, maar het gaat ten koste van de kleine zalen waar nog wel optredens zijn. hun inkomsten(die ze voornamelijk uit hun bar halen) zullen ontzettend dalen, omdat mensen niet nog ff blijven hangen na een concert, omdat hun nicotineverslaving dat tegenhoudt. dus dan vind ik dat plan toch wel een stuk minder
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 16:13
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ik rook zelf niet, maar dit is onzin en dat vinden de beheerders van concertzalen ook. Zij zullen je niet tegenhouden.
Oud 06-08-2002, 16:19
independancy wanted
independancy wanted is offline
Citaat:
Rocknroll_77 schreef:
Ik rook of het nou mag of niet, ze bekijken het maar.

je wil mij niet met nicotine tekort meemaken.
Je wilt ander mensen met door jou veroorzaakte longkanker ook niet meemaken...

Er zitten nu eenmaal 2 kanten aan en er is voor beide wel wat te zeggen. Ik rook zelf wel, en doe dat ook graag onder het genot van een biertje en wat leuke muziek, maar het is niet noodzakelijk in mijn geval.
Oud 06-08-2002, 16:50
Built to last
Built to last is offline
Citaat:
independancy wanted schreef:

Je wilt ander mensen met door jou veroorzaakte longkanker ook niet meemaken...

ehm...blijven die mensen die dat willen voorkomen (dus nietrokende mensen) nu weg van concerten....nee dus.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 16:53
independancy wanted
Citaat:
Built to last schreef:

ehm...blijven die mensen die dat willen voorkomen (dus nietrokende mensen) nu weg van concerten....nee dus.
daarom zitter er ook 2 kanten aan, want zoals jij het stelt geef je "de ongezonde manier" voorrang: bij concerten wordt nu eenmaal gerookt, houd je daar niet van, dan blijf je maar weg. Wat dus ook kan is "de gezonde manier": In openbare, afgesloten gebouwen wordt niet gerookt, wil je wel roken, dan blijf je maar buiten staan.
Oud 06-08-2002, 16:54
Rhinus
Rhinus is offline
Waarom zou je niet bij een concer mogen roken en staan er in disco's wel rookmachines? ALS ZE DAT DAN EENS EERST AANPAKKEN!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 16:57
Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
a new noise schreef:

er zal vast een verschil zijn tussen die 2 soorten rook

nee, als je zo'n apparaat aan het werk wil hebben , moet je er eerst een slof peuken in stoppen
Oud 06-08-2002, 16:58
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Infaustus schreef:
nee, als je zo'n apparaat aan het werk wil hebben , moet je er eerst een slof peuken in stoppen
.

Ja, 't zal vast wel anders zijn, maar ik denk niet dat de meeste astma patienten dat wel waarderen.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 16:58
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Infaustus schreef:

Oud 06-08-2002, 17:02
Infaustus
Infaustus is offline
ff serieus, het zou best kunnen dat die dingen op droog ijs werken...
Oud 06-08-2002, 17:04
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Infaustus schreef:
ff serieus, het zou best kunnen dat die dingen op droog ijs werken...
sommigen wel, andere moet van die vloeistof in...
Oud 06-08-2002, 17:07
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
maar dan nog, er zijn inderdaad 2 kanten aan het verhaal. Er zijn veel mensen met problemen aan de luchtwegen die vanwege de rokende mensen niet naar een concert gaan. Dat is jammer, van de andere kant zullen enkele rokers wegblijven bij concerten bij het instellen van deze regels. Een directe oplossing hiervoor zie ik niet.
Oud 06-08-2002, 17:07
independancy wanted
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
maar dan nog, er zijn inderdaad 2 kanten aan het verhaal. Er zijn veel mensen met problemen aan de luchtwegen die vanwege de rokende mensen niet naar een concert gaan. Dat is jammer, van de andere kant zullen enkele rokers wegblijven bij concerten bij het instellen van deze regels. Een directe oplossing hiervoor zie ik niet.
inderdaad... Het is een rot geval...
Oud 06-08-2002, 17:09
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
Ik wel. Niet roken en nicotine plijsters en kauwgoms + kleine 'in je hand pak staafjes' uitdelen. Zodat iedereen er van kan genieten.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 17:10
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
wat een onzin, ik rook zelf niet maar dit gaat toch wel heel erg ver. what's next, verplicht zitten bij concerten?
Oud 06-08-2002, 17:11
independancy wanted
Citaat:
Rhinus schreef:

Ik wel. Niet roken en nicotine plijsters en kauwgoms + kleine 'in je hand pak staafjes' uitdelen. Zodat iedereen er van kan genieten.
Bij mij zou dat dus al niet werken omdat gewoon het roken opzich erbij hoort. Een sigaret opsteken, trekje nemen, slokje bier... Ik zou geen genoegen nemen met nicotine-pleisters, want mij draait het niet eens zo zeer om de nicotine...
Oud 06-08-2002, 17:13
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
masterofpuppetz schreef:
what's next, verplicht zitten bij concerten?
Dan wordt het rellen in concertland. In Ahoy moet je geloof ik al wel zitten, maar dan nog.
Oud 06-08-2002, 17:13
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Bij mij zou dat dus al niet werken omdat gewoon het roken opzich erbij hoort. Een sigaret opsteken, trekje nemen, slokje bier... Ik zou geen genoegen nemen met nicotine-pleisters, want mij draait het niet eens zo zeer om de nicotine...
Daarom ook zo'n klein in je handen houd staafje erbij.

En als het niet om de nicotine gaat dan vind ik juist nog meer dat er niet gerookt mag worden. Je verneukt andermans gezondheid voor een beetje plezier. Dat gaat toch wat ver nietwaar?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 17:14
Kuala Lumpur
Kuala Lumpur is offline
In eerste instantie toen ik ervan hoorde dacht ik, ja geweldig idee! Ik vind het ontzettend ranzig, en ik zal de rook niet missen. (op de 1 of andere manier sta ik bij concerten altijd achter/naast mensen die een sigaretje staan te roken en dat zo doen dat de rook recht in me gezicht wordt geblazen).
Maar, toch vind ik dat die regel niet moet worden doorgezet (ik las al ergens dat het al afgewezen is?). Het getrut gaat steeds verder, verbieden van crowdsurfen, verbieden van roken...
En het hoort er toch ook gewoon een beetje bij?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 17:15
Rhinus
Rhinus is offline
Vechtpartijen horen ook bij uitgaan.. Ik vind 't erbij horen eigelijk maar een zwak argument.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 17:16
independancy wanted
Citaat:
Rhinus schreef:

Daarom ook zo'n klein in je handen houd staafje erbij.

En als het niet om de nicotine gaat dan vind ik juist nog meer dat er niet gerookt mag worden. Je verneukt andermans gezondheid voor een beetje plezier. Dat gaat toch wat ver nietwaar?
Ik doelde erop dat alleen de nicotinevergoeding voor mij niet genoeg is, omdat dat niet het enige aspect is wat bij mij aan roken vastkleeft. En inderdaad, je verneukt iemand anders zijn gezondheid door de keuzes die jij maakt. Maar moet je dan bepaalde groepen uit gaan sluiten van concerten?
Oud 06-08-2002, 17:19
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Maar moet je dan bepaalde groepen uit gaan sluiten van concerten?
Ze kiezen er zelf voor he. Niemand verplicht ze te roken. En als ze echt niet zonder die nicotine kunnen (want die zijn er ook) dan kunnen ze gewoon zo'n pleister nemen.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 17:23
independancy wanted
Citaat:
Rhinus schreef:

Ze kiezen er zelf voor he. Niemand verplicht ze te roken. En als ze echt niet zonder die nicotine kunnen (want die zijn er ook) dan kunnen ze gewoon zo'n pleister nemen.
en dat heeft neem ik aan gevolgen voor de prijzen van de entree? Of verschillende prijzen voor wel- en niet-rokers?
Oud 06-08-2002, 17:30
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:

en dat heeft neem ik aan gevolgen voor de prijzen van de entree? Of verschillende prijzen voor wel- en niet-rokers?
juist dat is het eerstvolgende gevolg van deze regel. Duurdere entreeprijzen en minder boekingen, vanwege lage animo.
Oud 06-08-2002, 17:42
Tony
Tony is offline
volgensmij is het eigenlijk stiekem een complot. ze willen de kleine clubs van inkomsten beroven zodat iedereen geen andere keus heeft dan te gaan naar van die proletendisco's waar je dan verplicht alcoholvrij bier moet drinken. immers 'de neerlandse jongeren drinken veel te veel alcohol.' lees maar wat er in de kranten staat over terschelling.
er zal niet gerust worden voordat de jeugd zal bestaan brave, saaie en eenvormige dildo's en ik vind dit toch wel een enge ontwikkeling.
Oud 06-08-2002, 18:42
Lorelei.tmp
Lorelei.tmp is offline
Ik zou het niet erg vinden als roken bij concerten verboden zou worden, het is in kleine zaaltjes soms al harstikke benauwd en het dan ook nog volstaat met rokers is het voor mensen met astma gewoon niet uit te houden, houd daar ook eens rekening mee. Ik zelf heb geen astma maar een kennis van mij mist soms concerten vanwege deze reden.
En verder heb je ook nog van die mensen die per ongeluk met hun sigaret langs je kleding komen als het heel druk is en dan heb je dus een brandplek op je kleding.
Oud 06-08-2002, 18:46
Kirk22
Kirk22 is offline
vind het zowiezo zielig als je rookt, laat staan dat je niet naar een concert gaat, omdat je niet mag roken. Beetje triest.
Wat is de reden van de regering om het af te schaffen dan?
Oud 06-08-2002, 18:57
Roelade
Roelade is offline
Ik blijf gewoon lekker doorpaffen.
Oud 06-08-2002, 19:00
Lateralus
Lateralus is offline
Citaat:
Tony schreef:
volgensmij is het eigenlijk stiekem een complot. ze willen de kleine clubs van inkomsten beroven zodat iedereen geen andere keus heeft dan te gaan naar van die proletendisco's waar je dan verplicht alcoholvrij bier moet drinken. immers 'de neerlandse jongeren drinken veel te veel alcohol.' lees maar wat er in de kranten staat over terschelling.
er zal niet gerust worden voordat de jeugd zal bestaan brave, saaie en eenvormige dildo's en ik vind dit toch wel een enge ontwikkeling.
je kan natuurlijk ook overdrijven he?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 19:04
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Tony schreef:
haha.

Over het roken: ach, wat wouden ze dan, met zijn allen buiten staan. Dan mogen sommige bands niet eens meer optreden (Him-zanger schijnt zich te pleuris te roken, osdorp posse blowt wat af, staind, Ignite enz.)
Oud 06-08-2002, 19:35
McMotion
McMotion is offline
ik vind dat ze het aantal kaartjes in de verkoop moeten halveren, en ik vind dat ze dansen moeten verbieden... ik krijg het er altijd stikbenauwd van, en ze kunnen mij niet wijsmaken dat ik de enige ben
Oud 06-08-2002, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Shah of Blah schreef:

maar ik denk dat het rokerige sfeertje er ergens wel bij hoort
precies...en ook ik rook niet btw
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 20:47
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
McMotion schreef:
ik vind dat ze het aantal kaartjes in de verkoop moeten halveren, en ik vind dat ze dansen moeten verbieden... ik krijg het er altijd stikbenauwd van, en ze kunnen mij niet wijsmaken dat ik de enige ben
dansen verbieden? Ook moshen?
Oud 06-08-2002, 20:51
Tony
Tony is offline
Citaat:
Lorelei schreef:
Ik zou het niet erg vinden als roken bij concerten verboden zou worden, het is in kleine zaaltjes soms al harstikke benauwd en het dan ook nog volstaat met rokers is het voor mensen met astma gewoon niet uit te houden, houd daar ook eens rekening mee. Ik zelf heb geen astma maar een kennis van mij mist soms concerten vanwege deze reden.
En verder heb je ook nog van die mensen die per ongeluk met hun sigaret langs je kleding komen als het heel druk is en dan heb je dus een brandplek op je kleding.
kijk dat bedoel ik dus. VERTRUTTING. dit land gaat ten onder aan de zeikerds. 'oh nee mijn bloesje', 'oh nee de zielige astmapatientjes'
Oud 06-08-2002, 21:38
Verwijderd
beter, ik heb wel nou al een 3e sigaretten litteken en 1tje darvan komt van een concert, en je zit dr toch in dezelfde ruimte mee te roken en t stinkt (hoewel ik dr dan meetsal neit zo mee zit.. zijn belangrijkere dingen )
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 21:50
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
86dagreed schreef:

dansen verbieden? Ook moshen?
jah vooral moshen... gewoon plezier maken over het algemeen, want plezier wil zeggen extra prikkelingen over je ruggenmerg, en voor extra prikkelingen heb je extra energie nodig aangezien die prikkelingen niets anders zijn dan een electrische lading.. voor die extra energie heb je extra zuurstof nodig voor verbranding, daarom is het altijd minder benauwd bij minder leuke bands
Oud 06-08-2002, 22:13
Tony
Tony is offline
Citaat:
Mortischa schreef:
beter, ik heb wel nou al een 3e sigaretten litteken en 1tje darvan komt van een concert, en je zit dr toch in dezelfde ruimte mee te roken en t stinkt (hoewel ik dr dan meetsal neit zo mee zit.. zijn belangrijkere dingen )
nou ik zie zon beetje elke week wel een concert en het is er altijd rokerig en ik heb er nog nooit een litteken aan over gehouden. ik begrijp ook helemaal niet wat jij met je sigaretten wil doen om er littekens aan over te houden. de brandende kant behoor je niet aan te zitten. die moet gewoon fikken
Oud 06-08-2002, 22:35
PaulSimon
PaulSimon is offline
ik rook zelf niet, maar roken bij concerten verbieden is dus echt wel onzin.
Aan alcohol en het verkeer ga je ook dood
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Tony schreef:

nou ik zie zon beetje elke week wel een concert en het is er altijd rokerig en ik heb er nog nooit een litteken aan over gehouden. ik begrijp ook helemaal niet wat jij met je sigaretten wil doen om er littekens aan over te houden. de brandende kant behoor je niet aan te zitten. die moet gewoon fikken

IK HAAT ROKEN, en ik rook dus NIET...
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 23:29
blacky
blacky is offline
Nou ja ik rook niet, dus voor mij is het niet echt van toepassing, maar bijna al mijn vrienden roken en als die niet ff een peukie op kunnen steken tijdens een concert.....nou nee dat vinden ze dus niet errug leuk. Joh en het is altijd al zo geweest dus waarom zou het nu ineens verboden moeten worden. Dat gaat echt nergens over en nee die rookmachines op het podium zijn lekker bevoorderlijk voor je longen wilde je zeggen en eerlijk gezegd heb ik er nou niet bepaald veel last van als mensen om mij heen roken, maar ja ik zal daarin wel weer een van de weinige zijn. Maar om er maar even op terug te komen ik vind dat verbod onzin en waarschijnlijk zal het bezoekersaantal inderdaad terug lopen en hoe wilde je een hele zaal controleren op rokende mensen? Dan kan je wel bijna die hele concertzaal leeg halen aan mensen als je ze eruit wil trappen.
Oud 06-08-2002, 23:33
Infaustus
Infaustus is offline
I'll smoke whereever i please!!
Reageren

Regels voor berichten